Vad fick dig att le idag?

Calimoto.

Vilken fantastisk app när man är på semester där man inte har lokalkännedom alls. Familjen åker bil på utflykt, jag kör hoj och kommer fram skapligt mycket senare till målet.

Imorrn tänkte jag att man kanske skulle hitta vilse, så att säga, till Askersund.

Calimoto.

Vilken fantastisk app när man är på semester där man inte har lokalkännedom alls. Familjen åker bil på utflykt, jag kör hoj och kommer fram skapligt mycket senare till målet.

Imorrn tänkte jag att man kanske skulle hitta vilse, så att säga, till Askersund.
Har kört med Calimoto många år nu. Helt suverän och man har hittat sjukt mkt fina vägar bara i närområdet.

Dagens "vi såg det inte komma"

Efter att ha tillbringat år av att försöka skrämma bort turister från Mallorca upptäcker nu befolkningen att inkomsterna från just turismen faller som en sten. Ännu så länge drabbas mest turistbranchen men när minskade skatteintäkter kommer såklart drabba alla, även gaphalsarna.

Inkomsterna från turism sjunker dramatiskt på Mallorca – eftersom alla protester på ön skrämmer bort utländska besökare.​
Det säger folk i turistbranschen som börjar bli desperata, enligt medieuppgifter.​
– Fientligheten mot turister skadar oss mycket, säger Biel Rosales, chef för ett reseföretag.​
De återkommande protesterna och demonstrationerna mot turister på Mallorca skrämmer bort besökare – och lokalbefolkningen säger att vissa turistorter är ”helt döda”, skriver Daily Mail.
– De turister vi är intresserade av drivs bort. De känner sig inte välkomna och reser till andra destinationer, säger Miguel Pérez-Marza, ledare för nattklubbarnas och restaurangernas samorganisation, till Majorca Daily Bulletin.​

De, förhållandevis dyra, styrändsspeglarna av märke cnc racing. Bra skit!

Köpte tre uppsättningar speglar, två billiga av märket Snell och en dyr av ovan sagda märke. De billiga kostade så litet att jag tänkte att jag har råd att göra ett litet test...

Jösses vilken skillnad det var på dyrt och billigt! (Konstigt va? 🙃 ) De dyra vibrerar inte och är så mycket tajtare i justerskruvar samt att man får en mer proportionell bild av bakomvarande.

Dyra

Billiga

Dagens "vi såg det inte komma"

Efter att ha tillbringat år av att försöka skrämma bort turister från Mallorca upptäcker nu befolkningen att inkomsterna från just turismen faller som en sten. Ännu så länge drabbas mest turistbranchen men när minskade skatteintäkter kommer såklart drabba alla, även gaphalsarna.

Inkomsterna från turism sjunker dramatiskt på Mallorca – eftersom alla protester på ön skrämmer bort utländska besökare.​
Det säger folk i turistbranschen som börjar bli desperata, enligt medieuppgifter.​
– Fientligheten mot turister skadar oss mycket, säger Biel Rosales, chef för ett reseföretag.​
De återkommande protesterna och demonstrationerna mot turister på Mallorca skrämmer bort besökare – och lokalbefolkningen säger att vissa turistorter är ”helt döda”, skriver Daily Mail.
– De turister vi är intresserade av drivs bort. De känner sig inte välkomna och reser till andra destinationer, säger Miguel Pérez-Marza, ledare för nattklubbarnas och restaurangernas samorganisation, till Majorca Daily Bulletin.​
Ja, det är väl bra?

Det är ju knappast begränsat till Mallorca heller, kanarieholmarna, och en hel del av Sydeuropa har väl dragits lite med detta?

En viss frustration kan jag väl förstå ibland med de som inte kan bete sig alls, men helt vansinnigt är det väl ändå att ge sig på den enda guldgruva man sitter på? :va

Ja, det är väl bra?

Det är ju knappast begränsat till Mallorca heller, kanarieholmarna, och en hel del av Sydeuropa har väl dragits lite med detta?

En viss frustration kan jag väl förstå ibland med de som inte kan bete sig alls, men helt vansinnigt är det väl ändå att ge sig på den enda guldgruva man sitter på? :va
Ja man fattar inte hur fan de tänker. En annan biter ihop i kön på ICA varje dag när "boråsarna" ska handla för att man inser det goda som turismen för med sig för oss här i kommunen.

På ena sidan av min tomt så gränsar den till en liten lekpark med lite klätterställning,gungor,rutschkana och en fotbollsplan.
När jag var i köket och lagade mat så ser jag kommun kommer med en stor gräsklippare (stor med hytt &nerfällbara aggregat på sidorna).
Började klippa som vanligt.
Men sen fick killen som körde den goda idéen att försöka gena över det stora sandpartiet och givetvis körde han fast. Efter att gasat så mycket han kunde så var hjulen helt nedgrävda. Sen kommer det en kollega och dom skyffla sand väldigt länge och efter ett tag kommer det en navara och dom drar upp den från sandlådan. Var lite kul att titta på när lagade min mat

bf4a1a6ef313e2bc3b744e5fe08466d1.jpg

Helt sjukt vad stark en tvåtons grävmaskin är… det fick mig att le idag.

Med vänlig hälsning,

Helt sjukt vad stark en tvåtons grävmaskin är… det fick mig att le idag
Jag har haft en 2 tonnare.
Den var grymt stark på powertilten. man grävde tills maskinen storknade och sen bröt man tilten.

Stenar går att få upp ännu större än det där.
Jag tryckte storsten mot bladet så kunde man lyfta med bom och blad samtidigt och larva iväg stenen tills man kom åt dom med traktorn.

Jag har haft en 2 tonnare.
Den var grymt stark på powertilten. man grävde tills maskinen storknade och sen bröt man tilten.

Stenar går att få upp ännu större än det där.
Jag tryckte storsten mot bladet så kunde man lyfta med bom och blad samtidigt och larva iväg stenen tills man kom åt dom med traktorn.

Ja så har jag brukat göra tidigare, den här var nästan så att grävaren tippade framlänges trots skopan så nära som möjligt… rekord för mig iaf!

Med vänlig hälsning,

När vi byggde huset jag bor i så hade vi en sten i det som skulle bli gräsmatta på baksidan.

Vi hade hyrt en mindre minigrävare, och tänkte ""vi tar upp den när vi ändå håller på"

Det var som med isberget, 90% var under ytan, det stack upp som en spets som vi optimistiskt hade handgrävt lite runt och konstaterat att ""den verkar bli större ju mer vi gräver".

En halv dag med minigrävaren så hade vi grävt ett sluttande dike så att stenfan kunde rulla/glida djupare ner, längre ut på tomtkanten och sedan fyllde vi över skiten och fick IAF en halvmeter jord ovanpå den, och den har inte kommit upp än.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT