Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
"Golddigger"?korvgubbe skrev:Jag har tappat bort ett ord..kommer inte ihåg var det var men det hade något med världens äldsta yrke att göra eller något sådant...!?!![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Golddigger"?korvgubbe skrev:Jag har tappat bort ett ord..kommer inte ihåg var det var men det hade något med världens äldsta yrke att göra eller något sådant...!?!![]()
![]()
duckie skrev:Nu ska jag berätta ett par saker för er. Ni som förespråkar "ett välstädat hus när hon kommer hem" eller "en middag på bordet" lyssnar extra noga. Ni som tjatar om "en kram och en kyss" är nog redan förlorade.
Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags. Detta innebär att om HAN städar och fejar kommer hon att resten av kvällen irritera sig på att dammsugarn står på fel plats, det är inte dammat i bokhyllan, svabben är inte ordentligt urviden etc etc - och hon kommer stiga upp mitt i natten och återställa de här sakerna, alternativt få det dubbelt så jobbigt nästa gång hon skall städa.
Uppskattad gest, va?![]()
Likadant med middagen - om det är HON som normalt gör detta i hemmet så har hon förmodligen redan kvällen innnan bestämt vad som skall ätas till middag ikväll. Så när du står där med hundögon och glor dumt så är hennes tankar hos köttfärsen som nu kommer att bli dålig om den inte tillagas ikväll. Således kommer hon efter din "fina speciella middag" dra på sig förklädet och forma små biffar av köttfärsen och steka ändå. Platt fall.![]()
Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något
särskilt speciellt, eller hur?
Nej - ni skulle inte vara så snabba att dissa mina idéer....
Masonit skrev:Hur fan resonerar du? Om man bara kan acceptera att saker och ting blir gjorda på sitt eget sätt så får man allt vara singel.
\Masonit
wörd - läs och lär. Ligger mycket i det du skrev,duckie skrev:Nu ska jag berätta ett par saker för er. Ni som förespråkar "ett välstädat hus när hon kommer hem" eller "en middag på bordet" lyssnar extra noga. Ni som tjatar om "en kram och en kyss" är nog redan förlorade.
Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags. Detta innebär att om HAN städar och fejar kommer hon att resten av kvällen irritera sig på att dammsugarn står på fel plats, det är inte dammat i bokhyllan, svabben är inte ordentligt urviden etc etc - och hon kommer stiga upp mitt i natten och återställa de här sakerna, alternativt få det dubbelt så jobbigt nästa gång hon skall städa.
Uppskattad gest, va?![]()
Likadant med middagen - om det är HON som normalt gör detta i hemmet så har hon förmodligen redan kvällen innnan bestämt vad som skall ätas till middag ikväll. Så när du står där med hundögon och glor dumt så är hennes tankar hos köttfärsen som nu kommer att bli dålig om den inte tillagas ikväll. Således kommer hon efter din "fina speciella middag" dra på sig förklädet och forma små biffar av köttfärsen och steka ändå. Platt fall.![]()
Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något
särskilt speciellt, eller hur?
Nej - ni skulle inte vara så snabba att dissa mina idéer....
duckie skrev:Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags.
duckie skrev:Det är inte en fråga om acceptera - det är en fråga om uppskatta.
Vi pratar om en kille här som gjort nåt dumt och vill bli förlåten av sin flickvän.
"Städa huset"... jeez.
ft skrev:Och DÄR var det felaktiga antagandet som hela ditt resonemang byggde på.
Det finns hushåll där man delar på göromålen, vet du. Då är det väldigt, väldigt trevligt att komma hem och upptäcka att partnern tagit hand om måstena så att man är fri att sätta sig vid dukat bord och därefter lägga upp fötterna med en god bok i soffan.
Men jag skrev ju också följande, vilket du uteslöt varför ditt antagande inte blev så bra.:
"Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något
särskilt speciellt, eller hur?"
Kom igen - om man delar på hushållsysslorna - vari ligger då det speciella i att huset är städat?
Masonit skrev:Är väl ingen som sagt att han bara ska städa huset.
duckie skrev:ft skrev:Och DÄR var det felaktiga antagandet som hela ditt resonemang byggde på.
Det finns hushåll där man delar på göromålen, vet du. Då är det väldigt, väldigt trevligt att komma hem och upptäcka att partnern tagit hand om måstena så att man är fri att sätta sig vid dukat bord och därefter lägga upp fötterna med en god bok i soffan.
Kom igen - om man delar på hushållsysslorna - vari ligger då det speciella i att huset är städat?
Du för ett för mej väldigt konstigt resonemang. Om man delar på sysslorna och mannen redan gjort det när damen kommer hem så innebär det att hennes del redan är gjord. Det skulle jag uppskattat.
Blip skrev:Du för ett för mej väldigt konstigt resonemang. Om man delar på sysslorna och mannen redan gjort det när damen kommer hem så innebär det att hennes del redan är gjord. Det skulle jag uppskattat.
duckie skrev:Om min kille varit ute med min hoj, plockat upp en glädjeflicka längs vägen och gett henne minnesvärd åktur (i dubbel bemärkelse) och sen dränkt hojen i en sjö skulle en jävla dammsugning inte göra det lättare att förlåta honom.
korvgubbe skrev:Men ett par glittrande stenar skulle räcka som plåster på såren?
![]()
korvgubbe skrev:Men ett par glittrande stenar skulle räcka som plåster på såren?
![]()
duckie skrev:Det skulle lindra smärtan något bättre än en dammsugning, ja.
Den som säger något annorlunda ljuger.
korvgubbe skrev:Jag måste vara korkad för jag hade nog uppskattat en rejäl personlig ansträngning och engagemang i syfte att visa sin ånger mer än en dyr pryl som tar fem minuter att köpa...
ft skrev:Nej, du är inte korkad. Du ljuger. Det står så ovanför, "den som säger något annorlunda ljuger".
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |