Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Vi har redan el i vägguttaget. Finns ingen anledning att bygga dyra och miljöförstörande kraftverk.

Nästa hus blir det solpaneler, batterier, och ett 10kW+ backupaggregat.

Betalar gärna dubbelt för att vara oberoende och slippa reta mig på höjda avgifter och det generella nedrustandet av nätet.

Tror t.o.m. att jag äter kvällsmackan under stearinljus om det krävs.

När jag druckit upp morgon kaffet innan går ut från lunchrummet och börjar min arbetsdag så kände jag att behöver göra nummer 2.

Låser in mig på muggen och låter naturen ha sin gång. När jag är färdig så upptäckte jag att det bara fanns en pytteliten snutt kvar på toarullen. Blir förbannad och svär på mig själv att jag inte tittade på det innan satte mig ner.

Men lyckades vända och vrida på dom små rutorna papper som var kvar så det blev ett bra resultat.

När jag reser på mig så ser jag att det står 3 nya toarullar brevid bakom stolen på golvet som jag inte sett.........

Jag har för mig att det ligger nånstans mellan 10 och 20 kronor per kWh med ett elverk som kan driva ett hushåll. Med underhåll, avbetalningar alternativt hyra och bränslet.

Mm minns när jag var nere på Mantorp på skrotbilsrally eller vad det hette, fota och filma bara samt drack det sämsta vinet på kiosken där. I.a.f., en av gubbarna som var med hade utrustning hade han och körde ner bilen med lastbil och även ett duktigt dieselverk. Anledningen var att det tydligen är/var? känt med klena uttag där i depån. När personalen sedan kom och hytte med näven mitt i natten när det svetsades för fullt under racet kunde han bara be dom följa kabeln :tummenupp Det sköts proppar ändå som förutspått.
Bara som en anekdot.

Minns inga spec. eller pris men han hade köpt det från ett riktigt öb eller så, vill minnas prisvärt. Läser man på dock inser man ganska snabbt att det är värdelöst med ett för stort verk om behovet är mycket mindre.

Borde väl ändå finnas någon sweet spot men gäller förmodligen att kunna fynda lite om det ska vara värt det.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!