Vad heter det?

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
attachment_zpsobmycx3g.jpg

Denna bild har jag sett i en annan tråd här och sparade ned den.
Nu till frågan: Vad kallas detta system? :va

:cool:

Ser ut som systemet CSS har till några av sina övningar. Vad det kallas? Tja, stödhjul?

Stödhjul?? Har sett en video med detta system och inte stödjer det speciellt men det hindrar hojen från att katastrofalt krascha vid testkörning när väggreppet släpper.

Leanbike! Det ser mer rätt ut! :tummenupp Tack för det svaret.:Bugar

Stämmer ju bra det oxå. Skönt att få det spöket ur huvudet. Det är ju irriterande att inte veta vad det heter eller kallas när man vill veta vad det är för något, bara när man har rätta namnet går det att använda Google. ;) Tack för den infon, mu vet jag åtminstone vad det är för något, ett spöke mindre att bry sig om. ;)

Det är ju stödhjul...

Bara det att syftet inte är att de ska vara i marken hela tiden.
Fast det är det väl när föräldrar sätter stödhjul på barns trampcyklar också. Att de kan börja med att ha de nere så att båda stödhjulen är i marken samtidigt. Sen kan de höja dem lite så att inget av stödhjulen är i marken om man kör helt rakt. Så ungen kan vicka lite fram och tillbaka och öva på balansen.

Skillnaden är väl främst att det är större cyklar, större 'barn' och lite mer avancerad upphängning för stödhjulen. :)

Sen är det klart att om det finns andra termer som "Lean bike" och dyl som är specifikt för motorcykel så kan det vara lättare att söka på.
Men om ett hjul vars enda funktion är att gå i marken före man trillar, så att man kan stöda sig på hjulet för att undvika att trilla, inte är ett stödhjul så vet inte jag vad definitionen av stödhjul är.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra