Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Det kallas fransk parkering när man dunkar i samma bil flera gånger.

Jag visste dock inte att det gällde förtöjningar också
Apropå parkering så påpekade jag att VDn vi besökte i Schweiz glömt nyckeln i låset på Jaguaren när vi skulle gå till en resturang på kvällen (1980-talet).
Fick då svaret: It is difficult to parc here. By leaving the key it is possible to move the car a little to make it easier.

Last edited:
För mig är fransk parkering att du ställer din bil utanför raden av redan parkerade bilar.
Blir det då trångt när det kommer bilar från båda hållen samtidigt så kan det gå som för oss med en liten lastbil. Flakets framkant slet loss bakre stänkskärm (plåten över bakhjulet) på den bakersta bilen. Sedan släpade vår lastbil stänkskärmen utefter sidan på den bakersta bilen och fortsatta sedan samma med bilen framför. Så vi lyckades demolera två dubbelparkerade bilars vänstra sida. Det blev mycket skrivande i försäkringspapperna. Praktiskt att bilarna var dubbelparkerade utanför en bar med trottoarservering och bord att sitta skriva vid i Paris omkring 1980. Och Ägarna till de dubbelparkerade bilarna, ja dom satt i baren :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing