Vad gör jag för fel...

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Här åker jag....
Vad gör jag för fel??? Kommentera gärna!!

Bifogat

• IMG_1365.JPG
    IMG_1365.JPG
    230.8 KB · Visningar: 691
  • main-2.jpg
    main-2.jpg
    41.9 KB · Visningar: 737
  • 111.jpg
    111.jpg
    126.3 KB · Visningar: 766
  • 112.jpg
    112.jpg
    116.6 KB · Visningar: 726
Antar du varit på ngn form av bankörning. Ta till dig av vad instruktörer säger. om de missat dig, be dem kolla dig och sen ge dig en rättvis bedömmning. De erfarenheter jag har av Smc instruktörer och vad de säger är bara positivt, även om man får negativ bedömmning. Men jag vill ha det för min egna utveckling. Om jag bara får positivt så utvecklas jag inte. Smc´s instruktörer har min fulla respekt, jag anser de vet vad de talar om. Kuta i väg på Smc´s kurser och du kommer garanterat att utvecklas.

du kör på tok för sakta, vilket resulterar i pinsamt lite nerlägg, vilket i sig ger en sån där fin fegisrand ytterts på sulorna... :arsele

peace

Ser ut som du tittar ner på framhjulet. Lyft blicken så får du väldigt mycket gratis och en mer smidig körning.

Ser även ut som ytterbenet har dålig kontakt med tanken, sätt fotpinnen mot klacken i skon. så tycker jag det känns mer naturligt och ger mer stabilitet.

Min personliga åsikt, är varken instruktör eller åker under 1.10 på åsen.

Du bromsar troligtvis för tidigt och för löst, svänger för sakta och gasar för sent och säkerligen för lite.

Så, bromsa senare, sväng fortare och gasa tidigare.

Så; klart.

Om det känns bra när du kör så kan du nog strunta i hur du hänger tills du börjar skrapa i knän, fotpinnar osv.

Det är viktigare med blick, spårväl och gaskontroll. Vilket är rätt svårt att se på en bild.

Om det känns bra när du kör så kan du nog strunta i hur du hänger tills du börjar skrapa i knän, fotpinnar osv.

Det är viktigare med blick, spårväl och gaskontroll. Vilket är rätt svårt att se på en bild.

+1 på den.
Det enda jag kan se är att blicken ser lite låg ut. Att förankringen med knät på första
bilden ser lite lattjo vet jag inte om det är så konstant för på dom andra bilderna ser
det inte likadant ut.

Ser att bilderna är tagna på Tuvängen så förhoppningsvis så fick du även feedback
direkt på plats.

Du gör ju rätt....hojen är ju kvar på banan med dig på! :)

Tittar du till vänster i min profilbild ser du minst 3fel,hojen har inte asfalt under sig,jag är inte på den och försöker lyfta med ryggen,man ska lyfta med benen! :fakta

Nä,för att tipsa lite mer vettigt.

Börja med att bromsa i tid så du inte hamnar i tidsnöd när du ska svänga,titta dit du ska lägg på gas och sväng in sen ökar du så länge det känns bra.

Ta en kurva på banan och koncentrera dig på den i första hand,efter några varv går det snabbare samtidigt som det känns långsammare.
Då kan du börja bromsa senare och öka tempot om du känner för det.

Om sittställningen är "rätt" är det bara du som vet,känns det bra för dig på din hoj så kör på det.
Testa gärna med lite olika grejor när du känner dig tryggare i körningen,häng av mer/mindre,flytta röven mer/mindre osv.,det som känns kanonbra i din körning kanske får ett lyft med några ändringar ändå bara du vågar prova.

Testa,även fast detta inte funkar för dig så Har du testat och bara det gör dig bättre på det som funkar för dig när du väl hittar dit,du vet ju hur du inte ska göra iaf. :)

Henrik

Tror du är ganska nöjd själv med bilderna, eller hur :D
Men det ser riktigt roligt ut att åka bana, hoppas en annan kommer iväg på bana i år.....................:huvet

vad jag kan se för fel, är att du har fel märke på hojen.
rekomenderar yama

:eek:Yama?

Fel märke på hojen, fel färg, fel färg på stället, fel märke även på det. Ser ut som om du tyvärr har fel skor, handskar och hjälm oxå.
Och så väst, men ej reflex på den:va

Så tyvärr, det mesta är fel. Det kan aldrig gå bra det där:)

Fan vet om det inte var fel del av Sverige oxå:yoparty

Ser ut som du tittar ner på framhjulet. Lyft blicken så får du väldigt mycket gratis och en mer smidig körning.

Ser även ut som ytterbenet har dålig kontakt med tanken, sätt fotpinnen mot klacken i skon. så tycker jag det känns mer naturligt och ger mer stabilitet.

Min personliga åsikt, är varken instruktör eller åker under 1.10 på åsen.

Blicken håller jag med om, fotpinnen not so much. Sätt tårna på fotpinnen som du ska, och lås ytterbenet i urgröpningen i tanken (det är därför den är där). Idealisk sittställning är åtminstone en knytnäve mellan tanken och kulorna.

Upp med blicken lite sen sitter resten i högerhanden. Det gjorde det för mig. Däcken håller bra mycket längre än vad de flesta vågar gasa på så det är bara lägga ner utav h-e och dra på. :)

*/ ?>
Back