Vad har du för racingerfarenhet?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Har kört två supersport 600 B race i finland. Regn på samtliga tävlingar men jävligt kul ändå! Har planerat en tävling i sommar iallafall. Ev en i swe också.
Bor ju lite väl långt bort :gnissla

Har du inte kört en enda meter se 1978 på bana?
Tycker suget borde vara enormt .

Nja ... gjorde ett break på 25 år från hojar öht. Började igen hösten -03. (Körde lite FMCK visserligen från -94 och framåt, men det var huvudsakligen i skogen ...)

Många är på mig och tycker jag ska köra på bankörningarna och visst är det frestande. Litar dock inte på att inte hornen växer ut så man borde isf ha en hoj för bara bandagar :)

2006: Tog licensen på hösten och körde 1.45 st kvällsträningar på Sviesta
2007: 2 tävlingar i Rookie600: Sviesta och Gelleråsen

Grymt gediget (not). Men jag ser fram emot det hela med en barnslig förtjusning, har varit en låååång vinter...

2003: Tog licens. Ställde upp i sässongens sista R1000 B-race på LMS
2004: Full rookie-sässong R1000(B-race + SM) fram tills krasch på K-skoga.
2005: Halva sässongen R1000(B-race + SM). Tappa farten efter kraschen o därefter var det inte lika kul att lägga ut de pengar det kostar.(
2006: Sabbatsår. Hjälpte Macke o skruva nån tävling.
2007: Troligen sabbatsår, men hjälper nog Macke och Sunkan med skruvandet nån tävling.

Är grymt sugen på att börja köra igen, men just nu säger min ekonomi någonting annat =(.

/Andreas Nordholm
fd #72 R1000

Körde några enduro tävlingar -83-84 kom på att detta inte var min grej för skitet och tungt. tog licens -85 körde rd 350 köpte en tz250 av Joakim Karlsson samma år. körde dessa hoja 2 säsonger med en massa kracher och 2 förbukade skinnställ. A-förare 87 yamaha cup fortfarande mycket kracher. -89 super street bästa placering var nm på gelleråsen 3:a av 72 startande varav hälften inte kvalade in. -90 superstreet och 250r. -91 enstaka race 250r, stålarna slut köpte hus fick ungar och hund, ungarna blev större och började fråga massa m racing. jag tänkte kansk skulle ja köpa en hoj och testa ingen, bara på lite träningar eller så. tog ny licens -03 och körde 250 sp lite ringrostig etftersom jag inte suttit på en hoj sen -92.
-04 250sp.
-05 1:a 250sp. Kim tog licens och körde 125jn.
-06 3:a 250sp. Kim körde 250sp och halva 125jnr, Louise tog licens och körde 125jnr
-07 ska ej köra själv, Kim kör 125r och 125jnr, Louise kör 125jnr, Qamilla ska försöka ta licens och köra 125jnr.

Han pajja ryggen. Kör go-kart idag. Tror han bor norr om Kristianstad någonstans.
Dock är detta andrahandsinfo från Krille, mek i Stigefelt team.

Han klämde en ischiasnerv när han gick på kryckor efter en krach där han skadade sin fot. Så han hade riktigt ont i ryggen efter det ja. Tog ett bra tag att bli hyffsat ok efter det. Sen hade det gått lite tid så att komma tillbaka med farten och pengarna till toppen igen tyckte han var lite jobbigt. Körde väl lite isracing med bil med tror jag. Jobbade på Oves Motor. Kanske är kvar där?

2006 tar debutlicens på våren och gör debut i roadracing i 125R på en lite halvsunken gammal yama (visste väl inte till 100% att racer skulle va min grej så jag ville börja med något billigt ). Körde SM (kunde inte köra Sviestad pga arbete dock) kom totalt 15:e av 27.
2007 fortsätter med 125R såklart, det är ju ruskigt roligt med racer. Blev uppklassad till A och målet är att köra hela SM och EM:et på Karlskoga (Om pengarna räcker så blir det kanske lite SO tävlingar förutom dem i samband med SM, men pengarna lär inte räcka).

Innan 2006 har jag bara kört asfalt på lite bandagar och några varv på Nurburgring. Cross har jag väl kört från och till i 13år men seriösare (läs mindre oseriöst) de senaste åren (pluggande ger inte den bästa ekonomin) och kört en del småtävlingar 03, 04, 05 och 06.

2007: Troligen sabbatsår, men hjälper nog Macke och Sunkan med skruvandet nån tävling. Är grymt sugen på att börja köra igen, men just nu säger min ekonomi någonting annat =(.
Dinos dop var väl inte det bästa att besöka om man ville undvika RR-snack :hihi
Vore kul om du följde med dem på någon tävling :tummenupp
Många är på mig och tycker jag ska köra på bankörningarna och visst är det frestande. Litar dock inte på att inte hornen växer ut så man borde isf ha en hoj för bara bandagar :)
Klart du ska skaffa en banhoj :tummenupp

Tog Licens 1985 tillsammans med J Norberg (han vann väl SM i SBK nått år)
på en ypvs350 hans var blå och min röd han var snabb och jag långsam.
Tränade lite med bla eurosport K Wyren (som än idag hävdar att det var mitt fel att han började) och vi skulle tävla och jag bangade igen.Skyller på att jag kraschade men sanningen var nog att lusten inte riktigt fanns.

20 år senare närmare bestämt 2006 licens en gång till kör mest för att det är kul.Känner ingen grym lust att börja tävla men kanske ett ERF vore kul.
Till slut efter 20 år borde man få:arsele ur vagnen och köra ett race

Last edited:
Välkommen i klubben :tummenupp
Fyller 36 i år, är överviktig, talanglös, småfeg men hoppas ha kul i Rookie 1000 i år :)

Tackar! Kul att se modiga människor som inte gör sig äldre än vad de är. Vissa gar dock fran tanke till handling snabbare än andra.
Jag maste nog omvärdera om jag är gammal eller inte även om kroppen känns trött just nu.:D

Det som känns närmast att köra i sa fall skulle vara BoTT eller ERF. Det är ju körning pa skoj som gäller, inga andra ambitioner. Säger man nu, sen sitter man där utan kärring och hem för man har bränt allt pa hojen...:tungan

Tog licensen 2005.
Endast träningar under 2006.
Under 2007 så vågar jag förhoppningsvis köra något race.
Första träningen blir 15 april på Anderstorp.

2003: Tog licens på våren. Körde tre R600 race med en Kawa zx6r 98:a, varav det sista var b-racet på Sviestad där jag blev 9:a.

2004: Gjorde jag en DQ fast före honom, bytte till en R6:a. Körde 9 tävlingar i R600. Som bäst 7:a.

2005: Blev det bara tre tävlingar. Ekonomin satte stopp och lusten försvann. Testade ett kyligt b-race, 125-250 med Maries RS250, på hösten. Blev 10:a och fick lusten tillbaka.

2006: Blev det inget alls, inga pengar.

2007: Hoppas få tid till lite träning och förhoppningsvis någon tävling.

2004: tog licens och körde två R600 race på lånad hoj (Don Q:s Rosinante).

2005: 6 tävlingar i R600, andra plats som bäst i B-finalen på Gelleråsen. Ett inhopp i ERF.

2006: 5 tävlingar i R600. 1 DNS i 250 SP.

2007: X antal tävlingar i R1000, och förhoppningsvis nåt inhopp i SP.

Vad är det för alder pa er som tar licenser och börjar tävla?

Har alltid varit intresserad av racing men aldrig haft rad. Börjar bli lite bättre nu men da känner man sig överarig (och överviktig :rolleyes: ) istället, fyller 37 i november.

Har inga ambitioner att bli Rossi men är det nagon mening? Tittar man i den här listan har ju alla jättemeriter, själv känner jag mig fortfarande oerfaren trots att jag tog MC-kort -99.

Lite tradstöld kanske men jag blir som nyfiken..

Tog licens som 35-åring:yoparty

Vad är det för alder pa er som tar licenser och börjar tävla?

Har alltid varit intresserad av racing men aldrig haft rad. Börjar bli lite bättre nu men da känner man sig överarig (och överviktig :rolleyes: ) istället, fyller 37 i november.

Har inga ambitioner att bli Rossi men är det nagon mening? Tittar man i den här listan har ju alla jättemeriter, själv känner jag mig fortfarande oerfaren trots att jag tog MC-kort -99.

Lite tradstöld kanske men jag blir som nyfiken..

Tog licensen förra året fyller 38 i år har aldrig haft roligare och eländigare
någon sommar:yoparty

2002: Tog licens hos KMK, körde tre budget race i R600 med en 98 gsxr. Bästa placering 11 på A-torp.

Helt hojlös alldeles för länge.

2006: Kör några bandagar med en milleR och återfallet är ett faktum!

2007: Äntligen racer igen, men tveksamt om det blir mer än träning iår :o(

2002körde minimoto alla tävlingar som fanns med en grc gp100 -75

2003 minimoto igen alla tävlingar med samma hoj -75klassen

2004 minimoto med ny hoj en dm brutale -75klassen

2005minimoto RM serie med min dm brutale van -75serien. tog rr licens å körde fyra 125junior race

2006 införskaffade mig en zx6r 98:a å körde fyra rookie600 race

2007 rookie 600 med 98:an :yoparty

Last edited:
2003 Tog licens på våren och körde ett R1000 race med min TRX, LMS B-race på hösten. Kom sist, fast jag var bra med de första varven.
2004 Under vintern köptes min TZM250. SM premiären på Sviestad gick "sådär" med krashcer, uselt kval, startade sits och bröt efter nio varv. Körde Knutstorp där vi inte fick starta och sedan SO avslutningen då jag fick bryta på kvalet med en skuren kolv och sedan under warm up varvet med läckage. Även LMS B-race kördes då jag spöade Torkel. :)
2005 SM på Karlskoga i regn var kul. 17:e av 32 startande, 20 i mål. Bröt nyckelbenet och var kass på LMS B-race.
2006 Skulle kört LMS B-race men det blev tvillinagr istället.
2007 Back with a vengeance! :kulspruta

2003 Tog licens på våren och körde ett R1000 race med min TRX, LMS B-race på hösten. Kom sist, fast jag var bra med de första varven.

2004 Under vintern köptes min TZM250. SM premiären på Sviestad gick "sådär" med krashcer, uselt kval, startade sits och bröt efter nio varv. Körde Knutstorp där vi inte fick starta och sedan SO avslutningen då jag fick bryta på kvalet med en skuren kolv och sedan under warm up varvet med läckage. Även LMS B-race kördes då jag spöade Torkel. :)

2005 SM på Karlskoga i regn var kul. 17:e av 32 startande, 20 i mål. Bröt nyckelbenet veckan efter men körde och var kass på LMS B-race.

2006 Skulle kört LMS B-race men det blev tvillingar istället.

2007 Back with a vengeance! :kulspruta

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey