Vänd på frågeställningen!!!!
Man kan vända på frågeställningen i tråden. Fredag den 13:e, jag är på väg ut ur Norrköping och innan påfarten till E4 norrut kör jag om en tradare. JAg har innan det observerat tre Ninjor eller liknande i rondellen bakom mig och bedömer att jag gott och väl kommer att hinna om lastbilen innan dom är ifatt mig, förutsatt att dom kör inom rådande hastighetsbegränsning. Jag kan säga så mycket som att: det gjorde dom inte. Inom en mycket kort tidsrymd har jag först alla tre alldeles uppe i arselet, typ med 1.5 meter tillgodo bakom mig och sen väljer dom här, ähum nobelpriskandidaterna, att köra om på vägrenen till vänster om mig. Det handlade om centimetrar tillgodo, och hade jag varit en lättskrämd liten tant som hade vinglat till så hade dom här tre idioterna kunnat hälsa hem, strimlade av vajerräckena till vänster. Jag kör själv hoj, drygt 1500 mil per säsong, och visst är det kul att åka på litegrann, men det här var nog fan det dummaste jag har sett på väldigt länge. Skitlätt att sitta som hojpilot och säga att man har full koll på det man gör, men dödstalen talar sitt tydliga språk i den här frågan. Om det nu skulle vara så, mot all förmodan, att nån i det här gänget skulle läsa det här, så har jag en vädjan till er. Förstör inte mitt liv genom er jävla lek i trafiken, använd insidan och kör som folk. Ska man absolut rejsa, så gör det inte i fredagstrafiken på en utfart från stan. Gör det på bana, där ni inte riskerar någon annan.
/T