Vad hände 2001 på Knudan

GSXR1100R skrev:
Vilket manfall i 250R, iof regnade det säkert men ändå, gick alla hojar sönder?
http://www.hyllingems.nu/timing/ShowHeat.asp?S=1&HeatID=55

Hehe, det regnade som fanken. Var där och tittade. Superbike-rejset tror jag rödflaggades 3 gånger på grund av alla vurpor.
I 250 Vurpade 11 av 16 förare, 6 i mål (jespersen la sina kåpor över tanken och körde i mål som femma efter att ha vurpat i ledning).
Khilander körde sitt första 250r lopp någonsin på en lånad cykel, och vann!

oFFkeFF skrev:
Hehe, det regnade som fanken. Var där och tittade. Superbike-rejset tror jag rödflaggades 3 gånger på grund av alla vurpor.
I 250 Vurpade 11 av 16 förare, 6 i mål (jespersen la sina kåpor över tanken och körde i mål som femma efter att ha vurpat i ledning).
Sanslöst! :D

Där skulle man kunnat säkra en sjundeplats :D

GSXR1100R skrev:
Där skulle man kunnat säkra en sjundeplats :D

du har redan bevisat att du inte kan köra i blött, så du hade garanterat legat i lecakulorna med dom andra :hihi

Bifogat

• misss.jpg
    misss.jpg
    47.3 KB · Visningar: 150
Kihlander körde ju både 250R och 250SP. "Raceväxlat" på gathojen och gatväxlat på SP:n. Han fick i tvåan istället för fyran ut på rakan med sin SP. Spann ganska bra i regnet.

Goodstuff skrev:
Kihlander körde ju både 250R och 250SP. "Raceväxlat" på gathojen och gatväxlat på SP:n. Han fick i tvåan istället för fyran ut på rakan med sin SP. Spann ganska bra i regnet.

Han missade även målflaggan och höll fullt racetempo ett varv extra!

Om jag inte minns fel så var Kilander varvad av Jespersen men sen vurpade han och väntade in målflaggan och ledde hojen in på sin 5:e plats.

oFFkeFF skrev:

öhh, gällde inte down is out på den tiden eller :va :va

regnade som fan
tråkig helg överhuvudtaget,, kvalade 16de i superbike men hade varken regn däck eller pengar, så jag lastade och åkte hem lagom när superbike starten gick, lagom kul.

Axxexs skrev:
Han missade även målflaggan och höll fullt racetempo ett varv extra!

Om jag inte minns fel så var Kilander varvad av Jespersen men sen vurpade han och väntade in målflaggan och ledde hojen in på sin 5:e plats.

Jo visst minns jag detta :)

Jespersen hade inte varvat mig men han ledde med typ ett varv... då han på sitt sista varv krachar efter start o mål i kurvan. När jag då passerar honom på mitt sista varv håller han som bäst på o spinger igång hojen :D
Dom som skötte varvskylten om hur många var det var kvar verkarde ha fumlat till det för sig och visade att det var ett varv kvar när jag passerade målinjen, därmed var det ju lika bra att köra ett varv till tills man fick se målflaggan tänkte jag.

Kom även tvåa i regnet i 250 prod samma tävling, det var klassen före.
Det var då i racet jag växla fel... :hihi

Det racet var nog första och sista som jag kom före watz
Om det räknas att han vurpade...

Goodstuff skrev:
Tydligen gällde det inte eftersom Jespersen fick poäng.

följdfrågan blir då:
När började man med det?

Har hört något om nån gammal regel som gick ut på att man fick fortsätta köra även om man vurpade så länge inte båda händerna hade släppt styret....kanske var nått sånt som gällde.
Vad vet jag? Har ju aldrig rullat över målflagg......

stämmer som du säger.. tror det var 2003de ändrade till det nya, har iaf för mig att de nämnde nått om det när jag tog min licens(03).

*/ ?>
Back