Fluffig
Vill men kan inte
exiteme skrev:2324002Läkaren som gjorde mitt kejsarsnitt i måndags sydde inte ihop mig ordentligt!!
Vad har ni råkat ut för läkarslarv?
Grattis tillbebisen som så många andra skriver här. Jag har nog haft en jäkla otur för jag har råkat ut för en del läkarslarv eller missar i vissa fall.
En blodpropp i benet fick diagnosen muskelinflammation
Blodpropp i lungan var astmaanfall.
Missfall i v 21 för att läkaren inte ville lyssna på andras kunskaper.
Gallstensanfall (det sjunde stora) fick läkaren till magsår men det visade sig efter 20 minuter att han fått fel journal med sig. PUCKO
Dubbelsidig lunginflammation var ”inget” enligt läkaren i Helsingborg men det visade sig att han inte ens kontrollerade röntgenplåtarna. Gissa om min ordinarie läkare undrade vad de sysslade med i Helsingborg. Jag låg två veckor i Lund innan jag fick åka hem. Denna inflammation gav mig förresten lungfibros som ”efterrätt”…..

Ja och lite till men det tar vi upp en annan gång.
Numera har jag ett kanonteam i Lund som nästan är för noga med sina kontroller. Men hellre att de upptäcker fel i tid än när det gått för lång tid.
Det finns många bra som jobbar inom sjukvården har jag märkt under alla mina besök där (och det är många) men av någon konstig anledning verkar vissa tro de är gud och allena rådande. Då handlar det inte om Professorer och docenter utan allt för ofta om allmänläkare på vårdcentraler. Kanske kommer kunskaperna om hur lite de vet med kunskaperna.