det verkar ju ganska skönt i och för sig, men jag känner ändå att det är ganska kul att gå omkring och fundera ut vad man ska köpa eller göra för att personen i fråga ska bli så glad som möjligt...

sen är det alltid trevligt under själva öppningsceremonin när någon får en klapp och man riktigt ser på deras glädjeutstrålande ögon att man lyckades ganska bra

vill man slippa stressa får man ju helt enkelt planera väl och ge sig ut i tid.
sen blir jag ju självklart glad själv när jag får något genomtänkt eller sådär. som tillexempel det jag fick av polarna idag (en del av dem ska resa bort så jag fick klappen från dem tidigt): ett presentkort på 2000 kr att köpa verktyg/maskiner till min verkstad för
för övrigt är det så man gör när man vill ge bort verktyg men inte vet vad personen behöver, starstriker.
själv ger jag bort prylar som jag tror att mottagarna blir glada av... godis till min gotteglade morfar, en bok om darwin och evolutionen till min far (som är väldigt intresserad av just darwin och hans evolutionstanke), en deckare till morsan som jag vet att hon önskat sig, storasyskonen har önskat sig böcker som de därför ska få av mig... sånt

vad man ger bort beror väldigt mycket på vem det är till och vad de vill ha eller är intresserade av för stunden.