vad har hänt med forumet?

AnteR1

Fräser snö!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade 919 Winter Edition & Suzuki LTA700 4x4
Ser att forumet är "uppdaterat"!
Tycker personligen att det var bättre innan, det känns "billigare" nu.
Rörigare på något vis.
Är det bara jag som tycker det?

AnteR1 skrev:
Rörigare på något vis.
Nej, det är många som tycker det. Jag t ex.

Jag tycker de e bra! Dock tycker jag att det är segare än tidigiare över lag men det kanske finns fler folk här nu. Och då menar jag inte att det blev segare just vid uppdateringen

AnteR1 skrev:
Rörigare på något vis.
Jag tycker också det, färgerna och designen är inte harmoniska, det är jobbigare för ögonen att läsa inläggen med den nya designen.

Redigerat: Ehh, nu blev allt ljusblått och ljusgrått... en förändring som inte blev till det bättre IMHO...

sgtpepper skrev:
Jag tycker också det, färgerna och designen är inte harmoniska, det är jobbigare för ögonen att läsa inläggen med den nya designen.

Redigerat: Ehh, nu blev allt ljusblått och ljusgrått... en förändring som inte blev till det bättre IMHO...

Måste hålla med.
Tycker att designen blev sämre ur användarsynpunkt.

Det blev rörigt med de nya färgerna. Sen att det inte finns några tydliga avdelare mellan olika inlägg m.m. så blir det svårläst.

Sen kan man ju ha synpunkter på blandningen av orange och ljusblått... :skrämd

Varje gång forumet uppdateras känns det först sämre, men sedan saknar man den senaste versionen vid nästa uppdatering. Tror det mest handlar om att man trivs med det man är van vid. Skulle Swedie ta tillbaka den första designen skulle folk som gillade den förut säkert bli fly förbannade och undra varför det blev så rörigt ;)

Det som blivit märkbart sämre är snabbheten på forumet. Beror nog på att varje sida av någon anledning blivit så oerhört mycket större... märks mest när man sitter med modem, då en sida kan vara kanske 400 kb (och då inte på bildforumet, utan bara vanlig text+avatarer etc)... tar någon minut att ladda. Kanske beror på nya funktioner och så (snabbsvar etc)? På den gamla goda tiden då forumet gick snabbt var det en mycket enklare design som gick snabbt att ladda, så sidorna kanske var på 50-70 kb då?

Last edited:
tks skrev:
Varje gång forumet uppdateras känns det först sämre, men sedan saknar man den senaste versionen vid nästa uppdatering. Tror det mest handlar om att man trivs med det man är van vid. Skulle Swedie ta tillbaka den första designen skulle folk som gillade den förut säkert bli fly förbannade och undra varför det blev så rörigt ;)

Det som blivit märkbart sämre är snabbheten på forumet. Beror nog på att varje sida av någon anledning blivit så oerhört mycket större... märks mest när man sitter med modem, då en sida kan vara kanske 400 kb, UTAN bilder... tar någon minut att ladda. Kanske beror på nya funktioner och så (snabbsvar etc)? På den gamla goda tiden då forumet gick snabbt var det en mycket enklare design som gick snabbt att ladda, så sidorna kanske var på 50-70 kb då?
Word!
Forumet har en tendens att bli trögare för varje uppdatering. Jag sitter på 2 Mbit men det går trögt iaf. Kanske skulle spara lite på grafiken?

tks skrev:
Jag håller i stort sett med, jag uppskattar att Swedie sköter om och uppdaterar forumet och många av de nya grejerna är bra, men jag kommer aldrig att bli vän med den aktuella designen, särskilt inte färgerna ljusgrått/ljusblått/tonad orange.. Det ser helt enkelt inte bra ut, ur ett läsvänligt perspektiv.

Det är sämre för vissa ord försvinner ju till höger vid mångas inlägg. Man ser ju inte vad det står :va

det duger gott, men jag saknar att kunna ta bort prenumerationen längst ner på varje tråd....

annars är det nog mest ovana.

Mavve skrev:
Det är sämre för vissa ord försvinner ju till höger vid mångas inlägg. Man ser ju inte vad det står :va
Ja det ser ut så i min burk åsså....................................................................... :va

Tycker som många andra säger att färgerna är jobbiga för ögonen för mycket vitt. Saknar också strecken

hehe okej gubbs, ska ta och titta på det här ikväll å kanske få fram en bättre färgfördelning å sånt.

Mavve och GSXR1100R, skicka upp en s.k skärmdump av hur det ser ut på eran skärm så ska jag försöka fixa det .. för just nu vet jag inte vad ni menar.. Visste kör ni 640x480 så kommer ni få problem med att allt ej visas på skärmen. 800x600 ska dock vara ok....

Själv tycker jag en sånhär blandning av färgerna gör det lite lättare på ögona och det blir en mjukare "känsla" på sajten. Fast iofs, kan ju välja andra färger att kombinera.

NY SERVER NÄSTA VECKA!!!! JUST NU TESTAS DEN! DEN KOMMER BLI MYCKET SNABBARE! :tummenupp

tycker den blev bättre... de enda som stör mig lite e den där svart/orange linjen tvärrs över hela sidan...!!!

Annars så e de bra!!!
:tummenupp
/raggarn

Swedie skrev:
hehe okej gubbs, ska ta och titta på det här ikväll å kanske få fram en bättre färgfördelning å sånt.
Sätt gärna en vertikal linje som avskiljer inlägget från den personliga informationen till vänster (avataren osv). Det skulle strama upp sidan betydligt. Det blir lite blaffigt på nåt sätt nu, som en enda bred ruta.

Det är inte det att jag är emot förändringar, men forumet kändes bättre förut!
Riktigt bra var det på den "gamla goda tiden" med färgerna från Potatoes, alltså mörk bakgrund.
Skiljelinje mellan inlägg var bra, första sidan på forumet käns svårorienterad, ändrat textsnitt? mm.
Gå gärna något steg tillbax mot Potatoes-forumet, det är enklare, snyggare och "cleanare"!
Nu känns färgerna och upplägget lite för "pedagogiskt", inget för hårda Sport-hojare... :gnissla
Klagar inte, har bara synpunkter!
Annars gör du ett bra jobb, Swedie! :tummenupp

haha din stuntmupp! =)

PMC-tiden (PMS) är FÖRBI med flera år! Det var då, detta är nu! Såhär ska det vara nu. Jag ska ändra knapparna så de blir lättare lästa för de som har problem med ögona.

Svart färg blir så, oseriöst och lite väl "jag kan köra på bakhjul"-design. ;) Vill ha lite seriöshet i det hela och få personer med verkligt MC intresse hit. (okej, alla här har intresse, men vissa urskiljer sig från de andra) uj.. sa jag det där.. :skrämd hehe Men så är det. Jag tillåter t.ex in <16 åringar att börja använda forumet för mycket... det drar ner standarden. Låter taskigt, men så är det.

Therudeboy skrev:
Varför inte en liten smyg åldersgräns?
smyg? jag sa ju just vad gränsen var... den går vid 18 om du inte har en hoj.. så har du 125 (sporthoj, inte upptrimmad moppe, det åker fetut)

Swedie skrev:
smyg? jag sa ju just vad gränsen var... den går vid 18 om du inte har en hoj.. så har du 125 (sporthoj, inte upptrimmad moppe, det åker fetut)

Okej, tyckte inte det där lät som en gräns men men... Skiter i villket är gammal nog för att vara här, men dessvärre hojlös för tillfället :(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park