Vad göra med firma som klantat sig?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Beställde vita blinkersglas för en månad sen ca, till bilen... De tillverkar glasen, sen får man skära och limma fast dom på org bakljus.

Bokade in en tid hos firma för att utföra det proffsigt, med kvitto - en vecka efter mailet jag fick från firman "hej, vi har mottagit din beställning, skickar glasen imorrn"......

5 dagar gick, inga glas. Samma dag som jag hade bilen bokad hos firman, så ordnar jag hyrbil, samt en syster som kollar brevlådan medan jag är på jobbet. Tänkte om en avi damp ner, så skulle hon hämta ut grejjorna å lämna till firman som hade min bil.

Ingen avi kommer. Jag får dega verkstan för arbete de inte utfört, men skulle gjort om jag fått glasen. Tankad hyrbil 300 kr, verkstad 800 kr. + massa mer trubbel, syrran som åkt i onödan å kollat brevlåda, å ringt posten m fl.

Skickar ett mail till firman, får inget svar.

Skiter i det under två veckor......Retade upp mig fruktansvärt på det ikväll, skickar ett mer otrevligt mail, samt sms på företagarens mobiltelefon nu kl halv tolv på kvällen.

Vad ska man begära för ersättning, kan man göra det?

Jag hatar att vara sniken, men jag känner mig lurad eller bortprioriterad. För en gångs skull tänker jag vara riktigt jävlig.

Antingen sprider jag skit om dom på alla forum - eller så åker jag till firman, visserligen i annan stad. Men jag har byggt upp tillräkligt med aggressioner för att åka dit å spränga firmans lokaler med dynamit..då överdriver jag inte. Funderar även med hjälp av jobbet, skicka 15 ton skräp från oss, till deras address, som dom kommer få betala för att forsla bort.....

Eller vad ska jag hitta på.

Deras slarv kostade mig massa bekymmer, 1100 kr, samt försenad till mitt jobb, å uttagen komptid etc etc.

Samt att man e skyldig syrran en tjänst nu

:huvet

Känns mer som att jag skiter i glasen, jag vill bara jävlas med firman. Öga för öga, tand för tand. Dom har orsakat mig trubbel, jag vill såra dom.

Förslag? Ös på bara....

http://www.radicast.se/index1.html

Fråga dig själv om firman är värd att få mer av din tid!? sprida att dom suger på diverse forum är ju en rätt du har att göra men så mycket mer skulle jag inte orkat göra, det är ju inget vendetta om man säger så mvh Kleiv.

Kleiv skrev:
Fråga dig själv om firman är värd att få mer av din tid!? sprida att dom suger på diverse forum är ju en rätt du har att göra men så mycket mer skulle jag inte orkat göra, det är ju inget vendetta om man säger så mvh Kleiv.
Visserligen,,, Men mödan att ordna en massa saker för att få ordning på t ex bilen är en del av bekymmer. Det får kosta en viss tid. Men hämd får kosta så mkt mer. Det är njutning för mig, att få hämnas 10 gånger värre än de som orsaka mig trubbel.

Skadeglädje, eller hämd ger så otroligt skön tillfredställelse. Dessutom i detta fallet, så kanske man gör flera andra kunder en tjänst. Kanske dom skärper sig..

Jag tycker du åker dit. Tar sönder en ruta och slänger in en färgbomb med 20liter falurödfärg i =) Det lär göra susen, då har de inga vita blinkersglas längre.

IronMike skrev:
Visserligen,,, Men mödan att ordna en massa saker för att få ordning på t ex bilen är en del av bekymmer. Det får kosta en viss tid. Men hämd får kosta så mkt mer. Det är njutning för mig, att få hämnas 10 gånger värre än de som orsaka mig trubbel.

Skadeglädje, eller hämd ger så otroligt skön tillfredställelse. Dessutom i detta fallet, så kanske man gör flera andra kunder en tjänst. Kanske dom skärper sig..

Jag förstår hur du känner, vi verkar vara av samma kaliber mao för mycket testo i kroppen. Men jag skulle skitit i dom ändå, dom kommer råka ut för sin egen oseriösa behandling i form av att ingen vill handla av dom mera.

Även fast hämnden är ljuv så skulle jag inte lagt en krona på besin för att ta mig till deras firma då kommer bara kalaset kosta ännu mer. Visst så är hämnden ljuv men den är inte alltid värd att betala för, hoppas du förstår hur jag tänker mvh Kleiv.

Ps. Berätta din historia på alla Svenska forum som finns på ett seriöst sätt, det kan vara hämnd nog enligt mig. Ds.

Pr0bz skrev:
Jag tycker du åker dit. Tar sönder en ruta och slänger in en färgbomb med 20liter falurödfärg i =) Det lär göra susen, då har de inga vita blinkersglas längre.

Du glömde: :tomten eller :tungan eller :gnissla

Du kunde ju ha avbeställt verkstadsbesöket och bilen tills du hade glaset i handen ? Det är ju inte firmans fel att du bestämmer dig för att lämna in bilen eller att hyra en bil.

Kleiv skrev:
Jag förstår hur du känner, vi verkar vara av samma kaliber mao för mycket testo i kroppen. Men jag skulle skitit i dom ändå, dom kommer råka ut för sin egen oseriösa behandling i form av att ingen vill handla av dom mera.

Även fast hämnden är ljuv så skulle jag inte lagt en krona på besin för att ta mig till deras firma då kommer bara kalaset kosta ännu mer. Visst så är hämnden ljuv men den är inte alltid värd att betala för, hoppas du förstår hur jag tänker mvh Kleiv.

Ps. Berätta din historia på alla Svenska forum som finns på ett seriöst sätt, det kan vara hämnd nog enligt mig. Ds.
Jag förstår ditt tankesätt också... Dom blir dock drabbade indirekt av spridning, en ren hämd skulle sitta mkt finare. Får se hur dom behandlar mitt mail samt sms ikväll, får jag inget svar - då kommer jag dels posta i alla forum, men även göra något mer kreativt, bara får att känna hämnd. Då gör det inte om det kostar dubbelt så mkt soppa. Detsom sved var att jag fick dra in syrran, samt betala hyrbil å lite annat..

Det är egentligen sällan jag själv orkar bry mig, sparar aldrig kvitton, prutar aldrig, jävlas aldrig, klagar inte om något kommer för sent etc .. men nu känner jag för att ta ut allt de där för att göra mig kvitt allt mesande.

Beror på hur dom svarar mig, om dom svarar.

Om dom svarar så tror jag att jag nöjer mig med att posta i lite forum, Om dom inte svarar så lutar det åt hämnd - framförallt så att inte fler råkar ut för samma trubbel.

ps, fin hoj .. funderar på en sån själv :)

mvh

237 skrev:
Du kunde ju ha avbeställt verkstadsbesöket och bilen tills du hade glaset i handen ? Det är ju inte firmans fel att du bestämmer dig för att lämna in bilen eller att hyra en bil.
Jag bokade verkstadsbesöket 7 dagar efter att jag fick bekräftelsemail "vi har skicka dina glas, de kommer inom ngn dag"..... Det tar inte mer än 48 timmar med posten vart man än befinner sig i sverige.

På 7 dagar hinner man bestiga månen...dra ett ärovarv, komma hem, samt skicka ett paket till nordkap.

Dagens logistik ska inte ta mer än 48 timmar inom sverige.

Bokade inte av verkstade just för att ge dom en chans, att jag skulle få glasen senaste 8e dagen efter utlovat avsändardatum - sen skulle det bara egga mig till att få blodsmak i munnen för hämnd, ok :hihi

Jag har mkt aggressioner att ta ut nu....

IronMike skrev:
Jag förstår ditt tankesätt också... Dom blir dock drabbade indirekt av spridning, en ren hämd skulle sitta mkt finare. Får se hur dom behandlar mitt mail samt sms ikväll, får jag inget svar - då kommer jag dels posta i alla forum, men även göra något mer kreativt, bara får att känna hämnd. Då gör det inte om det kostar dubbelt så mkt soppa. Detsom sved var att jag fick dra in syrran, samt betala hyrbil å lite annat..

Det är egentligen sällan jag själv orkar bry mig, sparar aldrig kvitton, prutar aldrig, jävlas aldrig, klagar inte om något kommer för sent etc .. men nu känner jag för att ta ut allt de där för att göra mig kvitt allt mesande.

Beror på hur dom svarar mig, om dom svarar.

Om dom svarar så tror jag att jag nöjer mig med att posta i lite forum, Om dom inte svarar så lutar det åt hämnd - framförallt så att inte fler råkar ut för samma trubbel.

ps, fin hoj .. funderar på en sån själv :)

mvh

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och hoppas du får upprättelse, finns inget som gör en så sne som en firma som behandlar en som man inte vore vatten värd.

Angående R1:an så köp en, kanonfin hoj men glöm inte bort gixxer -05, -06 dom är inte dumma dom heller.

IronMike skrev:
Jag bokade verkstadsbesöket 7 dagar efter att jag fick bekräftelsemail "vi har skicka dina glas, de kommer inom ngn dag"..... Det tar inte mer än 48 timmar med posten vart man än befinner sig i sverige.

Du borde väl kontaktat genomskinligaglas-firman på den sjunde dagen snarare än att boka verkstadstid för montering av glas som ej dykt upp?

Försvarar inte firman, men man kan spela sina kort mer eller mindre väl för att minimera sin egen skada.

Se till att skälla på dom, men sköt det sakligt. Lycka till!

Kleiv skrev:
Hur som helst så önskar jag dig lycka till och hoppas du får upprättelse, finns inget som gör en så sne som en firma som behandlar en som man inte vore vatten värd.

Angående R1:an så köp en, kanonfin hoj men glöm inte bort gixxer -05, -06 dom är inte dumma dom heller.
Får se imorrn, fortsättning följer... :)

chrilla skrev:
Du borde väl kontaktat genomskinligaglas-firman på den sjunde dagen snarare än att boka verkstadstid för montering av glas som ej dykt upp?

Försvarar inte firman, men man kan spela sina kort mer eller mindre väl för att minimera sin egen skada.

Se till att skälla på dom, men sköt det sakligt. Lycka till!

:argpådato

..men om de inte svarar eller undviker mig, ska man ge sig då? Käns som att en hämnd blir mer motiverad då...

Firman som sålde glasen har väl inget med ditt verkstadsbesök att göra.
Monteringen är helt och hållet upp till dej.

Att grejorna inte kommit behöver heller inte vara förtagets fel. Posten är ibland rätt duktiga på att fördröja eller slarva bort grejor.

majtii skrev:

Att grejorna inte kommit behöver heller inte vara förtagets fel. Posten är ibland rätt duktiga på att fördröja eller slarva bort grejor.

Posten har alltid fungerat väldigt bra för mig dock så tycker jag det är typiskt att oseriösa firmor har dåliga kontakter med posten, kanske en dålig ursäkt?

majtii skrev:

1. Jo det hade dom, jag hade inte bokat besöket om jag inte blivit lovad att dom skickat grejjorna...

2. Visserligen. Men jag har hört av mig till firman i efterhand, utan att fått svar. Dom verkar slingra sig för att dom klantat sig och inte vågar stå för det...

:4skrika

IronMike skrev:
..men om de inte svarar eller undviker mig, ska man ge sig då? Käns som att en hämnd blir mer motiverad då...

Tänk på att det är deras arbetsmiljö vi snackar om, de kan känna sig stressade om du ringer och ligger på! :7peta

Klart du inte ska ge dig, tycker det är skit med företag som beter sig så här. Men å andra sidan har man ett eget ansvar för sina egna intressen, man kan inte göra ekonomiskt bindande bokningar som är beroende av andra tjänster hur som helst, och sen begära ersättning för följdkostnader. Jag hade kontaktat företaget i det läget.

Kleiv skrev:
Posten har alltid fungerat väldigt bra för mig dock så tycker jag det är typiskt att oseriösa firmor har dåliga kontakter med posten, kanske en dålig ursäkt?
Exaktemundo ...aldrig haft problem själv med posten. Har tom en gång i tiden jobbat på poståkeriet, vet hur liten del av paket som försvinner, den är nästan obefintlig..spec med varor som dessa. glasen passar bara M5 touring, kostar bara ett par hundra, finns knappt 60 såna bilar i landet. Ingen förtjänst att sno dessa som postman..

Köper man däremot en liten dyr sak, eller skickar kontanter i brev så kan man bli rökt av statligt anställd......

Men i detta fallet :3freak

IronMike skrev:
1. Jo det hade dom, jag hade inte bokat besöket om jag inte blivit lovad att dom skickat grejjorna...
:4skrika

Men det är ju ditt beslut, det ingick väl inte i avtalet med den första firman. Eller?

Förstår din frustration, men det känns som att du provocerat fram en större skada än vad som var oundvikligt.

chrilla skrev:
Tänk på att det är deras arbetsmiljö vi snackar om, de kan känna sig stressade om du ringer och ligger på! :7peta

Klart du inte ska ge dig, tycker det är skit med företag som beter sig så här. Men å andra sidan har man ett eget ansvar för sina egna intressen, man kan inte göra ekonomiskt bindande bokningar som är beroende av andra tjänster hur som helst, och sen begära ersättning för följdkostnader. Jag hade kontaktat företaget i det läget.
Jag har ju redan kontaktat dom en gång efter att jag skulle fått glasen...

Bokningen hos verkstaden var på en fredag. På onsdagen en vecka innan la jag bokningen, sent på ons kväll fick jag detta mailet:

"Hej Michael
Er beställning är mottagen, BMW-glasen kommer att skickas imorron, så att du har
dem nästa vecka. Frakten kostar 90:- och avsändare är företaget Rcast.

Stort Tack!!

MVH Daniel Blomqvist
www.radicast.se>"

-då tycker man att man ska ha glasen senast fredag, som senast måndag, sen gick tis, ons tors utan att det hände ngt .. lämna in bilen på fredagen å tänkte "jag ger dom jävlarna en sista dag, kommer inte grejjorna, trots vad dom lovat, så kommer jag ordna hämnd + ersättning"..

Rätt eller fel .. inget svar på mail innan bilen skulle in. Jag kör martyr-stilen, utan att plåga mig själv, jag tar ut det på dom.

Svarar dom inte imorrn, så kommer jag nog åka dit och tillverka egna glas, samt glasa in chefen å skicka honom till nordkap.

chrilla skrev:
Men det är ju ditt beslut, det ingick väl inte i avtalet med den första firman. Eller?

Förstår din frustration, men det känns som att du provocerat fram en större skada än vad som var oundvikligt.
Läs ovan :)

chrilla skrev:

Du har rätt där Chrilla att man inte kan skylla firman för omkostnaderna för hyrbil o.s.v. men att dom skickar ut en bekräftelse på ordern och det tar mer än sju dagar är inte okej.

Kleiv skrev:
Du har rätt där Chrilla att man inte kan skylla firman för omkostnaderna för hyrbil o.s.v. men att dom skickar ut en bekräftelse på ordern och det tar mer än sju dagar är inte okej.
Man förväntar sig att det max ska ta ett par dagar, jag drog till med en vecka, 2 två dagar innan min bil skulle in...

Samt ett mail emellan. Visst jag kunde avbokat, men jag lägger allt på dom. Jag hade inte lagt en bokning utan deras orderbekräftelse.

:huvet

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...