Vad gäller vid skenförsäkring?

Och den hojen sålde jag, det var min gamla R1 2005, som stals efter 18 dagar.
försäkringsbolaget jagade mig som fan.. men han fick inte ut en krona iaf.

(citeringen e inte riktad till dig vbk, mest så folk här inte tror att det är en kompis som hört av sin fasters granne bla bla)

Ville inte nämna några namn men tack för bekräftningen:)

J. Hoj är ju ett till exempel på när billigt blir dyrt..

ja det finns några till också.

Personligen är jag av den typen som hoppas att folk som skenförsäkrar åker dit rejält på det. Mest för att jag inte vill ligga och betala med min 40+ premie för snorungar som låter farsan stå på försäkringen.

Tycker nog dessutom att alla dom som klagar på höga försäkringspremier borde slå sig samman och bilda ett eget försäkringsbolag, skulle dom nog få se hur kul det egentligen är.

Men så är jag ju gubbe oxå ;)

Det bästa man kan göra är att ringa och prata med försäkringsbolagen och säga som det är, att ni båda ska använda hojen samt dela på kostnaderna med hojen, det finns ju olika försäkringar och då räknas väl försäkringen ut på den som är yngsta brukaren. Men som jag skriver, ring och hör med bolaget, de vill ju ha dig som kund och allt är inte svart eller vitt.

Det bästa man kan göra är att ringa och prata med försäkringsbolagen och säga som det är, att ni båda ska använda hojen samt dela på kostnaderna med hojen...

Fast nu var det väl inte så att båda skulle använda hojen ungefär lika mycket?
Fordonet ska vara registrerat på den huvudsakliga brukaren, det står i lagen och är inget som du kan avtala bort genom att "prata med försäkringsbolaget".

Rent generellt är det nog bättre att bara ta trafikförsäkringen istället för att skenförsäkra. Du får ut mer på den försäkringen än på en skenförsäkring om bolaget kollar upp fusket (vilket inte är alls svårt för dem att göra med exhibitionistiska motorcyklister som sprider ut allt på Sporthoj, Facebook och YouTube)

Fast nu var det väl inte så att båda skulle använda hojen ungefär lika mycket?
Fordonet ska vara registrerat på den huvudsakliga brukaren, det står i lagen och är inget som du kan avtala bort genom att "prata med försäkringsbolaget".

Ägaren ska såklart teckna försäkringen då ägaren använder den mest, men om man nu har den tillsammans med sin far som tas upp som exempel ovan så ska man självklart meddela försäkringsbolaget detta, så vid eventuell olycka så har redan den risken beräknats in i försäkringspriset.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman