Thundercat
Ringmärkt
Igår skrev metro att 99% av oljefyndigheterna i nordsjön inte är upptäckta. Hur fan vet dom det? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Gothmog skrev:2147703.. eller vad säger du Herr Negativ?
Jag tror inte på reinkarnation. Jag är död då, jag skiter väl i mina ättlingar!Kokke skrev:2146656... Annars står vi där om 100+ år ...

syntetolja har väl i alla fall mineralolja som grundGabor skrev:2147957Det finns syntet olja.![]()
Thundercat skrev:2147723Igår skrev metro att 99% av oljefyndigheterna i nordsjön inte är upptäckta. Hur fan vet dom det?![]()

Det gör vi redan idag, tex Motuls 300V är baserad på en "icke fossil olja".Kokke skrev:2146656Nu kommer ni skrika på mig att jag har allt för mycket tid över till att fundera på sånt här. Men jag är student så det är förklaringen![]()
Vad gör vi då oljan på jorden är slut? Vi utvecklar ju förnyelsebara drivmedel osv, men har vi något alternativ till olja som smörjmedel egentligen? Annars står vi där om 100+ år med fina hojjar som drivs på vatten (ska ta patent på den idén) men ingen smörjolja till motorn!!!
Nu kan nån gärna få förklara detta för mig så slipper jag spendera mer tid att klura på den saken.![]()
Freddola skrev:2148064Hörde om någon teknik där dom skulle kunna utvinna olja ur någon malm.
När dom lyckas med det skulle det visst finnas olja för över dubbelt så lång tid till.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |