Vad har vi svenskar gjort nu då?

CJ900RR skrev:

Vi har inte gjort någonting.
Danskarna har gjort motsvarigheten till att visa löjliga karikatyrer på jesus, dom har visat löjliga karikatyrer på muhammed.

Religiösa fundamentalister borde samlas ihop och förvisas till nordpolen, där kan dom lösa den eviga konflikten om hur den store ser ut och vad han heter, dom som har rätt borde ju rimligtvis få all hjälp dom behöver utav han däruppe.

GuW skrev:
Religiösa fundamentalister borde samlas ihop och förvisas till nordpolen, där kan dom lösa den eviga konflikten...
NEJ för fan. Nordpolen ligger alldeles för nära oss, då är det bättre att dom spränger varandra i nån öken på hemmaplan! :gnissla

En gång såg jag på hej babberiba och då gjorde några svenskar narr av kungen.
Jag tog tyckte det var omoget och bara för att dom gjorde det vill jag ha ut alla svenskar ur sverige :gnissla

Det här är underbart, först skickar vi 250 miljoner (per år) till dem och sedan ska vi behöva utstå diverse hot.
Jaja, de svenskar som är på palestinskt område är väl inga jag sympatiserar med ändå så jag bryr mig i och för sig inte så väldans mycket.

Religösa extremister har ingen humor! :kocko
Tyckte bilderna var roliga och stämmer delvis med min uppfattning.

Daytona Peter skrev:
Religösa extremister har ingen humor! :kocko
Tyckte bilderna var roliga och stämmer delvis med min uppfattning.

Det e inte bara "religösa exrimister" som säger att profeten Muhammed inte får avbildas, det är koranen.

visst kan jag hålla med om att det kan tyckas löjligt och att det finns tryckfrihet i stora delar i världen och att vi där får göra vad fan vi vill utan att andra ska bry sig.

MEN... oavsett vilket, kommer det alltid att uppstå konflikter och oroligheter p.g.a. incidenter som denna tills vi har lärt oss att respektera andra människor och deras kulturer... oavsett hur löjliga dessa kulturer kan tyckas vara i våra ögon.

Alla andra e ju dumma i skalen som gör o tycker si och så och förmodligen tycker de samma sak om "oss".

Markus skrev:
Det här är underbart, först skickar vi 250 miljoner (per år) till dem och sedan ska vi behöva utstå diverse hot.
Jaja, de svenskar som är på palestinskt område är väl inga jag sympatiserar med ändå så jag bryr mig i och för sig inte så väldans mycket.

Skyll er själva!! Bara skicka en kvarts miljard!! :mad:

JoUh skrev:
Skyll er själva!! Bara skicka en kvarts miljard!! :mad:

Ja, svennarna har som nation med Partiet i fronten alltid motarbetat Palestina, palestinier och deras sak - så det är inte mer än rätt att de nu kollektivt ska angripa och bestraffa oss för att ett mejeri som verkar i sverige är samägt mellan svenska och danska bönder, och danmark har tydligen sån här vedervärdig yttrandefrihet. :kocko

Varför medvetet provocera genom att förlöjliga deras religion som är så viktig för dessa människor? Så korkat och så onödigt!

HanneZ skrev:
Varför medvetet provocera genom att förlöjliga deras religion som är så viktig för dessa människor? Så korkat och så onödigt!

Därför att vi, enligt vårat sätt att tänka och tycka, har full frihet att håna och förlöjliga bäst vi vill! :rolleyes:

HanneZ skrev:
Så korkat och så onödigt!

Korkat, ja kanske. Onödigt, ja om man tycker yttrandefrihet är onödigt så har du väl rätt.
Bilden med Muhammed som bombare var onödig, men som jag förstått så är det största problemet att man över huvud taget avbildat profeten och det tycker jag inte är anmärkningsvärt och det är inte anmärkningsvärt med västerländska mått mätt, och det är den måttstocken vi bör ha.
Sedan finns det en gräns, men det är jäkligt långt till den och jag tycker t.ex. Ecce Homo utställningen passerade den gränsen, några teckningar gör det inte.

Markus skrev:
Korkat, ja kanske. Onödigt, ja om man tycker yttrandefrihet är onödigt så har du väl rätt.
Bilden med Muhammed som bombare var onödig, men som jag förstått så är det största problemet att man över huvud taget avbildat profeten och det tycker jag inte är anmärkningsvärt och det är inte anmärkningsvärt med västerländska mått mätt, och det är den måttstocken vi bör ha.
Sedan finns det en gräns, men det är jäkligt långt till den och jag tycker t.ex. Ecce Homo utställningen passerade den gränsen, några teckningar gör det inte.

Varför tycker du Ecce Homo passerade denna gräns?
Du får gärna förtydliga var den här gränsen går.
Jag ser ingen större skillnad i vad som gjorts. Relgion skall aldrig få gå före yttrandefrihet och tryckfrihet.

Dock finns det saker att klaga på i Danmarks hantering av saken. Syftar då på små finesser såsom "takt" och "förnuft".

Haha, jag skulle vilja se vad som hade hänt om motsvarande Ecce Homo avbildats med Mohammed i huvudrollen... :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg