Vad ge bort för förlåt-pressent?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
An3Azz skrev:
Duckie, bara som en parantes för att jag måste fråga ;) Du menar alltså att om din karl nu har tagit ett "snedsteg" så skulle du förlåta honom om han kom krälandes med diamanter? Det är i mina ögon oförlåtligt med lr utan diamonds.

Det har jag inte sagt.
Men jag skulle ta diamanterna och be att få fundera på saken.

Ge den du har gjort illa en trevlig stund, gärna med en bit mat eller en fika.
PRATA igenom vad saken gäller, köpa sig fri....nja det är som att ta till brännvinet när livet suger.
Dagen efter bultar skallen och man har problemhelvetet kvar på ryggen.
//Tobbe

Äh, duckie har ju så rätt man kan ha, alla vet väl att det enda brudar bryr sig om är pengar och materiella ting.

Som Gene Simmons säger: "The difference between a whore and a wife/girlfriend is that the whore is much easier to deal with"

Oj va mycke tips de strömma in :)

Såg inte tråden förrän nu.. De behövdes ingen förlåt-pressent eller annat ansträngande göra-själv-pryl.

Räckte med lite förlåt-prat, å en kram :tummenupp

Jag säger som många andra, gör sysslor..städa, laga mat och köp en liten present (halsband 179kr på guldfynd). Jag hävdar att det duckie säger är lite fel, men inte helt ute! Då jag inte förstår varför man ska köpa en diamant och tro att allt (kanske) blir bra, istället för att lägga manken till och anstränga sig för att få tillbaka henne, såsom lite romantisk ömkan.

Om vi ser det såhär;
Killen gör något dumt mot sin tjej. Hon blir arg och riktigt jävla purken.
Killen springer då till juvelaren och langar fram sin gucci plånbok och köper
en riktig diamant och ger den till tjejen...Blir hon glad tror du? (javisst, nu har hon ju råd med sin Mini Cooper som hon alltid velat) Men det visar inte det minsta att killen har ansträngt sig, utan bara att han vill köpa henne tillbaka.

Men om killen istället försöker så gott han kan med städning, levande ljus och kanske lite myspys, så ger det intrycket att han KAN vara trevlig, mysig osv.
Och att det omedvetet låter som "guld och gröna skogar" i tjejens perspektiv.
Det betyder att han gör det han inte brukar göra för att få tillbaka henne.
Det är en enkel förändring hos honom..och varför skulle man vägra det som tjej? Hon har ju en riktig hållhake här... :7peta

ähh jag säger att man gör det man känner för... :pannkyss :tuttar

Antar att det är din flickvän som det är lite grus i maskineriet för?
Annars fungerar nog inte nedanstående så bra..

Du ska ge henne en mycket låååång och slön massagekväll. Men levande ljus,massageolja, musik etc etc. Då blir hon kanonnöjd. Lovar:)

Fast iof..Det fungerar nog inte på Duckie:p

Om du ska ge bort en förlåt present så tycker jag att du ska bort lite heroin iallafall. Jag har hört vilda rykten på stan om att det är det bästa.

Själv så tycker jag att denna tråden är mycket rolig att läsa hehe :)
hon den där "duckie" har skrivit en heldel bra saker i just den här tråden.
Förutom det där med diamanter o shit o bling bling som är så jäkla hett just nu.

GOGOGOGOOGO!!! :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn

duckie skrev:
Det skulle lindra smärtan något bättre än en dammsugning, ja.
Den som säger något annorlunda ljuger.

Jösses. Skulle aldrig behålla ett kvinnfolk som inte kan lösa ett bråk utan dyra presenter och jag förlovade mig i för en vecka sen. Och jag ljuger inte ett dugg.

Eller som jag så vist sa en gång "Klagar du över dåliga presenter en gång till så kommer du aldrig få några att klaga över...."

Presenter är ALDRIG ett måste av något slag, vare sig det gäller förlåtelse, kärleksförklaring eller jubilerande.

IronMike skrev:
Oj va mycke tips de strömma in :)

Såg inte tråden förrän nu.. De behövdes ingen förlåt-pressent eller annat ansträngande göra-själv-pryl.

Räckte med lite förlåt-prat, å en kram :tummenupp

För er som inte märkte det!

Problemet är redan löst! :7peta

Men tråden kan ju såklart fortsätta som en diskussion huruvida man ska ge diamonds eller betala i natura (då syftar jag inte bara på sex utan även andra "tjänster".)

min lilla slant

Chrille skrev:
Eller som jag så vist sa en gång "Klagar du över dåliga presenter en gång till så kommer du aldrig få några att klaga över...."

TYpiskt en sån där som tycker att kvällen varit bortkastad då du inte fått sex efter att du bjussat bruden på en fin och dyr middag.

duckie skrev:
TYpiskt en sån där som tycker att kvällen varit bortkastad då du inte fått sex efter att du bjussat bruden på en fin och dyr middag.

Absolut inte. Typiskt en sån där som inte vill ha en brud som kräver presenter. Jag ger presenter OM jag vill, VAD jag vill och NÄR jag vill - utan några krav på motprestation.

Presenter är egentligen något kul och ett fint sätt att visa uppskattning på. Allt det blir förstört om det finns några krav.

duckie skrev:

Kan du ta och förklara din logik där en gång till?

Sambandet mellan att någon inte tänker ge presenter om det bara gnälls på dem och att bara bjuda på middag i syfte att få nuppa är inte helt uppenbart, om man säger så.

Jag hoppas dina insatser i den här tråden är ett försök till humor alternativt provokation...

Chrille skrev:
Jag ger presenter OM jag vill, VAD jag vill och NÄR jag vill - utan några krav på motprestation.

Presenter är egentligen något kul och ett fint sätt att visa uppskattning på. Allt det blir förstört om det finns några krav.

Håller helt och hållet med dig
Det är mycket roligare både att ge och få presenter när det inte finns något krav bakom.
Bästa (eller vad man ska säga) gången var när jag uppvaktade mitt ex (den hyndan) med en namnsdagspresent den dagen Love hade namnsdag....tog ett tag innan hon kopplade, men uppskattat blev det :D

Chrille skrev:
Absolut inte. Typiskt en sån där som inte vill ha en brud som kräver presenter. Jag ger presenter OM jag vill, VAD jag vill och NÄR jag vill - utan några krav på motprestation.

:tummenupp bra talat.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back