Vad jobbar ni med ?

tivolit

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Ort
Falun
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Jag flippar burgare på Donken!...Skämt å sido. Haha..
Rörmokare på NVS (Nisses Vatten & Slask)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
2-hjul är ju det optimala. Eller hur? :D:D:D
Men om man nu ska ha mer är 2 hjul så är det lika bra att ta i rejält. Så här kommer en bild på en vagn med 64 hjul. 4 grupper med vardera 4 axlar i vardera änden. :)

TrafovagnD73.jpg
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
ser tungt ut. Vad är det för nått som transporteras?

En sån här :) Dvs en transformator. Den hänger på balkar inne i vagnen. Du ser botten på den strax över backen. Genomföringar o.d. är avmonterade under transport.

Kina_trafo.jpg

Den är på väg till Kina. Det är faktiskt vissa saker som kineserna inte fixar att göra själva. Den är tung :) Drygt 300 ton. Det blir ca 10 ton per axel.

Här är en större:

Sylmar.jpg

Det är den största som gjorts i Svergie. Exporterades till USA (ju-större-ju-bättre-landet) :lol
Officiellt foto från provhallen. Även kallad "Mammuthallen" :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Idag när jag kollade lönekontot så frågade jag mig själv varför jag inte pluggade ordentligt när jag hade chansen så att jag hade sluppit slita arslet av mig för de ynka kronor jag får :(
Sen kom jag på att jag gör något jag trivs med och då blev jag glad igen, men bara en kort stund.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Idag när jag kollade lönekontot så frågade jag mig själv varför jag inte pluggade ordentligt när jag hade chansen så att jag hade sluppit slita arslet av mig för de ynka kronor jag får :(
Sen kom jag på att jag gör något jag trivs med och då blev jag glad igen, men bara en kort stund.

Jag gjorde tvärtom. Pluggade en hel jävla massa år, men kom på att det yrke jag pluggade till var förbannat trist.
Nu gör jag som du. Är min egen och har kul men tjänar kass. En dag skall det bli ändring på det :)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
MrsZ: Cooooolt! och jag som tyckte maskinerna jag jobbar med är tunga med sina 40 ton. Småpotatis.
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Kompositforskning åt svensk industri. Jobbar som tekniker dvs mera praktiskt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag gjorde tvärtom. Pluggade en hel jävla massa år, men kom på att det yrke jag pluggade till var förbannat trist.
Nu gör jag som du. Är min egen och har kul men tjänar kass. En dag skall det bli ändring på det :)

Ja, det blir inte alltid som man har tänkt sig...
Det vore ju kul om det blev ändring på inkomsten men det ligger låååångt fram känns det som, jag har inte möjlighet att prioritera jobbet framför allt annat som skulle behövas i så fall.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Idag när jag kollade lönekontot så frågade jag mig själv varför jag inte pluggade ordentligt när jag hade chansen så att jag hade sluppit slita arslet av mig för de ynka kronor jag får :(
Sen kom jag på att jag gör något jag trivs med och då blev jag glad igen, men bara en kort stund.

Aldrig försent.. Fick en tidig 40års kris, sa upp mig och började plugga :)
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Avverkar ett par kilometer asfalt på under halvminuten och får betalt för det... ;)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top