Vad hände med räserkocken?

Goodstuff skrev:
Kändes inte som om du förespråkar "bullmetoden" till fördel för "misshadnladräggethurmycketsomhelstmetoden".....
Förespråkar vare sig det ena eller andra, lite dask och att betala tillbaks vad som blev förstört låter väl rimligt??

Goodstuff skrev:
Trådar som denna fick mig att lägga in en liten signatur....tyvärr.

När Albert säger en sådan grej låter det fräckt, när någon av oss andra normalbegåvade säger samma sak blir det bara lite fjantigt...

Felix skrev:
Förespråkar vare sig det ena eller andra, lite dask och att betala tillbaks vad som blev förstört låter väl rimligt??

Vad som blev mest förstört i aktuellt fall var ju en männsika. Benbrott och även skallskador om jag inte missminner mig från den tidigare gång ämnet diskuterades..

Felix skrev:
När Albert säger en sådan grej låter det fräckt, när någon av oss andra normalbegåvade säger samma sak blir det bara lite fjantigt...

Fräckt eller fjantigt. Det är ju sant, oavsett min begåvning.

Goodstuff skrev:
Vad som blev mest förstört i aktuellt fall var ju en männsika. Benbrott och även skallskador om jag inte missminner mig från den tidigare gång ämnet diskuterades...

Jag vet inte mycket om kocken fall, men rent generellt kan man säga att generellt kan man inte veta, När Robinson Robban vrickar tårna är det en mycket allvarlig skada enligt pressen, tjuven hade ju inte behövt sno hojen faktiskt, då hade han sluppit stryk också. handling och konsekvens skadar inte att tänka över ibland.

Goodstuff skrev:
Det är ingen sanning, bara Alberts åsikt,

/F

Gladh: 1. Nej? hur skall då två kunna uppfyllas, räknar du med att tjuven vill pynta 5 tusen för ett kilo bullar (vad tändningslåset kostar)

Felix skrev:
Gladh: 1. Nej? hur skall då två kunna uppfyllas, räknar du med att tjuven vill pynta 5 tusen för ett kilo bullar (vad tändningslåset kostar)

Klart att han måste dega om han vill ha bullar! :3freak

ething skrev:
Skälet att jag tog USA är att Sverige är en ganska bra kopia ur kriminell synpunkt, enda skillnaden är att vi ligger ca. 10 år "efter" i utvecklingen samt att vi har ca. 3% av deras befolkningsstorlek. Jag återkommer med källan...

Jaa visst är vi lika som bär?

I USA är det 11,000 personer varje år som dör pga av skottskada
Å då är inte olyckshändelser inräknade...

Det skulle då ge 330 dödssjutningar varje år här i Sverige där är vi inte riktigt än va?

http://www.bowlingforcolumbine.com/flash-01.php

URRninja skrev:
Att använda USA som förebild vad gäller brottslighet (och särskilt grov sådan när de har flest mord per innevånare om jag inte tar fel) verkar ganska galet i mina öron. Och har du någon källa på att brottsligheten gått ner de senaste 13 åren?
varför skuklle det vara galet, snarare är det så att vi mer och mer amerikaniseras,

Goodstuff skrev:
Vad som blev mest förstört i aktuellt fall var ju en männsika. Benbrott och även skallskador om jag inte missminner mig från den tidigare gång ämnet diskuterades..

bla bla.....såna som du och URRninja fick mig att lämna en liten signatur.

vad hade ni gjort om ni tatt en tjuv som försökt stjäla er mc, skall ni hålla honom i handen???? Om han gör grovt motstånd, skall ni fortfarande göra motstånd?

Och samtidigt Goodstuff så kallar jag inte en nergången jävla pundare för människa. snarare som en Orch som nån sa tidigare i tråden.

//R

eus skrev:
Jaa visst är vi lika som bär?

I USA är det 11,000 personer varje år som dör pga av skottskada
Å då är inte olyckshändelser inräknade...

Det skulle då ge 330 dödssjutningar varje år här i Sverige där är vi inte riktigt än va?

http://www.bowlingforcolumbine.com/flash-01.php
lite målande e den dock den filmen.

//R

Last edited:
Ravetrancer skrev:
vad hade ni gjort om ni tatt en tjuv som försökt stjäla er mc, skall ni hålla honom i handen???? Om han gör våldsamt motstånd , skall ni fortfarande göra motstånd?

Och samtidigt Goodstuff så kallar jag inte en nergången jävla pundare för människa. snarare som en Orch som nån sa tidigare i tråden.

//R
Det är här man har lite utrymme att ge igen vid ett gripande. Man får ju använda det våld som krävs för att hålla kräket kvar tills polis anländer

Ravetrancer skrev:
bla bla.....såna som du och URRninja fick mig att lämna en liten signatur.

vad hade ni gjort om ni tatt en tjuv som försökt stjäla er mc, skall ni hålla honom i handen???? Om han gör grovt motstånd, skall ni fortfarande göra motstånd?

//R

Om jag ser någon försöka ta min mc så försöker jag hindra honom. Blir det våld så får han ta cykeln. Så jävla viktig är den inte. Slipper hellre våld.

Du får kalla en missbrukare vad du vill han är likväl en människa.

Goodstuff skrev:
Om jag ser någon försöka ta min mc så försöker jag hindra honom. Blir det våld så får han ta cykeln. Så jävla viktig är den inte. Slipper hellre våld.

Du får kalla en missbrukare vad du vill han är likväl en människa.

Då lägger jag mig på en mellannivå då.... Våld inom rimliga gränser är helt ok i det här fallet men det är något som inte stämmer om jag nu ser till vad som gör det omöjligt för mig att sluta upp på räserkockens sida i det här fallet.

När grannarna sluter upp på tjuvens sida så är det inte fråga om ett par käftsmällar tills den andre och ligger ner och håller tyst utan antagligen något mycket värre. Vad tror ni? Eller så är han en skitstövel som grannarna är glada att slippa ett tag...

Att han sen får extra backning pga hur han har levt sitt liv tidigare är ju hans problem. Som man bäddar får man, som bekant, ligga.

Ravetrancer skrev:

Jag hoppas innerligt att du inte menar det där.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard