Vad jobbar ni med ?

Jag flippar burgare på Donken!...Skämt å sido. Haha..
Rörmokare på NVS (Nisses Vatten & Slask)

2-hjul är ju det optimala. Eller hur? :D:D:D
Men om man nu ska ha mer är 2 hjul så är det lika bra att ta i rejält. Så här kommer en bild på en vagn med 64 hjul. 4 grupper med vardera 4 axlar i vardera änden. :)

TrafovagnD73.jpg

ser tungt ut. Vad är det för nått som transporteras?

En sån här :) Dvs en transformator. Den hänger på balkar inne i vagnen. Du ser botten på den strax över backen. Genomföringar o.d. är avmonterade under transport.

Kina_trafo.jpg

Den är på väg till Kina. Det är faktiskt vissa saker som kineserna inte fixar att göra själva. Den är tung :) Drygt 300 ton. Det blir ca 10 ton per axel.

Här är en större:

Sylmar.jpg

Det är den största som gjorts i Svergie. Exporterades till USA (ju-större-ju-bättre-landet) :lol
Officiellt foto från provhallen. Även kallad "Mammuthallen" :D

Idag när jag kollade lönekontot så frågade jag mig själv varför jag inte pluggade ordentligt när jag hade chansen så att jag hade sluppit slita arslet av mig för de ynka kronor jag får :(
Sen kom jag på att jag gör något jag trivs med och då blev jag glad igen, men bara en kort stund.

Idag när jag kollade lönekontot så frågade jag mig själv varför jag inte pluggade ordentligt när jag hade chansen så att jag hade sluppit slita arslet av mig för de ynka kronor jag får :(
Sen kom jag på att jag gör något jag trivs med och då blev jag glad igen, men bara en kort stund.

Jag gjorde tvärtom. Pluggade en hel jävla massa år, men kom på att det yrke jag pluggade till var förbannat trist.
Nu gör jag som du. Är min egen och har kul men tjänar kass. En dag skall det bli ändring på det :)

MrsZ: Cooooolt! och jag som tyckte maskinerna jag jobbar med är tunga med sina 40 ton. Småpotatis.

Kompositforskning åt svensk industri. Jobbar som tekniker dvs mera praktiskt.

Jag gjorde tvärtom. Pluggade en hel jävla massa år, men kom på att det yrke jag pluggade till var förbannat trist.
Nu gör jag som du. Är min egen och har kul men tjänar kass. En dag skall det bli ändring på det :)

Ja, det blir inte alltid som man har tänkt sig...
Det vore ju kul om det blev ändring på inkomsten men det ligger låååångt fram känns det som, jag har inte möjlighet att prioritera jobbet framför allt annat som skulle behövas i så fall.

Aldrig försent.. Fick en tidig 40års kris, sa upp mig och började plugga :)

Avverkar ett par kilometer asfalt på under halvminuten och får betalt för det... ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman