Vad ge bort för förlåt-pressent?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
korvgubbe skrev:
Jag har tappat bort ett ord..kommer inte ihåg var det var men det hade något med världens äldsta yrke att göra eller något sådant...!?! :rolleyes: :tungan
"Golddigger"? :va

Tja jag håller ju med dom andra här jag, gör nåt speciellt/mysigt/romantiskt så ordnar det sig säkert. Måste man komma krypande med reda kontanter då kan dom få flytta :kocko

Jag menar, sprid ut blommor över hela lägenheten, tänd ljus, laga mat, tappa upp ett skumbad o tänd ljus överallt. Kort o gott, vadsomhelst som visar att man bryr sig.

Korvgubbe, det var inte stenhuggare som var yrket du tänkte på? :hihi :rofl

Nu ska jag berätta ett par saker för er. Ni som förespråkar "ett välstädat hus när hon kommer hem" eller "en middag på bordet" lyssnar extra noga. Ni som tjatar om "en kram och en kyss" är nog redan förlorade.

Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags. Detta innebär att om HAN städar och fejar kommer hon att resten av kvällen irritera sig på att dammsugarn står på fel plats, det är inte dammat i bokhyllan, svabben är inte ordentligt urviden etc etc - och hon kommer stiga upp mitt i natten och återställa de här sakerna, alternativt få det dubbelt så jobbigt nästa gång hon skall städa.
Uppskattad gest, va? :rolleyes:

Likadant med middagen - om det är HON som normalt gör detta i hemmet så har hon förmodligen redan kvällen innnan bestämt vad som skall ätas till middag ikväll. Så när du står där med hundögon och glor dumt så är hennes tankar hos köttfärsen som nu kommer att bli dålig om den inte tillagas ikväll. Således kommer hon efter din "fina speciella middag" dra på sig förklädet och forma små biffar av köttfärsen och steka ändå. Platt fall. :rolleyes:

Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något
särskilt speciellt, eller hur?

Nej - ni skulle inte vara så snabba att dissa mina idéer....

duckie skrev:
Nu ska jag berätta ett par saker för er. Ni som förespråkar "ett välstädat hus när hon kommer hem" eller "en middag på bordet" lyssnar extra noga. Ni som tjatar om "en kram och en kyss" är nog redan förlorade.

Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags. Detta innebär att om HAN städar och fejar kommer hon att resten av kvällen irritera sig på att dammsugarn står på fel plats, det är inte dammat i bokhyllan, svabben är inte ordentligt urviden etc etc - och hon kommer stiga upp mitt i natten och återställa de här sakerna, alternativt få det dubbelt så jobbigt nästa gång hon skall städa.

Likadant med middagen - om det är HON som normalt gör detta i hemmet så har hon förmodligen redan kvällen innnan bestämt vad som skall ätas till middag ikväll. Så när du står där med hundögon och glor dumt så är hennes tankar hos köttfärsen som nu kommer att bli dålig om den inte tillagas ikväll. Således kommer hon efter din "fina speciella middag" dra på sig förklädet och forma små biffar av köttfärsen och steka ändå. Platt fall. :rolleyes:

Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något

:huvet Hur fan resonerar du? Om man bara kan acceptera att saker och ting blir gjorda på sitt eget sätt så får man allt vara singel.

\Masonit

Masonit skrev:
:huvet Hur fan resonerar du? Om man bara kan acceptera att saker och ting blir gjorda på sitt eget sätt så får man allt vara singel.

\Masonit

Det är inte en fråga om acceptera - det är en fråga om uppskatta.
Vi pratar om en kille här som gjort nåt dumt och vill bli förlåten av sin flickvän.

"Städa huset"... jeez.

duckie skrev:

wörd - läs och lär. Ligger mycket i det du skrev,

/F

duckie skrev:
Om ett välstädat hus och en lagad middag av HONOM är något speciellt i ert förhållande kan det bara betyda att det normalt är HON som gör dessa saker till vardags.

Och DÄR var det felaktiga antagandet som hela ditt resonemang byggde på.

Det finns hushåll där man delar på göromålen, vet du. Då är det väldigt, väldigt trevligt att komma hem och upptäcka att partnern tagit hand om måstena så att man är fri att sätta sig vid dukat bord och därefter lägga upp fötterna med en god bok i soffan.

Det finns också hushåll där en normalmiddag till vardags är enklare husmanskost intagen i den normala köksbordsröran. Då gör det inte ont att en kväll plötsligt trakteras med biff med ett glas vin, kanske t o m förrätt och efterrätt på fint dukat bord med tända ljus!

duckie skrev:
Det är inte en fråga om acceptera - det är en fråga om uppskatta.
Vi pratar om en kille här som gjort nåt dumt och vill bli förlåten av sin flickvän.

"Städa huset"... jeez.

Är väl ingen som sagt att han bara ska städa huset. Tanken är ju att han ska göra alla vardaliga sysslor innan hon kommer så att de enbart kan ägna tanke åt varandra...

Personligen skulle jag försöka tänka efter om tjejen sagt något indirekt som hon vill göra. De brukar alltid antyda massa saker som man själv måste räkna ut... :rolleyes: Överraska henne då med att uppfylla hennes önskan.

Att köpa sig fri är ju bara sjukt, men allting har ju tydligen sitt pris.

\Masonit

ft skrev:

Det finns hushåll där man delar på göromålen, vet du. Då är det väldigt, väldigt trevligt att komma hem och upptäcka att partnern tagit hand om måstena så att man är fri att sätta sig vid dukat bord och därefter lägga upp fötterna med en god bok i soffan.
Men jag skrev ju också följande, vilket du uteslöt varför ditt antagande inte blev så bra.:

"Till sist - skulle det vara så att ni delar lika på hemmets arbeten så är ju ändå ett välstädat hus, en middag eller en kraaaam inte något
särskilt speciellt, eller hur?"

Kom igen - om man delar på hushållsysslorna - vari ligger då det speciella i att huset är städat?

duckie skrev:
ft skrev:

Kom igen - om man delar på hushållsysslorna - vari ligger då det speciella i att huset är städat?

Du för ett för mej väldigt konstigt resonemang. Om man delar på sysslorna och mannen redan gjort det när damen kommer hem så innebär det att hennes del redan är gjord. Det skulle jag uppskattat.

Blip skrev:
Du för ett för mej väldigt konstigt resonemang. Om man delar på sysslorna och mannen redan gjort det när damen kommer hem så innebär det att hennes del redan är gjord. Det skulle jag uppskattat.

Noterat.

Eftersom vi inte vet vad ursprungskillen gjort som han behöver be om förlåtelse för så är det ju svårt att sätta graden.

Om min kille varit ute med min hoj, plockat upp en glädjeflicka längs vägen och gett henne minnesvärd åktur (i dubbel bemärkelse) och sen dränkt hojen i en sjö skulle en jävla dammsugning inte göra det lättare att förlåta honom.

Om han däremot glömt att vattna balkongblommorna så de kolade skulle det möjligtvis duga.

duckie skrev:
Om min kille varit ute med min hoj, plockat upp en glädjeflicka längs vägen och gett henne minnesvärd åktur (i dubbel bemärkelse) och sen dränkt hojen i en sjö skulle en jävla dammsugning inte göra det lättare att förlåta honom.

Men ett par glittrande stenar skulle räcka som plåster på såren?
:va

duckie skrev:
Det skulle lindra smärtan något bättre än en dammsugning, ja.
Den som säger något annorlunda ljuger.

Jag måste vara korkad för jag hade nog uppskattat en rejäl personlig ansträngning och engagemang i syfte att visa sin ånger mer än en dyr pryl som tar fem minuter att köpa...

korvgubbe skrev:
Jag måste vara korkad för jag hade nog uppskattat en rejäl personlig ansträngning och engagemang i syfte att visa sin ånger mer än en dyr pryl som tar fem minuter att köpa...

Nej, du är inte korkad. Du ljuger. Det står så ovanför, "den som säger något annorlunda ljuger". Du tycker inte alls så egentligen. Det finns ett enda sätt att vara på och vilket det är redan fastslaget. :fakta

Ja, det är bara att lägga ner. Ta konsekvenserna och de eventuella repressalierna medans solen lyser och smaka det dåliga samvetet med glassen. Ångern kommer tebax varje gång du tänker på det ändå så det är inget att anstränga sig för.
Kommer aldrig att bli bra.

Ädit: Kan göra som korvgubbe säger och vissa din ånger genom att skänka Millen till barnen i Afrika, eller ännu bättre, till mig.

Last edited:
För och förtydliga så menade jag med "laga mat" inte steka korv och makaroner om nu nån trodde det. Utan att kanske göra nåt romantiskt och speciellt men det kanske missuppfattades, kan med fördel kompletteras med blommor eller presenter lr både och.

Duckie, bara som en parantes för att jag måste fråga ;) Du menar alltså att om din karl nu har tagit ett "snedsteg" så skulle du förlåta honom om han kom krälandes med diamanter? Det är i mina ögon oförlåtligt med lr utan diamonds.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back