Vad fick dig att le idag?

Antonov An-124
Antonov Aeronautical Scientific/Technical Complex (Antonov ASTC) är en ukrainsk (tidigare sovjetisk) flygplanstillverkare med säte i Kiev.
Men var är AN124'an reggad nånstans?
En Boeing kan ju t.ex ägas av ett bolag i ett annat land än var det är tillverkat.
Iofs så har det ju ukrainiska färger.

Men var är AN124'an reggad nånstans?
En Boeing kan ju t.ex ägas av ett bolag i ett annat land än var det är tillverkat.
Iofs så har det ju ukrainiska färger.
Flygplanet på din bild var ukrainskt, Anatov Airlines. Men det var inte en bild på flygplanet som sitter fast i Kanada, det är ryskt och har helt annat målning.

1769460024233.png

Rätt säker på att det är en båt och inte ett flyg men att det gått på land(grund) och därav fått p-bot. Kan ha varit en kinaesisk spionballong i medvind inblandad, också.

Tror Hon har Rätt Inställning för Köra Motorcykel​

1770224807672.png

Tror Hon har Rätt Inställning för Köra Motorcykel​

View attachment 525359

När jag pajjade knäet för många år sedan och dom ville gipsa mig sa jag skämtsamt "då måste ni gipsa mig i rätt vinkel för fotpinnen på min motorcykel, annars missar jag hela säsongen"

Då gick dom ut, konfererade en liten stund och kom tillbaka och sa "Vi har beslutat att ge dig en ortos istället, då kan du köra motorcykel"

Så jag fick en ställning med gångjärn på vardera sidan om knäet, vilket gjorde att jag kunde böja det, och följdaktligen även köra motorcykel.
Men det var ett helvete att spänna fast kryckan på hojen.

Jag skulle dock inte åka störtlopp med den ställningen, så hon är helt klart av hårdare virke än mig.

På en lite seriösare sida, det är väl hennes sista chans på OS och sedan är det nog dags för henne att lägga nummerlappen på hyllan.
Hon är väl 10 år äldre än Anja Persson var när hon slutade.

När jag pajjade knäet för många år sedan och dom ville gipsa mig sa jag skämtsamt "då måste ni gipsa mig i rätt vinkel för fotpinnen på min motorcykel, annars missar jag hela säsongen"

Då gick dom ut, konfererade en liten stund och kom tillbaka och sa "Vi har beslutat att ge dig en ortos istället, då kan du köra motorcykel"

Så jag fick en ställning med gångjärn på vardera sidan om knäet, vilket gjorde att jag kunde böja det, och följdaktligen även köra motorcykel.
Men det var ett helvete att spänna fast kryckan på hojen.

Jag skulle dock inte åka störtlopp med den ställningen, så hon är helt klart av hårdare virke än mig.

På en lite seriösare sida, det är väl hennes sista chans på OS och sedan är det nog dags för henne att lägga nummerlappen på hyllan.
Hon är väl 10 år äldre än Anja Persson var när hon slutade.
Fördelen med märgspikar.
Nackdelarna kan vi ta en annan gång.
Kryckan lämnade jag till brorsan när jag provkörde en fin ZRX1100 de sålde för kunds räkning på Oves Motor i Olofström. Jag hade permis från sjukan och det var lite snögloppigt. Hade inte fått upp så mycket vinkel i knäleden än, så växlingarna fick göras medelst stå/sitt. Troligtvis inte något av mina smartare val och undrar vad säljaren sagt om han vetat.
Ångrar än att jag inte köpte hojen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back