Vad hände på Skogskyrkogården idag?

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Vad hände på Skogskyrkogården idag? (Crash)

Rätt som det va kom en förarlös R6:a farandes?!
Såg någon ordentligt vad som hände och hur gick det med hojen,
såg att föraren va ok :tummenupp

Last edited:
det missade jag ..var där ganska sent efter 21 nån gång....och så stod det 2 snutar där som sabbade när det kom lite kul folk....

freddanm skrev:
..

lerox78 skrev:
det missade jag ..var där ganska sent efter 21 nån gång....och så stod det 2 snutar där som sabbade när det kom lite kul folk....

..

Det hände nog runt 20.30, nått stunt gick snett!

Såg inte heller vad som hände men måste passa på att tacka han som drog undan mej när hojen kom farande! Stod bredvi Banditen. Tusen tack! :tummenupp

Folk förfäras över hur många onyktra förare som kör runt i trafiken, inte så konstigt att ingen åker fast när det står tre snuthojar och två snutbilar+piketbil och vaktar en korsning. Bra gjort också att de sket i killen på crossen som hade skjuts utan hjälm och åkte fram och tillbaka och försökte slanga. De prioriterar fint.

Haha, jag hörde bara ngn skrika "akta hojen" och sedan "men fånga de då"
ganska kul, men tråkigt för han som vurpa.

freddanm skrev:

På Skogskyrkogården kan väl allt hända, speciellt runt tolvslaget?

freddanm skrev:

Jag stod och kollade stunts när plötsligt någon ropar "AKTA HOJEN"!!
Vänder mig om och ser en blå R6 utan förare komma farandes längs vägen.
Den brakar in i raderna av hojar och blir rätt illa tilltygad. En svart Bandit tar smällen och välder över en Blade.
R6ans kåpor blir mos men Bandtiten klarar sig förhållandevis bra. Bladen s kåpor spricker på ett ställe.
Min Ducce står bara några hojar bort men klarar sig :gnissla :gnissla

Jag såg inte exakt vad föraren försökte göra men eftersom han kört omkring endel under kvällen utan att hålla i styret antar jag att det var det han gjort och ramlat av hojen...

Såg inte hur han tappade hojen, men den rullade ca 50 km/h förbi och in i folkmassan, tog hastigt stop i banditen.
Föraren gick det i alla fall bra med R6an var det värre med. Kåpor lysen etc gick åt skogen, den lastades in i en buss och kördes därifrån.

freddanm skrev:

En R6 förare föll av hojen, när han skulle stunta :huvet Sen så fortsatte hojen av sig själv i 60 meter för att sen krascha in i MIN hoj, som sen träffade en annan.

2 minuter innan kraschen hade vi snackat om hur vingligt han körde och att snart händer det en olycka, men vem i helvetet skulle tro att han skulle träffa MIN hoj.

Som tur var det inga personskador, bara plast och metall som behöver fixas,,,,men va fan, få en Suzuki våldtagen av en Yamaha R6,,,,,,,,,

Goose skrev:
En R6 förare föll av hojen, när han skulle stunta :huvet Sen så fortsatte hojen av sig själv i 60 meter för att sen krascha in i MIN hoj, som sen träffade en annan.

2 minuter innan kraschen hade vi snackat om hur vingligt han körde och att snart händer det en olycka, men vem i helvetet skulle tro att han skulle träffa MIN hoj.

Som tur var det inga personskador, bara plast och metall som behöver fixas,,,,men va fan, få en Suzuki våldtagen av en Yamaha R6,,,,,,,,,
Tråkig läsning.. Tur att ingen skadade sig..
Själv parkar jag alltid min hoj högre upp... Just för att vi är några som snackat om att detta kommer hända.. förr eller senare...
Hoppas du får ordning på hojen snart...

SENSEI skrev:
Tråkig läsning.. Tur att ingen skadade sig..
Själv parkar jag alltid min hoj högre upp... Just för att vi är några som snackat om att detta kommer hända.. förr eller senare...
Hoppas du får ordning på hojen snart...

Ja Hojen lär nog hämta sig från skadade kåpor och skador på bromshantag, Motorkåpor etc , När jag pratade med honom i garaget så nämnde han att han gärna skulle vilja se alla bilder och eventuella filmer, från incidenten, för att säkerställa att han fick bästa vård av sina skador.

För att tillfredställa honom ber jag Er som har bilder och eventuella filmer av det som hände att PM´a mig dessa,

Låter ju lite halvläskigt att vara med på de här samlingarna måste jag säga. Inte nog med att bängen trålar vilt, man ska klara sig från skenande hojar också! :skrämd

UrbanTiger skrev:
Du har snackat med killen alltså. Jag skulle vridit huvet av honom och skitit ner i hålet

Och vad skulle det ha gjort för nytta tycker Du?

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Att prata me honom är väl inget fel kanske, de andra var ju inte på allvar.
Men de fatta du väl inte :kocko

Hoppas du inte får hojen fixad :hihi

Hoppas att ingen av hojarna var helförsäkrad!

UrbanTiger skrev:
Att prata me honom är väl inget fel kanske, de andra var ju inte på allvar.
Men de fatta du väl inte :kocko

Hoppas du inte får hojen fixad :hihi

Jo jag fattade det, men förstå mig rätt, jag är inte till 100% överlycklig just nu, förutom Plast och skador på motorn så gick min Bandit inte så jävla bra hem, om bluddrandet var orsakat av smällen låter jag hojverkstaden att bedömma, men att lägga in en :kocko på en oskyldig hojåkare tycker jag är lite magstarkt.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger