Vad har hänt [Lellesmc]

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag som alltid har avstått att handla från LellesMC, för deras dåliga leveranstider och svårigheter att ens komma fram till dom via telefon.
Det har hänt flera gånger att jag har fått ringa och klaga, och fråga
vart min order har tagit vägen! Ibland har det tagit upp emot 2mån innan
jag har fått det jag beställt! Och jag bör tillägga att jag beställt en 6-7ggr från dom och det har aldrig gått snabbare än 1,5vecka!

Men igår beslöt jag att beställa ett kolvpacket, kolvbult och huvudmunstycken! (efter ett litet ras) och crossenudorcompaniet hade tydligen inte munstycken, så jag beställde från lelles istället.

24/2 - 2005
Kl 08:27 tar dom emot min order (får orderbekräftelse på mail)
Kl 09:11 skickas min order (får bekräftelse på mail)
- Jaha, då kommer det väl om en 1,5 vecka..peppar peppar!
Idag 25/2 har jag fått min AVI sedel :banana

Har lelles fått ett rejält facelift och fetsugning, eller var det bara en lyckoträff?

Prova att beställa några gånger till, så vet du om det var en turträff :)

Skämt åsido, jag beställde lite grejer förra året från lelles, det funkade bra varje gång utom den sista gången. Nu har jag ingen större lust att prova igen, det blir lite för kostsamt när de gör fel. (eller som i mitt fall skyller på posten, som skyller på lelles, etc.)

Jag har beställt 2ggr i år från Lelles och första gången fick jag grejorna efter 3 dagar, andra ggn fick jag mina grejor efter en månad och 2 mejl och 1 samtal...........så jag vet inte vad jag ska tro :va Deras nya webbshop är en riktig katastrof iaf. :huvet

Beställde visir i Augusti det kom förra veckan!
Fast under vintern kör man ändå inte så det är bra att Lelles
tar på sig lagerkostnaden :rolleyes:

[PlastRaket] skrev:
nya webbshop är en riktig katastrof iaf. :huvet

Tydligen ska dem ha gjort den så att folk verkligen måste ha deras kataloger, som kostar 40kr! Iofs har jag fått min gratis nuda, men jag håller med sidan är helt puckad :va

Jag vet inte vad dem håller på med där på lelles, men någon borde verkligen se till att det funkar som det ska göra i teorin, dem är ju trots allt en stor leverantör av det mesta inom MC, och dom har relativt bra priser också!

tycon1 skrev:
Har lelles fått ett rejält facelift och fetsugning, eller var det bara en lyckoträff?
Troligen låg prylarna på hyllan, då kan man få dom fort.
Men om dom inte har prylarna hemma så kan det ta en jävla tid, delvis beroende på att dom väntar med beställningen tills dom har mer att beställa från den grosisten. Så vet jag andra hoj firmor som gör.

Beställde Öhlins bakstötdämpare av dom vid mcmässan, blev lovad leverans inom 3 veckor. När man inte hört av dom på 3½ vecka så skickade jag ett mail där jag frågar efter leveransdatum. Får till svar att dom inte kan leverera Öhlinsgrejor för deras leverantör har slutat med det. Varför kan man inte höra av sig om det tidigare, jag har ju en hoj som är isärplockad iväntan på Öhlinaren. Nu har jag mailat deras reservdelschef får se om jag får något svar.

tycon1 skrev:
Tydligen ska dem ha gjort den så att folk verkligen måste ha deras kataloger, som kostar 40kr! Iofs har jag fått min gratis nuda, men jag håller med sidan är helt puckad :va

Jag vet inte vad dem håller på med där på lelles, men någon borde verkligen se till att det funkar som det ska göra i teorin, dem är ju trots allt en stor leverantör av det mesta inom MC, och dom har relativt bra priser också!

Har du grejerna i handen ännu?

När du får prylarna är det rosa handtagsvärmare till en Ural. När du ringer och frågar varför du fick fel grejer då kommer dom förklara att dina grejer du beställt håller ett pryo på att tillverka i Kina och leverans är beräknad till 2012, till vintern.

Jag blir så trött varje gång jag är inne på den firman för jag ser 1000 sätt att förbättra hur dom jobbar. Dom har ju förbövelen ingen telefonväxel eller nått, allt är stenålder. *Suck* men ägaren gör ju som han vill. :huvet

WestW skrev:
Har du grejerna i handen ännu?

När du får prylarna är det rosa handtagsvärmare till en Ural. När du ringer och frågar varför du fick fel grejer då kommer dom förklara att dina grejer du beställt håller ett pryo på att tillverka i Kina och leverans är beräknad till 2012, till vintern.

hahahah :rofl :rofl

Kan det kanske vara så att under perioden när det inte är högsäsong så går det fortare. Det gissar jag på i alla fall. Samt har dom det på hyllan så är det bra.

När det är högsäsong förstår jag att det tar tid. För oftast är alla där fullchockade vid kunddisken då

När jag beställde fjädrar till moppen kom dom efter 3 dar :hihi , sen att det var fjädrar till en cross 125a som inte passade var ju en annan sak :banana :arsele ...

Jag har också beställt delar från Lelles. Det började kanon med att grejerna kom efter 3 dagar, men när man öppnar kartongen så fattas det delar och vissa delar är utbytta mot andra liknade delar. Av de utbytta delarna så var dem dyrare och många av dem passade inte heller. Jag skickar tillbaka delarna och väntar på att de rätta delarna ska komma. Efter några veckor och ett antal telefonsamtal så får jag iaf ett besked om när delarna är beräknade att komma. Jag hade gjort beställningen i början av oktober och jag fick en smärre chock när de sa att delarna inte skulle komma förens i december :confused: . Jag avbeställde och vände mig till en annan firma.

Det verkar vara deras postorderförsäljning som funkar så katastrofalt dåligt, det verkar vara en helt okej affär annars med bra erbjudande osv

Jag tycker att det är mycket intressant att ingen som faktiskt jobbar på Lelles har kommenterat någon tråd som handlar om dem här inne. Det är ju inte första gången deras firma nämns i en tråd här, och om de som jobbar där verkligen har koll på hojar så borde de väl också vara medlemmar här eller?

Det kan ju förstås vara så att de skäms också, men om jag hade varit ägare till en sån stor firma hade jag nog varit här inne och kollat "responsen" lite då och då för att se var man kan göra förbättringar. Det verkar ju onekligen som att de har lite förbättringar att göra...

Förutom deras rea på prylar är den firman inte mycket att hänga i julgranen enligt mig.

De är i alla fall jävligt duktiga på bortförklaringar. :kocko :kocko :kocko

Hur har det gått för er som beställde prylar på mässan?

Jag och en polare beställde varsin billig crosshjälm som vi inte sett röken till än
båda hjälmarna skall till samma address och faktureras på samma konto så det kan ju inte vara så svårt.
ca 1- 1,5 vecka skulle det ta.

Kosntigt att dom inte tar tillfället i akt att jobba stenhårt på att få ut alla beställningar som dom fick på mässan, så att dom kan förbättra sitt rykte men nu verkar det som att dom bara forsätter att försämra det.

Dessa hjälmar förstog jag som att dom hade hemma.
Dom hade köpt en hel "container" med hjälmar det var därför dom va billiga.

tycon1 skrev:
Jag som alltid har avstått att handla från LellesMC, för deras dåliga leveranstider och svårigheter att ens komma fram till dom via telefon.
Det har hänt flera gånger att jag har fått ringa och klaga, och fråga
vart min order har tagit vägen! Ibland har det tagit upp emot 2mån innan
jag har fått det jag beställt! Och jag bör tillägga att jag beställt en 6-7ggr från dom och det har aldrig gått snabbare än 1,5vecka!

Men igår beslöt jag att beställa ett kolvpacket, kolvbult och huvudmunstycken! (efter ett litet ras) och crossenudorcompaniet hade tydligen inte munstycken, så jag beställde från lelles istället.

24/2 - 2005
Kl 08:27 tar dom emot min order (får orderbekräftelse på mail)
Kl 09:11 skickas min order (får bekräftelse på mail)
- Jaha, då kommer det väl om en 1,5 vecka..peppar peppar!
Idag 25/2 har jag fått min AVI sedel :banana

Nu måste du ju ringa o ge dem lite credit, så dem inte bara tror att allt dem gör e dåligt ;)

tycon1 skrev:
Jag som alltid har avstått att handla från LellesMC
....

Och jag bör tillägga att jag beställt en 6-7ggr från dom
Hur ska du ha det egentligen, har du alltid avstått eller har du inte? :)

Jag beställde ett skinn ställ på mässan fick det två veckor senare men bestämde mig för att byta upp en strl men fick inte med någon retursedel ringde till Lelles och frågade hur jag skulle gå till väga fick då reda på att jag skulle betala frakten själv :fatta! va inte alls roligt för det gick på 175 spänn men det gick snabbt att skifta iaf fick mitt ställ en vecka senare igen och nu i den stlr jag ville ha

sgtpepper skrev:
Hur ska du ha det egentligen, har du alltid avstått eller har du inte? :)

Ja har du haft en cross vet du hur många gånger man beställer delar! :D
Och även fast det krampar i magen så måste man ibland ta lelles pga deras
konkurenskraftiga priser, och stora utbudet..Men man ångrar sig lika stort varje gång då man hellre hade betalat 100-200kr mer för att slippa vänta 3veckor.

Jag gjorde som sagt en ren chansning att beställa den här gången..trodde jag skulle få mina delar lagom till sommar-säsongen! Men att dom dök upp dagen efter var något helt osedvanligt.

Jag vill minnas när jag beställde ett par SCOTT OTG 89 ENDURO glasögon från dem, på MC Mässan 2003 (stockholmsmässan). Tog 2,5månad och ca 4-5 samtal innan dom dök upp! :3freak

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien