Vad ger ni bort i julklapp?

Jo, det var jäkligt bussigt.. Lär inte få en klapp av mina polare trots att samtliga drar in mer än 40k var/månad. Å andra sidan kommer de inte få nåt av mig heller :D

jo, tycker det jag med. nog för att en av dem har en jäkligt rik farsa, men ändå. polares presenter, om det ens blir några, brukar ju inte bli så dyra så... jag inbillar mig att jag är uppskattad iallafall:D
hehe, härlig mentalitet där...:gnissla

När man är yngre gillar man julklappar. Men när du blir äldre tror jag att du inser hur skönt det är att bara träffas umgås och laga mat och sånt. Eller att inte fira alls, utan istället utnyttja hela eller delar av ledigheten till att njuta av sina intressen. Då är man en riktig vinnare. :D

missförstå mig rätt nu, jag ser bara julklapparna som en bonus. har kommit förbi det där stadiet när det var roligare att få än att ge, numera tycker jag att det roligaste med julen är gemenskapen, julmiddagarna, släkt- och vännerträffarna, att få sprida lite glädje med några väl genomtänkta julklappar, musiken och välviljan... det är skönt att bara ta det lugnt och umgås, men trevliga presenter är väl aldrig fel?:) sålunda är de blott en trevlig bonus, utan att julandan går förlorad. alla snackar så mycket om hur jobbig och stressig julen är, men jag menar att om man bara ger sig ut i tid, tar det lite lugnt och försöker njuta av vad man gör och inser att man faktiskt gör det för skojs skull och inte för att det är ett tvång, så slipper man hela den jobbiga och stressiga känslan och kan ha det bra fullt ut istället:)

men om man sen tar det till sin spets och inte firar alls utan bara sitter hemma och pysslar med egna intressen, då skulle jag säga att man missar nåt... intressena kan man ju ägna sig åt året runt på alla lediga stunder, men julen är speciell och bör tas till vara på... det är iallafall vad jag tycker:)

Mac är bättre, har haft min i två år och aldrig haft problem med virus och så är den fin oxå :tummenupp

men å andra sidan är de lika användarvänliga som ett fruntimmer:hihi

Last edited:
Last edited:
Mamma får ett foto på mig

:rofl

Oslagbart, varför tänkte jag inte på det. 7 ramar och printa på jobbet så hade det varit klart, eller hur många de nu är. Fan vad glada de hade blivit.

Jag tror Mac är enklare, men det säger iofs inte så mycket..........

Snälla be Swedie återuppliva tråden om när du hade köpt fel bröd. :Bugar

Last edited:

Oslagbart, varför tänkte jag inte på det. 7 ramar och printa på jobbet så hade det varit klart, eller hur många de nu är. Fan vad glada de hade blivit.

Morsan har kort på alla barnen på väggen och det hon har på mig är från 1999... Jag har gått ner 35 kg sedan dess så det är dags att uppdatera det...

Men flina på du, alltid kul att kunna roa ngn.

:pannkyss

Syrrans dotter får ett hästspel till Wii och syrrans son får Guitar Hero World Tour. Julen är räddad :banana

Edit: Jag vet. En viss prisskillnad så nu måste jag hitta på nåt mer till systerdottern. Ut och trängas i rulltrappor igen :mad:

Gymkort - Till bror
London - Resa till syrran
Säsongskort på HIF - Pappa
Helg på spa i sthlm - Mamma
Helg på spa i sthlm - Mormor
Älsklingen - ???
Massa skit - Polarna
Till mig själv - Flyg tilla rögles slutspels matcher :P haha

Morsan och farsan ska få en fotocanvas med en bild på min brorson.
Brorsonen får boken "Alla åker motorcykel".
Brorsan och hans fru har jag ingen aning vad jag ska ge.
Storsyrran har jag inte riktigt bestämt mig än för vad jag ska ge. Antingen en väckarklocka och en brandfilt, eller en brandsläckare. Hur som helst så är det saker hon skulle behöva.
Mormor vet jag inte riktigt vad jag ska ge. Men det brukar inte vara något problem att hitta något som hon blir glad för.
Lillsyrran får en DVD-film (hon fick 10 CD-skivor tidigare i höst när stans sista skivaffär stängde, så det får räcka).

Snälla be Swedie återuppliva tråden om när du hade köpt fel bröd. :Bugar

OST var det fakktiskt.

Gymkort - Till bror
London - Resa till syrran
Säsongskort på HIF - Pappa
Helg på spa i sthlm - Mamma
Helg på spa i sthlm - Mormor
Älsklingen - ???
Massa skit - Polarna
Till mig själv - Flyg tilla rögles slutspels matcher :P haha

Aha. Så du lägger utan vidare 10k eller mer på julklappar?
Nix, julen är inget för mig. Konsumtionshysteri e vad e e, men det e iofs bra om folk köper av MIG........

Last edited:
jo, tycker det jag med. nog för att en av dem har en jäkligt rik farsa, men ändå. polares presenter, om det ens blir några, brukar ju inte bli så dyra så... jag inbillar mig att jag är uppskattad iallafall:D
hehe, härlig mentalitet där...:gnissla

missförstå mig rätt nu, jag ser bara julklapparna som en bonus. har kommit förbi det där stadiet när det var roligare att få än att ge, numera tycker jag att det roligaste med julen är gemenskapen, julmiddagarna, släkt- och vännerträffarna, att få sprida lite glädje med några väl genomtänkta julklappar, musiken och välviljan... det är skönt att bara ta det lugnt och umgås, men trevliga presenter är väl aldrig fel?:) sålunda är de blott en trevlig bonus, utan att julandan går förlorad. alla snackar så mycket om hur jobbig och stressig julen är, men jag menar att om man bara ger sig ut i tid, tar det lite lugnt och försöker njuta av vad man gör och inser att man faktiskt gör det för skojs skull och inte för att det är ett tvång, så slipper man hela den jobbiga och stressiga känslan och kan ha det bra fullt ut istället:)

men om man sen tar det till sin spets och inte firar alls utan bara sitter hemma och pysslar med egna intressen, då skulle jag säga att man missar nåt... intressena kan man ju ägna sig åt året runt på alla lediga stunder, men julen är speciell och bör tas till vara på... det är iallafall vad jag tycker:)

men å andra sidan är de lika användarvänliga som ett fruntimmer:hihi

Jomen jag nämde ju just att umgås är det som lockar mig med Julen numera, därefter nämde jag att få tid till sina intressen. Du hade däremot hittills nämnt att du skulle få en present fr 2000:- :tungan.

Jag har ju ändå mycket färre projekt än du att stå i än du. Du ska ju bygga turbo på 125:a, bygga klart caferacer-125.an, bygga ångmaskinen, fara till Indien och köpa en Enfield och köra till Sverige, svetsa expanisonskammar till RD:n osv :D Så du ska nog inte ligga och mysa framför öppna spisen alla mellandagarna. Du måste ligga i som fan om det ska bli klart. ;)

Själv ska jag umgås med familjen i Mmö och köpenhamn i 5 dagar, sedan blir det full muff i bil- samt hojgaraget och nere vid båten. Sedan klubba runt och festa satan på nyårsafton.

Jag ska således klara av tre olika discipliner, sk multitasking på 80-talistspråk. Så lägg inte ord i mun på mig om att missa ngt, alla tre disciplinerna jag räknade upp ovan hör till mina intressen. Jag gör så gott som enbart det jag är intresserad av. :D

Det som är keff är ju när julen fylls av måsten, för många är det så.

Last edited:
Jag ger bort en himla massa orgasmer i julklapp till min flickvän, enkla, dubbla, trippla mm.
Hon blir nöjd och jag får sova sen.
Hon är helnöjd och tackar redan :)

Resten av släkten får böcker.

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien