Vad har hänt med priserna på marknaden.

Det är klart att beg priserna ökar, när nya hojar Läs sporthojar blir svindyra.. Köper hellre en 2 år gammal SH än en ny..
Jag kommer sälja min dyrare än vad jag köpte den för :)

Om jag var ute efter en ny hoj hade jag tittat på de europeiska alternativen. Särskilt Aprillia och BMW ligger bra i pris om man jämför med de japanska motsvarigheterna. Ducati ligger inte alls dumt till de heller.

En aspekt som jag tror många tittar på är nog tillgång till återförsäljare och service och där ligger nog de japanska tillverkarna bäst till.

Sedan bör man nog inte glömma att många komponenter i motorcyklarna idag tillverkas i Asien. Startmotorn i min 748R är tillverkad i Japan för att nämna ett exempel. Yenen är starkare än på väldigt länge. De europeiska tillverkarna är inte skyddade mot valutapåverkan. Ni som köpt reservdelar har väl inte undgått att priserna justerats upp. I synnerhet förra våren.

Nej nej nej, du skulle köpt en R1 - det vet du. Bättre blir det inte.
Ska du resa runt halva länet bara för att få en stämpel i boken när du har YC på din bakgård?

Världens största dussinhoj. Man förstår det först när man själv har en :) Den e KRÜMMMM!!!

Bifogat

• SDC10466.jpg
    SDC10466.jpg
    89.1 KB · Visningar: 88
Vet ett antal mcfirmor som håller stenhårt i sina nya kvarvarande -09 hojjar.
Dom säljs till fullpris.

Samma hojjar kunde man köpa loss för 100-tusen för några år sen.

Det syns att priserna är höga nu men det är ju inte så konstigt, tillgång och efterfrågan. Spännande både som säljare och köpare. Klurar som tusan om jag ska vara utan hoj i år men då måste man nog agera snart.

Det syns att priserna är höga nu men det är ju inte så konstigt, tillgång och efterfrågan. Spännande både som säljare och köpare. Klurar som tusan om jag ska vara utan hoj i år men då måste man nog agera snart.

Varför stress över de? Tror du att de kommer bli svårsålt till sommaren?

jag tycker priserna är som dom var inget hänt på marknaden tycker folk har blivit snåla efter finanskrisen... ser det ut som

170kkr för en ny top of the line-hoj är inte så himla mycket, tänk vad mycket prestanda och ny teknik man får för pengarna. 170kkr får man väl precis en familjebil för eller någon halvtaskig motorbåt. Vad kostar en sportbil i motsvarande kaliber?

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP