Vad har hänt [Lellesmc]

aRWe skrev:
Beställde Öhlins bakstötdämpare av dom vid mcmässan, blev lovad leverans inom 3 veckor. När man inte hört av dom på 3½ vecka så skickade jag ett mail där jag frågar efter leveransdatum. Får till svar att dom inte kan leverera Öhlinsgrejor för deras leverantör har slutat med det. Varför kan man inte höra av sig om det tidigare, jag har ju en hoj som är isärplockad iväntan på Öhlinaren. Nu har jag mailat deras reservdelschef får se om jag får något svar.
Det har nu gått en vecka sen jag mailat deras reservdelschef Ragnar och har fortfarande inte fått något svar.
Har därför avbeställt allting där. :kocko

aRWe skrev:
Det har nu gått en vecka sen jag mailat deras reservdelschef Ragnar och har fortfarande inte fått något svar.
Har därför avbeställt allting där. :kocko

Har du fått din order-annullering bekräftad, så du inte får hem klabbet ihop med faktura ? :huvet

Ett bra sätt att få fart på dem kan vara att ringa KTM och berätta läget...

Jag har upptäckt att det går lika snabbt lr snabbare att beställa från www.btosports.com när det gäller cross prylar, beställer därifrån typ 3ggr om året.Med UPS har det tagit 4-6dgr o aldrig blivit fel prylar. Samt att jag aldrig åkt på moms o tulll men det e en annan sak :D :D

Vill dessutom säga att Ragnar på Lelles kan sina saker. Har man någe problem med motarden så har ragnar alltid lösningen :Bugar

Pejo skrev:
Har du fått din order-annullering bekräftad, så du inte får hem klabbet ihop med faktura ? :huvet
Vi får väl se om dom bekräftar den. Har ju iallafall mailet kvar där jag avbeställer.

Min fru jobbar ihop med Lelles dotter.
Kanske ska be henna att läsa den här tråden :D

Liwa1 skrev:
Kan det kanske vara så att under perioden när det inte är högsäsong så går det fortare. Det gissar jag på i alla fall. Samt har dom det på hyllan så är det bra.

När det är högsäsong förstår jag att det tar tid. För oftast är alla där fullchockade vid kunddisken då

De skulle ju kunna göra som alla andra företag och ta in mer personal när det behövs.... Inte bara Lelles som har det problemet inom MC branschen.

Jaha, nu har jag beställt för 3:e ggn hos Lelles. Denna gång beställde jag bromsskiva, belägg och ett framdrev. Jag blev såklart jätteglad när paketet kom redan 2dagar efter min beställning men när jag var och hämtade det så var bara beläggen medskickade.
HUR :fatta! #¤%&""% FUCKN' :kocko :kocko :kocko DUM FÅR MAN VA? HUR KAN DOM TRO ATT JAG HAR NÅGON NYTTA AV ATT FÅ HEM NÅGRA SKETNA BELÄGG UTAN ATT FÅ BROMSSKIVAN SAMTIDIGT???
Dessutom lär dom väl ta ut postförskottsavgift för resten av delarna när dom nu kan tänkas komma, för leveranstiden på resten stod det naturligtvis inget om, bara att det skulle komma senare.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien