Vad har du tappat ur ryggsäcken då kör hoj?

Hur många gånger har du tappat något då du är ute och kör?


  • Antal röstningar
    0

Peabe

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Mariehamn, Åland
Hoj
Yamaha R1 -98, Husaberg FS650 -02
Halsduk, mössa, vantar, skidhandskar, 2 godispåsar och 0,5 liter Cola på E18 från Stockholm mot Norrtälje. Orkade inte vända å leta, hade en Fanta kvar i botten på väskan å skåla med efter min lyckade körning iaf :fyllisar
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
På moped öppnade sig ryggsäcken en gång på väg till en kompis. Det ledde till att några pärmar, skolböcker och liknande spreds över vägen. Bara att stanna och plocka upp. Bara coolt med road-rashade skolgrejer! :D

Med lättviktare på väg till en kompis tappade jag båda mina favorit-kramdjur (hade 2st som jag var väldigt fäst vid, även upp i lättviktaråldern) någon gång under den 3 mil långa resan från stan till skärgårdsfärjan jag skulle ta. Upptäckte det ombord på båten vilket ledde till att jag förtvivlat fick ringa min mamma som åkte ut för att leta. Hon hittade dem i ett dike nästan framme vid färjan och tog hem dem för en tvätt. Mammor rockar! :tummenupp

Sen dess har jag dock lärt mig att dragkedjorna ALLTID ska dras ner på samma sida och brukar påpeka för folk som drar ihop dem på mitten att det kan gå tokigt förr eller senare. :näsblod
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Min sköna puma tränings jacka försvann mycket mystiskt, anklagade tjejen ja släppt av på väg hem för o ha tagit den men nu i efterhand misstänker jag att den måste ha lämnat ryggan i 200+ där jag hade för mej att den va :huvet

Mobilen gled ur benfickan i uppförsbacken mot tyresö när ja åkte på slangen o blev våldtagen av ett dussin bilar innan jag hittade den, tog två tim mitt i natten med ficklampa för o hitta det satans simkortet och snuten stannade o fråga va fan ja höll på med:gnissla
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Jag har inte heller tappat nåt från själva ryggsäcken men har lyckats med att slarva bort mobilen medans jag körde. Körde sträckan fram och tillbaka men hittade aldrig den. Segt när alla nummer försvinner :huvet :gnissla
En annan skum grej var när jag av nån outgrundlig anledning tappade plånkan (som jag hade lagt i fickan på insidan av mitt skinnställ som hade alla dragkedjor o skit stängt). Polaren som låg bakom såg den komma flygande. Det finns ingen vettig förklaring till hur den fan kom ut :va
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Tappade en av gummans favoritskor, och så som alla vet verkar det ligga ett religiöst skimmer över skor i fruntimmers ögon, fick vända och leta... hittade den till slut, efter 7 mil..... Vad gör man inte för husfriden?
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ur ryggsäcken har jag sumpat en Ixus:gnissla
Sen har cutsen flugit loss, så bara fästet satt kvar i låset när jag kom hem:D
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jag har ioförsig FÅTT en gympa dojja en gång, även om det gjorde jävligt ont..

Åkte moppe på eken cup i gubbängen (hanbollsturnering) när någon tydligen ogillade att jag körde där, plötsligt small det bara till mitt i farten o en gympa dojja träffade mej på halsen, fick med mej dojjan en bra bit:näsblod

Ps:
Om du som kastade den (ca 16 år sen) läser detta så hoppas ja att du fått elakartad fotsvamp på den fot vars sko du skicka på mej din ligist:arsele
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Läste i tidningen för ett tag sen om en norrman som hade sumpat runt 700.000 i kontanter ur en ryggsäck.
Var pengarna kom ifrån kommer jag inte ihåg. *ler*
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Läste i tidningen för ett tag sen om en norrman som hade sumpat runt 700.000 i kontanter ur en ryggsäck.
Var pengarna kom ifrån kommer jag inte ihåg. *ler*

