Vad heter denna modell(Sidi stövel)?

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Tacksam för svar och om någon har sådana, hur är dom?

Bifogat

• Sidi.jpg
    Sidi.jpg
    20.3 KB · Visningar: 64
Ser ganska exakt ut som de jag har, fast mina är i svart. Vertebra 2 heter dem.

EDIT: Ja du har rätt Vertebra 1. Fan dem ser ganska lika. :)

Jag har tyvärr inte mycket att jämföra med. Vet bara att dem sitter finfint. Dragkedjan är av bra kraftig kvalité osv. Det känns ibland att tårna är lite fastklämda för mig men det är inte ett större problem. Jag gillar dem för sin kvalité och goda passform. Sedan så ser de ju jäkligt bra ut i min mening, hehe.

/a

Last edited:
Ser ganska exakt ut som de jag har, fast mina är i svart. Vertebra 2 heter dem.

Jag har tyvärr inte mycket att jämföra med. Vet bara att dem sitter finfint. Dragkedjan är av bra kraftig kvalité osv. Det känns ibland att tårna är lite fastklämda för mig men det är inte ett större problem. Jag gillar dem för sin kvalité och goda passform. Sedan så ser de ju jäkligt bra ut i min mening, hehe.

/a

Tack så mycket, kollat lite bilder på nätet och tror iofs att det är ett par Vertebra (1). Men det verkar inte vara så stor skillnad på 1:an å 2:an vad jag förstått?

Last edited:
Har efter flera års sökande insett att Vertebra är det som hittills sitter bäst på mina fossingar. Håller hygglig kvalite och skydden går att köpa löst vid slitage. Helt ok pjukkz

Ser precis ut som mina Vertebra I. Sitter väldigt bra på mina fötter och jag provade många tillverkare innan jag hitta dessa. Väldigt nöjd fortfarande efter 8 år.

Ser ut som föregångaren till Vertigo, som var föregångaren till Vertigo Corsa

Ser ut som föregångaren till Vertigo, som var föregångaren till Vertigo Corsa

Som var föregångaren till vortice,var ska det sluta? :)

Har inte testat någon av föregångarna men köpte vortice för dom satt så bra,föregångarna ska väl vara likvärdiga i passform men uppdaterade skydd och svaga punkter på de nya.

Henrik

Som var föregångaren till vortice,var ska det sluta? :)

Har inte testat någon av föregångarna men köpte vortice för dom satt så bra,föregångarna ska väl vara likvärdiga i passform men uppdaterade skydd och svaga punkter på de nya.
Henrik

När kom den?
Vad är nytt?
Bilder?

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-boots/sidi-vortice-boots/

Kom i år tror jag,eller sent förra.

Passade mina fötter bra iaf men dyra.(~4000)

Henrik

Cool..

Jag köpte mina Vertigo Corsa våren -07, de var också otäckt dyra, men inte SÅ farligt. Tror jag gav 3200 (före rabatt) eller nåt..

Men det ser ut att vara "rätt" ändringar de gjort om grundpassformen är densamme. Jag skulle också vilja kunna dra åt mina mer över vaden, och den justeringen finns på mina, men funkar inte särksilt bra.

Men jag älskar dem ändå :banana .

Cool..

Jag köpte mina Vertigo Corsa våren -07, de var också otäckt dyra, men inte SÅ farligt. Tror jag gav 3200 (före rabatt) eller nåt..

Men det ser ut att vara "rätt" ändringar de gjort om grundpassformen är densamme. Jag skulle också vilja kunna dra åt mina mer över vaden, och den justeringen finns på mina, men funkar inte särksilt bra.

Är ute efter ett par såna med men just nu är kronan svag :gnissla

Hur är det med storleken där? Ska man köpa ett par 43:or om man normalt bär 43:or? Har hört att dom är små i storleken.

Är ute efter ett par såna med men just nu är kronan svag :gnissla

Hur är det med storleken där? Ska man köpa ett par 43:or om man normalt bär 43:or? Har hört att dom är små i storleken.

Vad spelar det för roll? Man ska väl ändå alltid prova så att man VET att de sitter perfekt :va?

Ska du beställa via webbshop (och jag skäms över att rekommendera detta) så får du testa hos handlare så du vet vad du ska ha och sen beställa det!

Vad spelar det för roll? Man ska väl ändå alltid prova så att man VET att de sitter perfekt :va?

Ska du beställa via webbshop (och jag skäms över att rekommendera detta) så får du testa hos handlare så du vet vad du ska ha och sen beställa det!

Du behöver inte skämmas, jag kan alla knep. Problemet är att ingen i närheten säljer dessa men jag har läst i olika forum att de är små i storleken samtidigt har det också sagts att det inte är så - därav frågan.

Har dock testat ett par Vertigo 42 och en halv och de passade mina 43-fötter, man blir lite förbryllad :confused:

De är de absolut klart bästa stövlarna som finns.
Det tog mig 6 år att hitta ett par grön/vit/blåa i min storlek :D

Var och provade dom idag ett par begagnade 42:or. Tyvärr klämde dom på ovansidan av stortån :( Får hoppas jag hittar nån modell som sitter bättre. Eller så va det bara fel storlek...

Cool..

Den bästa uppdateringen tycker jag ser ut att vara gångjärnet vid fotknölen.
Jag har Vertigo Corsa, och dem envisas med att fastna med gångjärnet över fot/kedjeskyddet vid fotpinnen. Typiskt inte alls bra :crash

Du behöver inte skämmas, jag kan alla knep. Problemet är att ingen i närheten säljer dessa men jag har läst i olika forum att de är små i storleken samtidigt har det också sagts att det inte är så - därav frågan.

Har dock testat ett par Vertigo 42 och en halv och de passade mina 43-fötter, man blir lite förbryllad :confused:

Problemet verkar störst för de med enorma vader. Annars kan man ju spänna allt utom längden som på en pjäxa.

Jag har stört breda fötter, så A-stars exempelvis funkade inte alls för att de blev alldeles för stora om de passade så att de inte gjorde ont.

Jag är galet nöjd med mina Corsa, och har aldrig haft problem med fotknölsleden som nån var inne på.

Jag har hulkenvader så jag får väl ta mig ner till Yamahcenter och testa ut ett par Sidipjux, dom är dessutom billiga där nu, 2900 kr inkl. frakt om man köper över nätet.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back