Vad göra med firma som klantat sig?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Kleiv skrev:
Posten har alltid fungerat väldigt bra för mig dock så tycker jag det är typiskt att oseriösa firmor har dåliga kontakter med posten, kanske en dålig ursäkt?
Tja, Posten har under 3 månader slarvat bort prylar motsvarande 18000 för mej. Tyvärr finns det i princip inga alternativ.

IronMike skrev:
Man förväntar sig att det max ska ta ett par dagar, jag drog till med en vecka, 2 två dagar innan min bil skulle in...

Samt ett mail emellan. Visst jag kunde avbokat, men jag lägger allt på dom. Jag hade inte lagt en bokning utan deras orderbekräftelse.

:huvet

Tro mig jag förstår att du är besviken på firman och jag önskar att man kunde ge dom skulden för omkostnaderna men det kan man inte tyvärr.

Ps. Hade jag stiftat lagar så skulle jag gjort detta som hänt till en nackdel för dom. Ds.

majtii skrev:
Tja, Posten har under 3 månader slarvat bort prylar motsvarande 18000 för mej. Tyvärr finns det i princip inga alternativ.

Jösses där ser man vad man kan ha fel, jag som trodde att posten var att lita på. Bra att man får dela erfarenheter så man inte tar dom för givet som jag gjort innan mvh Kleiv.

Kleiv skrev:
Tro mig jag förstår att du är besviken på firman och jag önskar att man kunde ge dom skulden för omkostnaderna men det kan man inte tyvärr.

Ps. Hade jag stifftat lagar så skulle jag gjort detta som hänt till en nackdel för dom. Ds.

Jösses där ser man vad man kan ha fel, jag som trodde att posten var att lita på. Bra att man får dela erfarenheter så man inte tar dom för givet som jag gjort innan mvh Kleiv.
Men om dom nu inte kommer svara mig, eller ge någon slags kompensation för glasen ...man kan ju inte bara strunta i det. Iaf inte jag tror jag, längre. Har mesat för mkt tidigare, nu har droppen fått bägaren att rinna över. Känns som dags för lite hämndaktion..(?)

majtii skrev:
Be om ett kollinr då.
Dom har ju mte svarat ngt mail eller på telefon... Dom verkar undvika mig :confused:

Känns som om jag inte fattat riktigt hur det ligger till med den kronologiska ordningen kring alla turer.

Lycka till säger jag iaf!

IronMike skrev:
Men om dom nu inte kommer svara mig, eller ge någon slags kompensation för glasen ...man kan ju inte bara strunta i det. Iaf inte jag tror jag, längre. Har mesat för mkt tidigare, nu har droppen fått bägaren att rinna över. Känns som dags för lite hämndaktion..(?)

Okey då :D

Kill em all, säger jag :tummenupp

ith0013l.jpg

Låter skumt att Daniel skulle tabba sig på detta viset. Det är en driftig ung pöjk som dragit igång detta med glasen med hemmabyggda maskiner osv. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Lars

Hornet_600 skrev:
Låter skumt att Daniel skulle tabba sig på detta viset. Det är en driftig ung pöjk som dragit igång detta med glasen med hemmabyggda maskiner osv. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Lars
Trodde det jag också... Bestälde glas där för 3-4 år sen till en M6 E24 bmw, då fick jag glasen efter 48 timmar, likväl då som nu, hade jag bokat verkstadsbesök 8-9 dagar efter utlovat leverans-utskick.

:gråta

IronMike:Antar att du ska ha glasen till M5an? Vet att han har brutala problem med sina gjutformar och därför tar det tid. Tog 4 månader för mig att få mina glas till min E34. Fick dom sen till ett duktigt reducerat pris, men jag förstår din frustration. Det är bara att fortsätta jaga honom, testa och ring från skyddat nummer och så.

Pr0bz skrev:
Jag tycker du åker dit. Tar sönder en ruta och slänger in en färgbomb med 20liter falurödfärg i =) Det lär göra susen, då har de inga vita blinkersglas längre.

Aa men du är ju så jeffla ball och fotar när du halsar vodka och lägger ut det på internet ...

lorkan skrev:
Aa men du är ju så jeffla ball och fotar när du halsar vodka och lägger ut det på internet ...
Men ge upp eller ta det i originaltråden om du måste... tsss...

IronMike skrev:
Beställde vita blinkersglas för en månad sen ca, till bilen... De tillverkar glasen, sen får man skära och limma fast dom på org bakljus.

Bokade in en tid hos firma för att utföra det proffsigt, med kvitto - en vecka efter mailet jag fick från firman "hej, vi har mottagit din beställning, skickar glasen imorrn"......

Har jag förstått rätt nu?

1: Du beställde glasen, och fick bekräftat att dom mottagit beställningen och löfte om att dom skulle skicka glasen omgående?

2: Du bokar tid på en annan firma för att utföra arbetet med monteringen? -Innan du fått glasen i handen.

3: Utan att du vet att glasen kommit så chansar du och tar ledigt samt hyr en bil?

Resultat: Glasen kom inte, din syrra åkte och kollade efter en avi, du avbokade inte hyrbil och verkstadsbesök utan fullföljde enligt planerna?

Om detta stämmer så tror jag nog personligen att du får skylla dig själv.
Saker har försvunnit i posten förr, och firmor har klantat sig och glömt skicka som utlovat.

Varför sådan brådska att beställa verkstadstid innan du hade glasen i handen?

Du beskriver det hela precis som jag uppfattat tidigare inlägg och du uttrycker även min åsikt i ämnet. Då slapp jag skriva alltihop. Skönt.

//jaG

N.Blomqvist skrev:
Har jag förstått rätt nu?

1: Du beställde glasen, och fick bekräftat att dom mottagit beställningen och löfte om att dom skulle skicka glasen omgående?

2: Du bokar tid på en annan firma för att utföra arbetet med monteringen? -Innan du fått glasen i handen.

3: Utan att du vet att glasen kommit så chansar du och tar ledigt samt hyr en bil?

Resultat: Glasen kom inte, din syrra åkte och kollade efter en avi, du avbokade inte hyrbil och verkstadsbesök utan fullföljde enligt planerna?

Om detta stämmer så tror jag nog personligen att du får skylla dig själv.
Saker har försvunnit i posten förr, och firmor har klantat sig och glömt skicka som utlovat.

Varför sådan brådska att beställa verkstadstid innan du hade glasen i handen?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!