Vad gör man när oljan är väck!!??

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Nu kommer ni skrika på mig att jag har allt för mycket tid över till att fundera på sånt här. Men jag är student så det är förklaringen :tungan

Vad gör vi då oljan på jorden är slut? Vi utvecklar ju förnyelsebara drivmedel osv, men har vi något alternativ till olja som smörjmedel egentligen? Annars står vi där om 100+ år med fina hojjar som drivs på vatten (ska ta patent på den idén) men ingen smörjolja till motorn!!!

Nu kan nån gärna få förklara detta för mig så slipper jag spendera mer tid att klura på den saken. :)

PÅ höger sida av motorn sitter det ett litet gulligt lock.
Där fyller man på surru, klappat o klart, fort gjort :tummenupp

Hehe!! Aldrig varit med om någon som svarat på ett inlägg tidigare utan att bevisligen inte läst ett enda ord förutom rubriken!!!

NoicE skrev:
2146671 PÅ höger sida av motorn sitter det ett litet gulligt lock.
Där fyller man på surru, klappat o klart, fort gjort :tummenupp
:fatta!

Kokke skrev:
Vad gör vi då oljan på jorden är slut?

Vi hinner alla dö en plågsam död innan all pumpbar olja tar slut. Kriget om oljan lär antagligen vara det som tar kål på mänskligheten, det och religion.

Dee_cati skrev:
2146721 Kriget om oljan lär antagligen vara det som tar kål på mänskligheten, det och religion.

Religion är ju bara det man använder som motiv för att få folk att kriga hängivet trots att man egentligen bara vill åt oljan! :mattias

korvgubbe skrev:
2146742 Religion är ju bara det man använder som motiv för att få folk att kriga hängivet trots att man egentligen bara vill åt oljan! :mattias

Mmmm, iofs. men dårarna som "äger" oljan krigar ju mest för religionen skull, sen att den andra sidan snackar religion och en massa annat strunt är en annan femma. De vill bara vara kapitalister.

Kokke skrev:
2146656 Vi utvecklar ju förnyelsebara drivmedel osv, men har vi något alternativ till olja som smörjmedel egentligen?

Harru' hört talas om "fettmaepedemin"?

....Vi kommer ha obegränsade tillgångar av smörjmedel i formen fett i nära anslutning till alla fettsugningskliniker! :fakta

Det är lugnt. Vi kommer ha nanoteknologi. Om ni undrar så är det svaret på allt "vad ska vi göra" för med nanoteknologi så kan man göra vad som helst. Punkt.

Det värsta är att solenergi kan vara ett alternativ. Men vem sitter med den då?? Samma dj-a muslimer!!!! :huvet
Dem hatar oss, vår frihet och vår brist på energikällor!

Dom sa på nyheterna alldeles nyss att oljan
kommer att räcka i minst 30 år till,det räcker åt mig. :D :D :D

bonny skrev:
2147055 Det värsta är att solenergi kan vara ett alternativ. Men vem sitter med den då?? Samma dj-a muslimer!!!! :huvet
Dem hatar oss, vår frihet och vår brist på energikällor!

Dem hatar oss...hua

De är nog glada över att vi lärt dem ta upp oljan.

Halogen skrev:
2147102 Seså, oroa sig inte. Oljan kommer inte ta slut.

Inte under min livstid så på så sätt är man inte orolig :banana Men stackars mina barnbarns barns barnbarns barn. Vilket transportmedel funkar utan oljan? Blir att använda apostlahästarna kanske :rofl

Nanoteknologi sa nån, på vilket sätt skulle den skapa smörjmedel?

Rigor Mortis skrev:
2147100 Dom sa på nyheterna alldeles nyss att oljan
kommer att räcka i minst 30 år till,det räcker åt mig. :D :D :D

Faktum är att den kommer nog räcka till 2070 t.o.m., med de nya metoderna för att komma åt de svåråtkomliga fälten.

Gothmog skrev:
2147682 Faktum är att den kommer nog räcka till 2070 t.o.m., med de nya metoderna för att komma åt de svåråtkomliga fälten.

Det finns väl ingen som kan ge något exakt datum?

Dessutom innebär ju inte det faktum att olja existerar att vi "vanliga" konsumenter kommer ha råd med oljan. Kinas oljeförbrukning ökar ju med rasande fart. Behovet överstiger ju nästan utvinningen. Och varje gång det blir oroligt i världen så hämmas produktionen och priserna stiger.

Vad hjälper det oss att oljan räcker till 2070(för att använda ditt årtal) om den kostar 250-500$ fatet om 20 år?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg