Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Självklart blir det fel ibland, men jag har sett folk ryggmärgsreflexartat säga att det är åkeriet som gjort fel. Det verkar ganska tydligt att de gjort det som förväntas av dem. Bron var såvitt jag begriper (som elingenjör, inte byggdito) godkänd för normal trafik med upp till 74 ton, dvs i praktiken bör två tunga transporter kunna mötas på den, men med 100 ton på mitten lyfte ändarna och ena änden la sig bredvid sitt normala läge och kom inte tillbaka ner.

Med två ekipage hade inte all vikt hamnat på samma ställe.
Lösningen borde då vara att backa tillbaka lastbilen, släpet till mitten , då lyfter bron och kan dras rätt och så kör längsamt framåt igen, (3 meter i stöten?) och bron gå ner i rätt läge om man samtidigt drar bron rätt.

Lösningen borde då vara att backa tillbaka lastbilen, släpet till mitten , då lyfter bron och kan dras rätt och så kör längsamt framåt igen, (3 meter i stöten?) och bron gå ner i rätt läge om man samtidigt drar bron rätt.
Ja, om inget har flyttat på sig eller en wire har sagt upp sig.

Ja och så gäller det hitta grejer för dra bron rätt och fixa jordankare eller fästen i berg och hur många ton ska dom klara ? Lika mycket som Brons vikt ???? Vad väger bron ????
Ett längre spett bör hjälpa, Archimedes (?) hävdade ju att om nån gav honom en fastpunkt i universum så kunde han flytta jordklotet med hjälp av en hävstång.

Bron fick ju belastningsindex ökat efter senaste renoveringen med, kanske inte borde gjorts om den nu går sönder med så liten marginal för index den har...

Bron fick ju belastningsindex ökat efter senaste renoveringen med, kanske inte borde gjorts om den nu går sönder med så liten marginal för index den har...
Bevisligen har ju själva bron inte gått sönder, den råkade bara svikta mer än någon hade tänkt sig. Eller så trodde den som gav tillstånd att bron verkligen satt fast.

Kör man tunga dispenstransporter så är det ofta ett krav/villkor att vissa broar ska passeras i vägmitt.
Det ser ut som om dom har gjort det här också, problemet är att det har tillkommit en cykelbana så mittstrecket har flyttats åt vänster. Hade man legat på mitten av bron så hade det blivit jämnare belastning på kablarna och kanske inte märkts att det "fjädrade".

Bevisligen har ju själva bron inte gått sönder, den råkade bara svikta mer än någon hade tänkt sig. Eller så trodde den som gav tillstånd att bron verkligen satt fast.
Ändarna på broar sitter inte fast utan ligger på rullar för att hantera värmeutvidgning. Att den sviktande mer var ju för att den inte klarade av belastningen, och kanske inte borde ha fått sitt belastningsindex höjt.

Men transporten gäller om jag gissar rätt från fotona på släpet en transformator till en Vindkraftverks park. Miljövänlig såklart. Ja ibland blir det fel med dispenserna.
Lite som föreslå en lättkränkt till att sondera Regering.

Så det var till ett vindkraftverk! Nu fattar jag varför dom fått dispens.

Kör man tunga dispenstransporter så är det ofta ett krav/villkor att vissa broar ska passeras i vägmitt.
Det ser ut som om dom har gjort det här också, problemet är att det har tillkommit en cykelbana så mittstrecket har flyttats åt vänster. Hade man legat på mitten av bron så hade det blivit jämnare belastning på kablarna och kanske inte märkts att det "fjädrade".
Det var nog EN bland de dyraste cykelbanor som projekterats !
Ja den kostade inte mycket när den gjordes. Räkningen kom först häromdagen.

Och varför det sket sig pga inkompetens!
Miljögröna ögon ser bara problem med det som funkar!
Jag har tyvärr har du troligen helt rätt.
Totalt blinda för verkligheten, ” det måste gå, jorden brinner upp” ges till svar på frågan om projektet är ens genomförbart.
Hörde igår att Stegra var i kris igen, bytt VD och akut behövde en dröse miljarder igen…🤬

Inte idag, men igår.
Folk som köar för att spara några tior på bensin. Jag ger mig sjutton på att flera av dem gick in och köpte läsk på macken också när de "ändå var där".

Jag har tyvärr har du troligen helt rätt.
Totalt blinda för verkligheten, ” det måste gå, jorden brinner upp” ges till svar på frågan om projektet är ens genomförbart.
Hörde igår att Stegra var i kris igen, bytt VD och akut behövde en dröse miljarder igen…🤬

Dags att byta sina Investor mot Lundbergs eller Industrivärlden.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu