Vad hände 2001 på Knudan

Manne skrev:
bra, då vet jag med säkerhet.Tack tack

2001 infördes "Down is out" i Synsam Trophy. När serien startades hade dom inte den reglen men efter att Österberg läkte ut olja efter en lowsider i hårnålen på Knutstorp och sen en hel hög med förare vurpade i oljan efter hans hoj så införde man reglen mitt i säsongen även där.

Var redan infört i SO från 1998-99 tror jag det var och på vanliga SM så var det upp till arrangörerna att bestämma om det skulle gälla. Kommer inte ihåg men tror fr.o.m 2000 att man har använt sig av reglen på alla SM. När Synsam införde reglen hade vanliga SM haft reglen ett tag iaf.

Så nu vet du lite till!

Axxexs skrev:
2001 infördes "Down is out" i Synsam Trophy. När serien startades hade dom inte den reglen men efter att Österberg läkte ut olja efter en lowsider i hårnålen på Knutstorp och sen en hel hög med förare vurpade i oljan efter hans hoj så införde man reglen mitt i säsongen även där.

Var redan infört i SO från 1998-99 tror jag det var och på vanliga SM så var det upp till arrangörerna att bestämma om det skulle gälla. Kommer inte ihåg men tror fr.o.m 2000 att man har använt sig av reglen på alla SM. När Synsam införde reglen hade vanliga SM haft reglen ett tag iaf.

Så nu vet du lite till!
Down is out är en bra regel, minimerar risken för liknande incidenter, med huvudet fullt av adrenalin så är det bra om någon stoppar en, dock gäller inte detta i ERF.

På ett ERF så får man ta sig in i depån och fixa hojen samt bes. hoj/förare innan man rullar ut igen, men ERF är ju sex timmar och inte 20 minuter.

Axxexs skrev:

Så nu vet du lite till!

Förklarar varför folk krampaktigt hänger kvar vid sina hojar om man kollar på gamla videos från mitten av 90-talet....

*/ ?>
Back