Vad har du tappat ur ryggsäcken då kör hoj?

Hur många gånger har du tappat något då du är ute och kör?


  • Antal röstningar
    0

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tänkte de vore kul att se vad folk tappat ur sina ryggsäckar eller liknande då ni är ute o kör? Själv har jag tappat min plånbok två ggr. :huvet pga. att jag glömt stänga ryggan. De på spärrservice börjar nästan känna igen min röst :gnissla
 

yammar1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
S3 -05, Husaberg 650 -02
Min lunch, då jag stängt ryggan med båda dragkjedjemanöverhandtagen pekandes rakt upp. I motorvägsfart betydde detta att de delade sig åt varsit håll och lämnade ryggan vidöppen, varpå min lunch lyckades smita ut...doh
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Gympabrallor på väg till innebandyn.
Kände när det ryckte till och stannade på motorvägen.
Fick gå en bit och hämta dem .

Såg fin fin ut i mina brallor som blivit överkörda ett par gånger i hög fart.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Inget ur ryggsäcken men jag har tappat sadeln, visiret och diverse kåpdelar. sadeln va värst. tog en timme att hitta och det va för obekvämt att åka vidare utan.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
På väg upp till licenskurs på Gelleråsen 2004 så tömde jag hela innehållet i min ryggsäck då jag blåste om en lång karavan med bilar & lastbilar utanför Kristinehamn.

Precis som tidigare skribent så hade mina dragkedjor delat på sig.
Jag fick krypköra 5km tillbaka för att leta efter prylarna.

2 par kalsonger.
2 par strumpor.
1 necessär.
1 påslakan.
1 bäddlakan.
1 örngott.
1 Digitalkamera.
1 MP3-spelare.
Diverse licenskurspapper.

Jag hittade allt utom påslakanet:va En sådan stor sak borde vara lätt att hitta jämfört mot en MP3-spelare, men icke.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Inget ur ryggsäcken men jag har tappat sadeln, visiret och diverse kåpdelar. sadeln va värst. tog en timme att hitta och det va för obekvämt att åka vidare utan.

Hörru krappet... :tungan Ska man inte sitta på sadeln???? :tungan :rolleyes: :confused: :tungan Fan tror nog förresten att jag aldrig sett dig sitta på sadeln när du kör... :tungan :rolleyes: :näsblod :yoparty
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag har bytt ryggsäck och sedan dess inte lyckats tappa något.

Har för mig jag läst om att någon ska haft en ryggsäck full med pengar o spritt ut tusenlapparna över E4an? Blev tydligen kaos eftersom folk stannade o började plocka pengar.

EDIT: här är artikeln, men det var tydligen i Norge: Länk
 
Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Förståndet har man tappat ett par gånger..

Har även tappat mig själv vilket resulterade i en del skrubbsår
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Inte ur ryggan men däremot har jag haft mitt gore-texställ öppet några gånger vilket resulterat i att min fd Ericsson R310 åkt i backen en gång. Den hittade jag i diket när jag åkte tillbaka och letade. Rena stridsvagnstelefonen det där. Klarade av att bli doppad i öl, tappad från hoj i 130 och var den flottig var det bara att göra ren den med tvål och vatten. Saknar den fortfarande. :D
 

matte_matte

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Borensberg
Hoj
HONDA CBR929RR -00
Byxor, tröjja, matlådor har nu klippt av den en "handtaget" på dragkedjan så att jag bara kan stänga med en och hela vägen ner.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ingenting ur ryggsäcken, däremot har jag tappat lite andra saker från tvåhjulingar...
bland annat:
-ljuddämparinsatsen till höger ljuddämpare. lät en hel del kan jag ju säga... lyckades som tur var hitta den igen:tummenupp
-en sas-pilotmössa (japps, en sån som kaptener och styrmän ombord på trafikflygen använder).
-en kalleankakeps.
-en cykel.
-en passagerare...
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag körde säkert halvtimme med öppen ryggsäck, men den var dock tom, fan de måste se dumt ut...:rolleyes:
Telefon har glidit ur hawaiishortsen i accing i ca 100km/h, 6230i, där flög simkort, minne, batteri, mikrofon, och båda skalen. Int ens en spricka i nåt, bara att söka upp delarna, som fanns på en radie av 20m, och plocka ihop.:)
 

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Pålsboda
Hoj
600rr -05
Har tappat matlåda plus frukostmackor m.m m.m
Men har varit väldigt nära att tappe en topp till en zx9r :tummenupp
Lånade en hoj för att köra in min topp på planing, dragkedjan gick sönder på vägen o toppen balanserade på kanten av ryggsäcken...
 

überkill

Guest
På min förra R6 -05 så körde jag iväg och hade glömt fästa passagerarsadeln där jag stoppat i skivbromslåset. I en romdell uppe på en viadukt föll den av, klonkade sig genom gallret och ner på motorvägen nedanför.. (Ramlösarondellen) SÅ det blev till att köra ner om motorvägen och leta och tur hade jag då den låg långt ut på väggrenen!

Samma sommar laddade jag tankvästa och ryggsäck för att köra till Oslo där morbror bor och hade handlat 1 kg baklava som låg längst upp i ryggsäcken. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det hade flugit ut vid första tankningen. Som tur var var det andra så hårt packat så inget annat hade flugit ut :)
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Fick en helt ny väska/bag från mitt jobb en gång när jag skulle åka hem.
Dagen efter tänkte jag att nu kan jag ju ta hojen, & lägga sakrna i min nya väska. La i skivbromslåset i ett fack o det andra i ett annat.
(Motorväg 3mil) När jag kom fram visade det sig att det gått hål :confused: i väskan & skivbromslåset trillat ut. :gnissla
Shit, tänker fortfarande på det. Tänk om det träffade en bil, kunde gått illa
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
hade alla betalkort, körkort m.m. liggendes löst i ett fack på ryggan som spreds som sedlar när jag klippte iväg, tog en stund men jag hittade alla kort tillslut :D

har också åkt i snickarbrallor en sväng för att köpa ny hammare och tumstock som gick sönder när jag snickrade, när jag kom fram märkte jag att spiken jag hade i fickan var borta :/
 

fleetwood

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Gbg
Hoj
1985 Honda NS400R
Ingenting från ryggsäcken men min kick på min Yamaha RD 125-83 hade självmordstendenser och vibrerade loss...ett par gånger om året.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top