Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OST var det fakktiskt.
Aha. Så du lägger utan vidare 10k eller mer på julklappar?
Nix, julen är inget för mig. Konsumtionshysteri e vad e e, men det e iofs bra om folk köper av MIG........
Jomen jag nämde ju just att umgås är det som lockar mig med Julen numera, därefter nämde jag att få tid till sina intressen. Du hade däremot hittills nämnt att du skulle få en present fr 2000:-.
Jag har ju ändå mycket färre projekt än du att stå i än du. Du ska ju bygga turbo på 125:a, bygga klart caferacer-125.an, bygga ångmaskinen, fara till Indien och köpa en Enfield och köra till Sverige, svetsa expanisonskammar till RD:n osvSå du ska nog inte ligga och mysa framför öppna spisen alla mellandagarna. Du måste ligga i som fan om det ska bli klart.
Själv ska jag umgås med familjen i Mmö och köpenhamn i 5 dagar, sedan blir det full muff i bil- samt hojgaraget och nere vid båten. Sedan klubba runt och festa satan på nyårsafton.
Jag ska således klara av tre olika discipliner, sk multitasking på 80-talistspråk. Så lägg inte ord i mun på mig om att missa ngt, alla tre disciplinerna jag räknade upp ovan hör till mina intressen. Jag gör så gott som enbart det jag är intresserad av.
Det som är keff är ju när julen fylls av måsten, för många är det så.
förvisso, jag bara tyckte att din tidigare formulering lät lite som att du gärna skippar att fira helt för att få vara ensam med dina intressen... och det tyckte jag lät lite synd
jag men, det är ju bara en bonus jujag hade klarat mig lika bra i jul utan den, men nu när jag faktiskt fått den så är jag ju såklart glad för den. du hade inte sagt nej till en sån present, eller hur?
ångmaskinen jobbar jag för fullt med, expansionskamrarna är så gott som klara (ska bara snedkapa och svetsa ihop headersarna eftersom de för tillfället består av helt raka rör, och det är ju inte så bra, samt bygga ljuddämpare till det andra röret), caféhojen är såld då jag inte är motiverad för fem öre att fullfölja ett 125:a-bygge nu när jag har tungt kort, men det ska definitivt bli en tung hoj att bygga på så småningom, och indien blir det nu efter studentendet är förvisso sant att du inte har lika många projekt som jag för tillfället, men du har ju trots allt hojen, bilen och båten, så om jag bara kan slutföra två av projekten du nämnde på ca 20 år så kommer jag ligga på ungefär samma projektnivå per ålder som du gör nu
ok, låter trevligt. svänger du förbi lund nåt eller du gör ditt bästa för att låta bli?
jag förstår det, det var som sagt inte menat så. missförstånd bara
det håller jag med om, och om jag sklötte saker och ting på ett sätt som innebar att jag fick stressa satan så skulle jag nog avsky julen. men nu försöker jag löåta bli det och kan således njuta fullt ut av ledighet, god mat och gemenskap![]()
Det låter bra, ser fram emot bilder på pipor och ångmaskin. Jag träfade Johansson på turbokryssningen. Han pratade en del om sitt ångmaskinsbygge.
Men om man inte vill umgås under julen så är det ett jättbra sätt att inte träffa ngn alls, då gör man bara sina egna saker hela julen ist. Det är det nog tex många ensamseglare som gör. Det blir ju fel om man tex utgår från sin egna småborgerliga medelklassreferensram när man försöker förstå vad andra ska göra på sin ledighet för att "inte missa ngt".
Har man som jag tex bott själv hela livet så har man inte så stort behov av umgänge. Jag träffar tex sälla folk på helgerna eller kvällar, och på jobbet äter jag till mångas förvåning helst lunch själv. Hellre ensam än i sällskap som inte roar mig. Och tro mig, man blir alltmer sparsmakad därvidlag ju äldre man blir.![]()
så länge man är glad och har det bra så tycker jag att man får fira eller inte fira som man vill![]()
Hyrde en make up store butik och slängde in, sambo, syster och mor. Minimalt med arbete![]()
En son som ger sin far en bok om evolution är ganska kaxig.kan bli lite känsligt det däratt ge tjejen ett presentkort på en ansiktslyftning kan åsså skapa funderingar hos mottagaren om det inte står med på önskelistan
Är de så fula?Hyrde en make up store butik och slängde in, sambo, syster och mor. Minimalt med arbete![]()
En Mac är som en tjej, fin utanpå men helt jävla värdelös inuti.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |