Vad gör man när oljan är väck!!??

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Nu kommer ni skrika på mig att jag har allt för mycket tid över till att fundera på sånt här. Men jag är student så det är förklaringen :tungan

Vad gör vi då oljan på jorden är slut? Vi utvecklar ju förnyelsebara drivmedel osv, men har vi något alternativ till olja som smörjmedel egentligen? Annars står vi där om 100+ år med fina hojjar som drivs på vatten (ska ta patent på den idén) men ingen smörjolja till motorn!!!

Nu kan nån gärna få förklara detta för mig så slipper jag spendera mer tid att klura på den saken. :)

PÅ höger sida av motorn sitter det ett litet gulligt lock.
Där fyller man på surru, klappat o klart, fort gjort :tummenupp

Hehe!! Aldrig varit med om någon som svarat på ett inlägg tidigare utan att bevisligen inte läst ett enda ord förutom rubriken!!!

NoicE skrev:
2146671 PÅ höger sida av motorn sitter det ett litet gulligt lock.
Där fyller man på surru, klappat o klart, fort gjort :tummenupp
:fatta!

Kokke skrev:
Vad gör vi då oljan på jorden är slut?

Vi hinner alla dö en plågsam död innan all pumpbar olja tar slut. Kriget om oljan lär antagligen vara det som tar kål på mänskligheten, det och religion.

Dee_cati skrev:
2146721 Kriget om oljan lär antagligen vara det som tar kål på mänskligheten, det och religion.

Religion är ju bara det man använder som motiv för att få folk att kriga hängivet trots att man egentligen bara vill åt oljan! :mattias

korvgubbe skrev:
2146742 Religion är ju bara det man använder som motiv för att få folk att kriga hängivet trots att man egentligen bara vill åt oljan! :mattias

Mmmm, iofs. men dårarna som "äger" oljan krigar ju mest för religionen skull, sen att den andra sidan snackar religion och en massa annat strunt är en annan femma. De vill bara vara kapitalister.

Kokke skrev:
2146656 Vi utvecklar ju förnyelsebara drivmedel osv, men har vi något alternativ till olja som smörjmedel egentligen?