Vad göra med firma som klantat sig?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
N.Blomqvist skrev:
Har jag förstått rätt nu?

1: Du beställde glasen, och fick bekräftat att dom mottagit beställningen och löfte om att dom skulle skicka glasen omgående?

2: Du bokar tid på en annan firma för att utföra arbetet med monteringen? -Innan du fått glasen i handen.

3: Utan att du vet att glasen kommit så chansar du och tar ledigt samt hyr en bil?

Resultat: Glasen kom inte, din syrra åkte och kollade efter en avi, du avbokade inte hyrbil och verkstadsbesök utan fullföljde enligt planerna?

Om detta stämmer så tror jag nog personligen att du får skylla dig själv.
Saker har försvunnit i posten förr, och firmor har klantat sig och glömt skicka som utlovat.

Varför sådan brådska att beställa verkstadstid innan du hade glasen i handen?

Japp.. Men jag är envis å körde på martyrstilen. Jag har inte gjort några fel med det =) skyller allt på han isf.

:)

JT skrev:
Varför bokar du tid på en verkstad för att byta blinkersglas? :confused:

Så här gör man: http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=13

Sist jag skulle göra de där på min M6 E24 får några år sen, så limmade jag fast ALLT fel, inkl mig själv, det var kladd överallt, rann ner å torka, lasen satt snett, det regna in vatten där, kortslutningar, å förstörda kläder.

:huvet

N.Blomqvist skrev:
Har jag förstått rätt nu?

1: Du beställde glasen, och fick bekräftat att dom mottagit beställningen och löfte om att dom skulle skicka glasen omgående?

2: Du bokar tid på en annan firma för att utföra arbetet med monteringen? -Innan du fått glasen i handen.

3: Utan att du vet att glasen kommit så chansar du och tar ledigt samt hyr en bil?

Resultat: Glasen kom inte, din syrra åkte och kollade efter en avi, du avbokade inte hyrbil och verkstadsbesök utan fullföljde enligt planerna?

Om detta stämmer så tror jag nog personligen att du får skylla dig själv.
Saker har försvunnit i posten förr, och firmor har klantat sig och glömt skicka som utlovat.

Varför sådan brådska att beställa verkstadstid innan du hade glasen i handen?

Håller med totalt... Hur gammal är trådstartaren egentligen? Hämnas för en sån sak.. Kom igen, väx upp...

Vargen2k skrev:
Håller med totalt... Hur gammal är trådstartaren egentligen? Hämnas för en sån sak.. Kom igen, väx upp...
Hämnas är starkt ord.. Men hämnd e kul oavsett ålder. Jag brukade också strunta i att bli lurad av slarviga företag, men nån gång får det vara nog.

Idag fick jag dock ett längre brev, där företagaren bad om ursäkt etc. Jag bad om ursäkt själv att jag brusat upp mig lite för mkt... skulle få nån slags kompensation, dock inget jag kräver, det räckte med att bli erbjuden det, han va ärlig.

IronMike skrev:
Jag bokade verkstadsbesöket 7 dagar efter att jag fick bekräftelsemail "vi har skicka dina glas, de kommer inom ngn dag"..... Det tar inte mer än 48 timmar med posten vart man än befinner sig i sverige.
Jomenvisst :tomten
Skulle ha ett paket från Fjollträsk till värmland häromveckan. 3 dagar efter att det skulle vara framme befann det sig i Istanbull. :4skrika
Lärdom: Boka aldrig in något förän du har prylarna i handen. :mattias

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...