Vad fick dig att le idag?

Duger inte med sådan där manick. alla borde veta det är Rakvatten i dom. Att Jorden vår är rund syns enklast från ett 1000 meter eller högre berg vid kusten.
Då ser man i klart väder den böjda horisonten.
Men tycker man månen och solen är platta så är väl jorden det också ! ?

Kört hoj hela dagen. Körde bort mig men hem kommer man ju alltid. Det svåra är ju att säga vart man varit. Körde så länge så kroppen började säga ifrån, vilket ju inte specifikt får mig att le, men det där att bara smyga runt och inte ha nån tid eller stress, stanna och fika när det känns som det behövs. Himla fint.

Sen har mitt yngsta syskonbarn bestämt sig för hon vill ta hojkort, hon fyller 16 i november. Jag har två egna barn och sju syskonbarn, ingen har haft nått speciellt sug eller drag i att ta hojkort. Yngsta och en av tjejerna liksom. Så på hemvägen stannade jag på fika där och svarade på 1000 frågor i två timmar. Hon fick sitta och provstarta hojen och växla (stillastående alltså) för hon var så orolig att det är svårt med neutralen för det hade hennes kompisar nog "varnat" för. Sen hade hon "fördomen" att Yamaha är det märke som är bäst, fast hon vill helst ha en Suzuki för de är snyggast. Hon visste inte vad jag hade, men har ju förstås en Suzuki gsxs1000. Jag sa att den där som sagt att Yama var bäst troligen var en wannabe kille som är ganska kort dessutom (sorry men absolut finns det undantag), vilket stämde på pricken tydligen 🤣 absolut skämtsamt men lite kul när jag hade rätt i det här fallet

När hon såg min hoj så små studsade hon upp och ner och klappade händerna och kvittrade som ett barn på julafton som fick högsta vinsten i julklapps spelet. Det fick mig att le en himla massa 😃

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman