Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Att när det står stora skyltar på jobbet att det är stängt den här veckan och lyftarna är urplockade så vill folk fortfarande ha drop-in-besiktning på sina fordon.

Förstår, ja det är väl kanske det hårdaste liv en lyft kan ha med så många lyft och skak per dag. Viktigt med bra utrustning och kontroller/underhåll.

Skönt att det verkar ha passerat utan någon katastrof :tummenupp

AI-investeringarnas påverkan på resten av världen.
En av de billigaste komponenterna i all elektronik är keramiska kondensatorer. De används i mängder överallt. En kondensator som ligger på rullar om 10000st kostade för tre veckor sen ungefär 15 öre/st. Idag accepteras inte nya order för att AI-center vill ha en snarlik komponent och gärna betalar det dubbla eller trippla. Komponenter som kostar delar av ören tar över ett halvår att få.

Enkla minneskretsar produceras inte för linorna är fulla av produktion i andra änden av spektrat. Tillverkarna är rädda att investera i ny produktion eftersom "bubblan kan spricka".

Det strular för tunnelbanan och då känns det viktigt att en eXpert konstaterar att:

Folk kan bli sena till jobbet.
Förseningar kostar pengar.
Folk väljer andra färdmedel.

Det är nyheter för en idiot.
Typ Politiker. Nej nu var jag elak, oppositionen åker taxi, regeringen åker med SÄPO ! Så politikerna är väl medvetna om att bil är snabbast ! Kollektivtrafiken är för väljarna.

Last edited:
Det strular för tunnelbanan och då känns det viktigt att en eXpert konstaterar att:

Folk kan bli sena till jobbet.
Förseningar kostar pengar.
Folk väljer andra färdmedel.

Det är nyheter för en idiot.
”Nyheter” från personer som driver sin agenda, till Sveriges tyvärr lättlurade befolkning.

Vuxna män som tycker att en fotbollsmatch är viktigare än jobbet, när de befinner sig på sin ARBETSPLATS.

Ta för helvete ledigt då istället för att stjäla tid från din arbetsgivare! Att kollegor som inte är intresserade av fotboll får dra någons lass när denne är fysiskt på plats och får lön är uselt.

Gick ner till bryggan och kontrollerade min nya mjärde som jag hoppades skulle vimla av vitfisk (gäddbete) och en o annan abborre.

Vad sprattlar i maskorna - en ål.
Jag skakar på huvudet åt detta av två anledningar.
Fan vad slemmigt att vittja mjärden på en ål, och fan vad dumt att agna med räkor.

(jag lyckades byta ålen mot ett bojsänke, så jag har slutat skaka på huvudet nu)

Gick ner till bryggan och kontrollerade min nya mjärde som jag hoppades skulle vimla av vitfisk (gäddbete) och en o annan abborre.

Vad sprattlar i maskorna - en ål.
Jag skakar på huvudet åt detta av två anledningar.
Fan vad slemmigt att vittja mjärden på en ål, och fan vad dumt att agna med räkor.

(jag lyckades byta ålen mot ett bojsänke, så jag har slutat skaka på huvudet nu)
Vad ska du göra med Viragon då?

Vindkraftsförespråkare som likt djupt religiösa människor inte kan se det uppenbart dåliga i mer vindkraft när det är gratis el eller minuspriser när det blåser redan idag och att kostnaden för elen inte enbart är elpriset utan idag är det en mycket större kostnad med nätavgifter eftersom slumpkraften gör näten extremt mycket dyrare.

Vindkraftsförespråkarna får mig att skaka på huvudet prevcis alla dagar året runt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back