Vad fick dig att le idag?

Igår iof..

Vid ett större möte med telefon/smartklocka-förbud, under en Teamsdeltagares dragning, började mötesledaren peka och ivrigt mima mot en av våra deltagare i rummet.
(eftersom jag inte vill peka ut Gustaf Segerfeldt, kallar jag honom Herr Y nu istället)

Herr Y ser frågande ut, och efter en stunds pekande och mimande mot honom tog han sina saker och lämnade rummet. Det tog någon minut, och så reste sig mötesledaren och gick efter o hämtade in en slokörad Herr Y. som bara uppmanats att ta ut telefonen från rummet.

Jag fick ingen "att göra-lista" från Carspect trots att min Polestar gått över 10000 mil. Billigt att besöka dem på morgonen också, bara 529:-!

ce2079d17e3d890bd957a42b70fbf535.jpg

091f3f39fd66b720a6b3e26a268e4fa6.jpg

Gamla tvätt/torkmaskinen började krångla. 15 års prickfri körning så det blev en ny.

82 kilo, vaihelvete?

Eftersom jag kör GSA till vardags är jag van vid många kilo så nedför trappen med den nya, ut med den gamla, VA och fast elinstallation tog totalt ca en timme.

Happy wife = happy life

Med vänlig hälsning,

Har du tänkt på att om man genusvänder det så blir det...
En lydig kvinna är en lycklig kvinna.

Nä men happy life = happy wife stämmer ju också.

Hönan eller ägget… ungefär som att man kan inte bli älskad av andra om man inte älskar sig själv.

Eller som jag brukar säga: Jag blir en direkt dålig människa om jag inte får musicera på hög nivå och köra motorcykel - det stämmer väldigt bra och därför låter min fru mig syssla med dessa saker utan större restriktioner. Happy husband = happy wife.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back