Det var ca 240.000 iaf enligt artikeln på di.se :fakta

Länk

Men hursomhellst så slår det alla gympadojjer plånböcker och liknande vi tappat :D
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
detta e sjukt har ida använt en ryggsäck som ska brännas på bål. började med att ja märkte att den öppnades efter en stunds körning vafan tänkte ja har väl glömt stänga nåja åker vidare sen när ja skulle tanka så har HELA ryggsäcken öppnas hade fingervantar,dyr huva,plånbok,nycklar,mobil då började HELVETET började böla ända ja hittade var plånboken som tur var så ja kunde tanka senare! Ett tips se över ryggsäckar o liknande lätt att försvinna saker när man blåser på!! Ska ut o leta imorn på ljusa dan detta hände i uppsala län örbyhus-gimo raksträckan så om nån hittar en mobil,nyckelknippa där PMa!!
 
Last edited:

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Har inte tappat nåt ur nån väska, men jag tappade en kåpa till en gsx 400 jag hade för ett antal år sedan. Kände hur nåt fladdrade till kring benet, men tänkte inte mer på det. Nästa dag såg jag att kåpan över batteriet var borta. Letade som en tokig där jag hade åkt, hittade den inte.
MEN, efter ca två veckor när jag klev ut från lägenheten så satt kåpan på hojen igen :confused: . Frågade alla jag känner, men ingen erkände att de hittat och satt tillbaka kåpan. Vet fortfarande inte hur den hittade hem :va :va
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
detta e sjukt har ida använt en ryggsäck som ska brännas på bål. började med att ja märkte att den öppnades efter en stunds körning vafan tänkte ja har väl glömt stänga nåja åker vidare sen när ja skulle tanka så har HELA ryggsäcken öppnas hade fingervantar,dyr huva,plånbok,nycklar,mobil då började HELVETET började böla ända ja hittade var plånboken som tur var så ja kunde tanka senare! Ett tips se över ryggsäckar o liknande lätt att försvinna saker när man blåser på!! Ska ut o leta imorn på ljusa dan detta hände i uppsala län örbyhus-gimo raksträckan så om nån hittar en mobil,nyckelknippa där PMa!!

Haha, det var exakt så för mig med... trodde jag glömt stänga ryggan första gången. Körde vidare med samma rygga när det hände en gång då jag SÄKERT kollat att jag hade stängt den. Visade sig att den lilla "flärpen" på dragkedjan fladdrar något så frenetiskt i höga hastigheter att den slungar upp dragkedjan. Vis är endast den som lär av sina misstag.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
detta e sjukt har ida använt en ryggsäck som ska brännas på bål. började med att ja märkte att den öppnades efter en stunds körning vafan tänkte ja har väl glömt stänga nåja åker vidare sen när ja skulle tanka så har HELA ryggsäcken öppnas hade fingervantar,dyr huva,plånbok,nycklar,mobil då började HELVETET började böla ända ja hittade var plånboken som tur var så ja kunde tanka senare! Ett tips se över ryggsäckar o liknande lätt att försvinna saker när man blåser på!! Ska ut o leta imorn på ljusa dan detta hände i uppsala län örbyhus-gimo raksträckan så om nån hittar en mobil,nyckelknippa där PMa!!

:va
Blev du förvånad när du stannade senare och upptäckte att prylarna var borta? :tummenupp
Jag ska inte säga "skyll dig själv" eftersom det är förbannat trist att bli av med nycklar och mobil, men jag tänker nog så innerst inne i alla fall. :rolleyes:
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
På väg till verkstaden för att serva min mille och få stämpeln i boken.
Väl framme så hade serviceboken försvunnit från Ryggsäckens ytterfack.

Detta lär ju en kommande köpare tro på speciellt när min 02 mille bara har gått 700 ärliga mil:mad:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top