Vad händer?

ja själv var man 15:- ifrån jungfru färden idag...."tar på mig bästa herman lindqvist rösten"
Det var en sen eftermiddag våren 2007 den unge ynglingen kom hem från sitt jobb, tittade på sin hoj som stod där i hallen i tusen bitar, på himlen, på hojen på himlen...äh va faan....slog något form av världrekord i att mecka hoj. På mindre än en timme stod den klar, två skruvar över men va faan, teckna försäkring, ställa på, skriva ut intyg, plocka ner stället, läsa det fin stilta på intyget...pågrund av utebliven skatt är detta fordon försätt med nyttjande förbud...men va..f.. jag betalade ju skatten förra månaden...nä då visade det sig att när vi ställde på hojen för en månad sedan för att jag skulle kunna köra hem den ville VV ha 15:- i skatt...surt!!

2811791 tokfina bilder!
ja vill ju åxå va me på bild... innan jag byter hoj igen för då blir det till att börja om me bakhjulsträningen...
Klart du får vara med på bild. Det är bara att säga till när du har "the A-game" på gång. Dock inga onsdagar eller söndagar, då är det paintballträning på schemat.

Men, onsdag.. det ska bli fint väder. Eventuellt har jag lovat att bjuda min flickvän på en underbar halv special i Lysekil. Kanske inte så kul för motarder att köra dit........ men en annan träff vore kanske något?

Jag är borta från ons-sön så då kan inte jag åka på någon tur, och på söndag ska Erik byta sin hoj till en Fighter, då är det ju lite roligare med lite längre färder. Kanske nästa vecka istället att ta en långtur.

Idag blir det köra MC hela dagen, den som vill med får höra av sig!

Planen är att nå Lysekil vid fyra eller så.
Mobilen är med, noll sju tre sex 562919!

Gott underbart väder idag!

Tog turen från Skaftö över till Lysekil. Väl där tänkte vi äta på Taxi, men åkte vidare till Havets Hus för en Nogger.
Efter det blev det vägen förbi Brastad och senare Brodalen. En fiin raka där efter. Upp på E6:an förbi Munkedal, raset var nu snyggt lagat. Fick krama ur motorn innan vi nådde Torp köpcentrum... In i Uddevalla där vi tog en matstund på Torget. Vidare ut till Skaftö igen!

Ja... vafan händer?

Jo det här är va som händer! Här är lite bilder ifrån dagen.

Idag tog jag tag i saken och fixade till mitt nya oljekyl. Det gammla läckte och gick inte att rädda. Det nya kylet var dock inte samma som det gammla. Detta har suttit på en 91:a och är lite mindre och böjt.

Det övre fästet passade fint, men inte det undre. Så jag fick förlänga det lite.

Började med att rota fram det gammla kylet och mäta lite å grejja.
gammaltkylaz7.jpg

Sedan var det dags att leta upp material till det nya fästet... denna skylt fick sätta livet till. En ganska tunn och lätt arbetad skylt som skall sitta bak på en lastbil.

skylttn0.jpg

Här är borrade hål som jag skall fästa min förlängning i. Då jag inte har varken tillgång eller kunskaper inom svetsning så fick det bli popnit. Man tagert vad man haver.

nyktylbs6.jpg

Nita ihop det hela och drog över lite färg som jag ändå hade framme.

fstenee7.jpg

Färgen hade jag framme för ja passa på att slipa ner avgassystemet och lacka det.

krkne0.jpg

Och så här ser pärlan ut nu... snart är det dags.

gixxergc3.jpg

Såg riktigt bra ut med oljekylet:tummenupp , kul med lite mek bilder. det gillar vi.
vad är det för dim. på niten? Jag har 4.9 rostfria, om det skulle vara för klent med vanliga. Dom drar riktigt bra, hade de till ljudämparen på motarden.

Va surt att man är iväg på kurs när det är så fint väder:mad:
Vill ju vara hemma och köra hoj :gråta

Fick en dag med motarden idag... allt var frid och fröjd tills jag drabbades utav ett lagerras. så nu blir det nog dyyr renovering. :arsele :näsblod

Bifogat

• DSC035511.JPG
    DSC035511.JPG
    95.1 KB · Visningar: 71
  • DSC035562.JPG
    DSC035562.JPG
    116.9 KB · Visningar: 67
Fick en dag med motarden idag... allt var frid och fröjd tills jag drabbades utav ett lagerras. så nu blir det nog dyyr renovering. :arsele :näsblod

du kör väl inte sönder grejerna! :tungan
då gäller det att renovera fort, snart är det vår!

imorrn byter jag hoj!

du kör väl inte sönder grejerna! :tungan
då gäller det att renovera fort, snart är det vår!

imorrn byter jag hoj!

haha. händer ju alltid någon gång. lite oflyt att det var nu iaf..

tänkte höra om de va nån av er här inne som är riktigt hajj på 2-takts motorer? om man stöter på något problem eller så

idag blev det en lugn premiärtur med nyförvärvet.

Bifogat

• CIMG2331liten.jpg
    CIMG2331liten.jpg
    130.5 KB · Visningar: 77
Back