Vad har du för racingerfarenhet?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
2002 Tog licens 29 år gammal, körde 4 tävlingar i Rooke 600 på min gat R6:a.
2003 skaffade jag mig en ex synsam R6:a och körde Rookie 600, 2 3:de platser och slutade totalt 6:a
2004 uppklassad till A förare, skaffade mig en R6:a och körde STD600, första vurpan kom, sen 2 till.......jobbigt år, inget ville fungera.
2005 blev det en riktig hoj, Honda 250 Racer, fattar inte varför man inte testade racer innan.:confused: Slutade 4 i NM, samt 10 i SM
2006 Fortsatte självklar att köra racer, 16:e på EM i Kga och slutade 8 i SM
2007 250 Racer och ev. något ERF

/Brazze

1998 Licenskurs
1999 Liten debutant ett race, första racet på Gelleråsen med en RD350
2000 Liten debutant ett race i Linköping, kylaren frös sönder på första racet i Anderstorp och jag hade inte vett att köpa en ny utan försökte laga med all möjlig skit. Sen fick inte vi > 250cc vara med längre så då köptes en Aprilia RS250
2001 Full säsong 250SP i SM
2002 Full säsong 250SP i SM
2003 Full säsong 250SP som supportklass under SM
2004 Full säsong 250SP som supportklass under SM
2005 Halv säsong 250SP som supportklass under SM (kom även trea i B-racet i Lkpg med två racers framför och varvade Gustav O :hej)
2006 Full säsong 250SP som supportklass under SM
2007 Byte till 125R :yoparty

Är nu 42 BAST så nu åldersfixerade kan ju räkna baklänges om ni vill...

Dinos dop var väl inte det bästa att besöka om man ville undvika RR-snack :hihi
Vore kul om du följde med dem på någon tävling :tummenupp

Ja, det var ju några gamla racing-rävar samlade :yoparty

Såklart att jag kommer till banan några ggr i sommar. Härligt att depåsteka lite och känna den sköna atmosfären som bara finns inom RR =).

När man var aktiv hatade man att vakna till ljudet av grannen som varmkörde sin 2-taktare o känna blåryken tränga sig in genom varje öppning i skåpbilen, men så här efteråt är det en grejerrna man saknar och en del av charmen med depålivet. Tänk om inte 2-takt fanns, vad många roliga samtalsämnen som skulle gå förlorade. Dessutom finns sjyssta killar som Gustav O som tar sig tid att förklara de tekniska delarna som är riktigt intressanta:tummenupp .

Han klämde en ischiasnerv när han gick på kryckor efter en krach där han skadade sin fot. Så han hade riktigt ont i ryggen efter det ja. Tog ett bra tag att bli hyffsat ok efter det. Sen hade det gått lite tid så att komma tillbaka med farten och pengarna till toppen igen tyckte han var lite jobbigt. Körde väl lite isracing med bil med tror jag. Jobbade på Oves Motor. Kanske är kvar där?

Precis... han jobbade på Oves men jobbar nu på Claessons i bromölla.
Han e duktig på Go-Kart, tror han blev bland dom främsta i den klassen han nu körde i 2006.

.

2005: Rookie 600 SM+SO i Danmark. Bästa placering, 3a (KGA).
2006: Superstock 600 NM+EM i KGA. Bästa placering, 6a (KGA)
2007: Superstock 600 SM, NM och EM på KGA. Målsättning topp 5 SM och topp 10 i NM. På EM-deltävlingen siktar jag på topp 10 (blev 15e 2006).

.

Last edited:
1990-94: Körde trimmad moppe.
2006: Tog licens, Vann SM Rookie1000. Suzuki GSXR 750 -01
2007: #38 Pro Superbike. Yamaha R1 -07. Kommer bli asfränt.:Rockbanan

2005: Tog licens, 47 år ung
2006: 3 st ERF med 22 plats på Gelleråsen som bäst
2007: Blir nog inget, rr-karriären var kort men intensiv. :)

2001 Licenskurs Minimoto samt började tävla i Minimoto
2002 Tävlade i Minimoto
2003 Tävlade i Minimoto
2004 Tävlade i Minimoto
2005 Tävlade i 125JR
2006 Tävlade i 250SP
2007 Kommer att tävla i Superstock 600

Ett par bilder från 2003 och 2005.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    36.5 KB · Visningar: 58
  • Wille 2003.JPG
    Wille 2003.JPG
    140.5 KB · Visningar: 56
En del race har man ju kört fast inget med hoj...
2000 Börjar tävla med snöskoter slutar 11:a i enduro SM! Provar bankörning för första ggn.
2001 Skadar mig inför enduropremiären i skoter. Kör hela två bandagar!
2002 8:a i enduro SM! Svensk mästare i dragracing! En hel bandag blev det.
2003 Maskinkrångel i enduro. SM 2:a och NM 6:a i dragracing. Byter hoj till en R1:a och kör säkert 3-4 bandagar.
2004 Revanschsugen som få i enduro men en vurpa sätter stop för hela tävlingssäsongen. Köper kraschkåpor till hojen och det blir kanske 5 bandagar.
2005 Kör en del skotercrosstävlingar med hyfsat resultat men en storsatsning krävs för att vara med i toppen, lägger handskarna på hyllan! Tar licens för RR men lovar mig själv att inte börja tävla, less sedan skotertiden på alla resor och all förlorad tid. Blir några bandagar.
2006 Byter hoj till en R6:a kör några bandagar varvat med licensträning, lovar min omgivning att inte börja tävla. Fast blir lite sugen på att prova ändå. Inhandlar en Veidechoj.
2007 Skall prova något race i år! Förutom att aldrig ha provat på att tävla med hoj så har jag dessutom aldrig kört någon annan bana i Sverige än Midlanda. :)

Ingen imponerande lista, men jag får väl ta & skriva jag med! :)

2006 - Tog RR licensen på Knutstorp, körde träningar
2007 - Första tävlingsår i REC med SSRacings tjej-team på Yamaha R6 & Första tävlingsår i BOTT på Ducati 748S.

Har startnummer i rookie 600, kanske blir något lopp detta år för att testa på, annars till nästa år om allt går bra.

Första träning i år, april på Anderstorp.

vad ska du åka på för hoj i så fall? kul med tjejer i klassen, locka med dig fler.:tummenupp

Kul du tycker det! :tummenupp Jag kommer i sådana fall köra 748 eller Yamaha R6 i Rookie 600 som det ser ut nu. Men man vet aldrig vad det kan bli...

Kul du tycker det! :tummenupp Jag kommer i sådana fall köra 748 eller Yamaha R6 i Rookie 600 som det ser ut nu. Men man vet aldrig vad det kan bli...

Hon heter Iris! R6an alltså! Ta väl hand om den lilla tigern, hon kan vara en riktig bitch annars! :D

Lycka till tjejer! :tummenupp

Hon heter Iris! R6an alltså! Ta väl hand om den lilla tigern, hon kan vara en riktig bitch annars! :D

Lycka till tjejer! :tummenupp

Ja, just det, Iris var namnet! :yoparty Vi ska ta mycket väl hand om den lilla tigern! så du behöver inte vara orolig. Problemet är bara att tigern nu är en han, så vi kanske ska ha en omröstning om nytt namn eller så får han bli "transexuell" så han fortfarande kan heta Iris! :D

:)

Ja, just det, Iris var namnet! :yoparty Vi ska ta mycket väl hand om den lilla tigern! så du behöver inte vara orolig. Problemet är bara att tigern nu är en han, så vi kanske ska ha en omröstning om nytt namn eller så får han bli "transexuell" så han fortfarande kan heta Iris! :D

:)

Haha! Det här blir spännande! :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey