Vad händer med SP-klassen 2008?

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Lite svårt att utgå från den....Stefan och jag var dom enda som var på alla race dock fick jag inte slutföra alla.
Ganska oviktigt i sammanhanget men jag har iallafall gjort vad jag har kunnat

Gjort är gjort 2007 nu ser vi framåt mot 2008,nån som kommer till,nån som bytt hoj,ny lack eller kanske en ny bil...
personligen så lovar jag att sätta nya pb på alla banor med minst 10%
 
Last edited:
Sas det inte på mötet att A och B licenser skall tas bort? I så fall blir väl klassen öppen för alla. Nu vill vi se folkstorm eftersom alla har klagat på att klassen har dött på grund av att A-förarna inte fick köra i år.
Nja, bara för att man ta bort dagens namn på licenserna så lär det inte betyda att alla kan köra allt. Isf kan ju en förare som i dag har B-licens ställa upp i en SM-klass (tänker tex på SST 600 eller Pro Superbike).
 
Nja, bara för att man ta bort dagens namn på licenserna så lär det inte betyda att alla kan köra allt. Isf kan ju en förare som i dag har B-licens ställa upp i en SM-klass (tänker tex på SST 600 eller Pro Superbike).

Det är verklighet redan idag då du som B-förare kan köra både 125R och 250R.

(Japp. Det finns fortfarande tvåtaktsklasser med SM-status.)
 
Man kunde köra tex IDM-SBK/SS och ONK-SBK/SS på sin Svenska B-licens om man ville. Det utan att ha kört nått alls i Sverige efter man tagit sin licens. Däremot hade dom kvalgränser på 115% i båda dom serierna för att få starta i racen. Internationell licens krävdes vilket våran B-licens var. Men inte Holländarnas eller Tyskarnas motsvarighet till B-licenser hade den statusen.
 
När ska 2008 års licens betalas o hur mycket blir det i år? (nu när vi ändå är inne på det spåret!)
 
hur står sig en er6 mot övriga i klassen? vad är det man får modda på hojen?

Den borde stå lika bra som en SV650, och det visade sig vara rätt så bra, med bl.a. vinst i något lopp tror jag.

Moddning: Inget på motor, avgas eller fjädring (Sport Production med betoning production). Du måste ta bort blinkers, ljus, speglar, och naja bromsar och oljebultar. I stora drag. Billigt och bra, det er bara att köra. Välkommen 2008.
 
Jag skulle vänta och se vad som händer med klassen 2008 innan jag bestämmer mig.

Hoppas att klassen överlever.
 
Jag skulle vänta och se vad som händer med klassen 2008 innan jag bestämmer mig.

Hoppas att klassen överlever.

Hoppas att information släpps snart....känns inte som att vi kommer bli särskilt prioterade i år.

Blir att försöka testa en 600:a i år.
 
Hoppas att information släpps snart....känns inte som att vi kommer bli särskilt prioterade i år.

.

Det svåra är att få bantid skulle jag tro
Handlar som vanligt om pengar antar jag, men jag tycker Brånalt gör det han kan.

Förresten finns den preliminära 08 kalendern www.erf.nu

Blir att försöka testa en 600:a i år.
Ja varför inte, kör ERF med Johnny i REC vettja just for fun.
 
Det jeg undre mig mest over er, at BoTT siger at de skal køre race både lørdag og søndag... Hvilken betydning har det for SP ???

Känns som SP blir skickad långt ner på listan... vi får väl se om vi ens får köra alla helger.

Det svåra är att få bantid skulle jag tro
Handlar som vanligt om pengar antar jag, men jag tycker Brånalt gör det han kan.

Förresten finns den preliminära 08 kalendern www.erf.nu


Ja varför inte, kör ERF med Johnny i REC vettja just for fun.

Nej inget ERF. Tycker om sprintrace. Isåfall blir det rookie 600 nästa år.
 
Last edited:
Känns som SP blir skickad långt ner på listan... vi får väl se om vi ens får köra alla helger.



Nej inget ERF. Tycker om sprintrace. Isåfall blir det rookie 600 nästa år.

Ring Brånalt och fråga vettja så blir det mindre spekulation men helt klart kommer någat att hända då Bott kör dubbla race under 2008.http://www.nordicbott.net/
Du har ju en vackert mullrande V-Twin i garaget så just go for it....:yoparty
 
De första anmälningarna till 2008 års sp klass har dykt upp på erf.nu intressant att se att greven ska köra (tror ja de e iaf, länkas till hans företag).
Dock e ja lite lissen o se att mitt nummer blivit taget :( Får kanske ta de nummert ja tänkte ha från början om nu inte den som hade de förra året ska ha de. Men iofs körde den personen inte ett ända race förra året va ja kan hitta så.
Dock osäker ekonomi för racing än så anmäler mig inte än :(

Hur ser de ut för er andra, redo o rejsa? :)
 
De första anmälningarna till 2008 års sp klass har dykt upp på erf.nu intressant att se att greven ska köra (tror ja de e iaf, länkas till hans företag).
Dock e ja lite lissen o se att mitt nummer blivit taget :( Får kanske ta de nummert ja tänkte ha från början om nu inte den som hade de förra året ska ha de. Men iofs körde den personen inte ett ända race förra året va ja kan hitta så.
Dock osäker ekonomi för racing än så anmäler mig inte än :(

Hur ser de ut för er andra, redo o rejsa? :)

Du kan vara lugn än så länge för den sm har nummer 17 där ska ju köra Bott.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top