Vad fick dig att le idag?

Har ni inte fått igång den än?? Ett sånt gammalt härke går att starta med två gem och en cuba-cola.

Rekommenderar för övrigt en power probe för liknande projekt. Bra tillägg i verktygslådan.

a2c7b88667ff0b1838e03d3fad994818.png
Det behövdes en ny fördelare. En kinesisk HEI kostade 1600:-.
Tanken är att inte elda upp den direkt och med de kopplingar vi hittat är det mest tur att det inte har hänt.

Jag började byta gaswirar, men kom av mig...
Borde väl ta tag i det, men det har inte lockat. Det är lite trångt för mina blaffor till händer.
Känns igen samma problem.
Har fått en helt annan förståelse för Barnarbete.
Hur skulle fabrikerna utan barn (kvinnor ?) annars klara av montaget av många prylar !

Hoppas på Ösregn I Sverige/Frankrike närmsta Veckorna.
Bränder rasar i södra Europa och under förmiddagen skickar Sverige två skopande plan till det eldhärjade området, senare i veckan skickas ytterligare två plan till Frankrike.
Räcker det med fyra plan?
Det är det Sverige har.

Grannarna från några hus ner fäller träd.
De är ifrån en icke skidåkande nation och deras kunskap om trädfällning ligger mera åt "hellre än väl".
Mycket höga ljud och armfäktande. Det fick ner trädet men nu ligger det emot ett annat träd samt över en gångväg.
Det får mig att le.

De är ifrån en icke skidåkande nation och deras kunskap om trädfällning ligger mera åt "hellre än väl".
Mycket höga ljud och armfäktande. Det fick ner trädet men nu ligger det emot ett annat träd samt över en gångväg.
Det får mig att le.
Då har "Grannarna från några hus ner" lite till att såga. :hjarta

Last edited:
Det får mig att le.
Vill man så kan man kontrollera om marklov hos kommunens byggnadsnämnd finns för att fälla trädet.

Kommunen jag bor i sätter vite om ett större antal tusenlappar per fällt träd med diameter över 15cm utan marklov, oavsett vem som äger marken. Ja, de kommer ut och mäter stubben om någon ringt...

Vill man så kan man kontrollera om marklov hos kommunens byggnadsnämnd finns för att fälla trädet.

Kommunen jag bor i sätter vite om ett större antal tusenlappar per fällt träd med diameter över 15cm utan marklov, oavsett vem som äger marken. Ja, de kommer ut och mäter stubben om någon ringt...
Översittarfasoner.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...