Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

I Övertorneå blev det ungefär så. Kommunen tyckte att nätägaren tog för mycket betalt så till slut drog dom egna ledningar.

Jag är inte helt säker på att det blev billigare men en kommun som är extremt starkt vänster och missunsam drar sig ju inte för att göra skitdåliga affärer hellre än att gynna en näringsidkare som inte tillhör det egna gänget.

Precis, ingen får ha det lite bättre än någon annan. Alla ska ha rika jävla dåligt, det är tydligen rättvisa då.

Det värsta är att detta synsätt sprids och cementeras redan i småskolan!

Jag åkte precis jeepney(se bilder) med en 25kg resväska plus 7kg handbagage. Väskorna blir automatiskt inskjutna längst in, inget konstigt så långt för resväskorna skulle ju bli ivägen varje gång någon ska in eller ut.

Nåväl när det är dags att gå av så har ju ett par kärringar ställt sina shoppingpåsar mitt i gången men tror ni att dom behagar lyfta undan dessa? Nej utan jag ska hukande med en takhöjd på gissningsvis 140cm lyfta min tunga väskor över dessa shoppingpåsar. Det slutar ju med att en papperspåse blir sönderriven av hjulen på min resväska.
Jag bad förstås om ursäkt men egentligen hade lust att säga till kärringen att skyll dig själv!

1000023637.jpg1000023638.jpg

Jag åkte precis jeepney(se bilder) med en 25kg resväska plus 7kg handbagage. Väskorna blir automatiskt inskjutna längst in, inget konstigt så långt för resväskorna skulle ju bli ivägen varje gång någon ska in eller ut.

Nåväl när det är dags att gå av så har ju ett par kärringar ställt sina shoppingpåsar mitt i gången men tror ni att dom behagar lyfta undan dessa? Nej utan jag ska hukande med en takhöjd på gissningsvis 140cm lyfta min tunga väskor över dessa shoppingpåsar. Det slutar ju med att en papperspåse blir sönderriven av hjulen på min resväska.
Jag bad förstås om ursäkt men egentligen hade lust att säga till kärringen att skyll dig själv!

View attachment 525837View attachment 525838
Haha gubbe!..du är snart hemma i sköna Norrland! :hjarta

Haha gubbe!..du är snart hemma i sköna Norrland! :hjarta

Jag misstänker att du försöker vara ironisk men mars månad är bland de bästa tiderna i Norrbotten, mycket snö på marken för utomhusaktiviteter och det börjar bli bra temperatur för att vara utomhus.
Fram till mitten av april ungefär då är snön borta och det är bara onödigt kallt fram till juni.

Jag misstänker att du försöker vara ironisk men mars månad är bland de bästa tiderna i Norrbotten, mycket snö på marken för utomhusaktiviteter och det börjar bli bra temperatur för att vara utomhus.
Fram till mitten av april ungefär då är snön borta och det är bara onödigt kallt fram till juni.
Ja men det är väl klart att jag är ironisk! sköt om dig och ha en en bra resa hem!

Fy fan jag hinner inte längre än till flyget innan nästa idiot. Ungefär vid midnatt fäller jag ner stolsryggen för att sova. Då börjar idioten bakom sparka i stolsryggen, tydligen för att han tycker det blir för trångt.
Jag tittar bara på honom för jag tror först att han bara har någon slags ticks.
Tills han efter en bra stund ber mig fälla upp stolsryggen. Jag pekar på klockan och påpekar att det är natt. Han fortsätter sparka och innan jag har hunnit kalla dit stewarden så har han gjort det, så stewarden frågar mig i motsats till idioten åtminstone artigt ifall jag kan fälla upp stolen lite men jag påpekar att det är natt och ber honom istället att be idioten sluta sparka i stolen.
Så idioten blir nu lite lugnare fram tills vi får frukost efter kl 5, då reser jag stolsryggen innan någon hinner fråga för att han ska få äta.

Kl 7 hämtar stewarden resterna från bordet och jag fäller stolsryggen igen. Nu blir det liv på idioten igen som trots nedsläckt kabin där i princip samtliga passagerare vilar nu menar att det inte är natt längre. Jo, klockan är bara 2 i Doha där vi anländer senare. Och inte heller den här gången får han stöd av stewarden som nu istället påpekar att idioten kan fälla ner sitt eget ryggstöd.
Det tar inte lång stund innan det börjar rycka i stolsryggen igen när han våldsamt rycker och slår med sitt bord. Jag tittar på honom igen och föreslår att han ska boka första klass nästa gång han flyger.
Och efter den kommentaren blir han faktiskt lugnare än han varit på hela natten.
Då han egentligen aldrig slutade sparka helt, utan det blev bara lite mer subtilt.

Varför i helvete tror han att stolsryggarna är fällbara? Och om det var första gången han flög kunde han väl ha sett sig omkring i planet och sett att alla andra accepterar nedfällda säten på natten.

Jag började faktiskt hoppas att han skulle övergå till handgripligheter så att jag skulle ha en juridiskt berätigad anledning att sänka honom.

Även när det tar emot är du en gentleman, respekt. :Bugar

Även när det tar emot är du en gentleman, respekt. :Bugar

Livet brukar bli enklast så med människor som jag ändå skiter i och aldrig mer kommer se i alla fall.

Sen har jag också gränser och inte någon riktig gråzon, utan det när dom väl passerat den gränsen är jag betydligt mindre gentleman.
Och det finns ju en kategori människor som betraktar den artiga gentlemannen som en svag människa de kan köra över, det är ingen bra idé.

Med människor som jag faktiskt bryr mig om är jag mer rakt fram redan från början.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back