Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sist jag gjorde en utlandsbetalning med Swedbank så gick det inte att göra genom appen. Men det gick när man logga in på hemsidan.Idag skulle fortkörningsböterna från Riga betalas. Bankappen klarar inte betalningar till utlandet. Letar swedbankkontor. De är stängda och/eller endast rådgivningskontor.
Åker till Brommaplan, där betalades mina böter från Italien. Sedan dess är detta ett semesterstängt rådgivningskontor.
Fast bilarna i kön släppte in mig så jag kunde göra en snabb vänstersväng. Iofs vanligt att bilister underlättar för hojåkare.
Åker till torget i Sundbyberg. Stänger om en kvart. Fast det ligger ingen bankkontor där. Såg fel. Ligger ihop med huvudkontoret. Åker dit. Två sysslolösa tjejer i repan. Fel hus, kvarteret bredvid. Stänger om 8 minuter. Glada tjejer. Hade gärna stannat och pratat om bankkontor som endast är rådgivningskontor. Eller något annat. Kanske sällsynt med hojåkare i skitiga jeans som är vilsna i deras repa.
Åker till bankkontoret. Parkerar utanför, stort fönster så man ser lapplisor. Sex minuters marginal. Väktare innanför dörren. Jag hann. Tre före och tre kassor. Det pratas och pratas och förklaras och förklaras igen. Jag vill betala och dra. Ska inte fråga ett skit.
Min tur, fick den trevligaste och kunnigaste(?) när det gäller utlandsbetalningar. Leg, läser, kollar kontot och säger; -Jag tar bort avgiften. Den var på 200 spänn sist och då prutade brommakillen ner avgiften med en hundring. Idag noll kr. Jag ler lite och säger tack.
Ett par kopior och en namnteckning. Datum. -Det är Frankrikes nationaldag idag, säger jag samtidigt som jag funderar på om det är 2024 eller 25. Kom på vilket. Pratar lite kort om sällsynta bankkontor och de har oklar framtid. Jag tackar för hjälpen, skönt att detta är klart. Önskar en bra dag.
Väktaren står och ler så vi morsar.
Hoppar på hojen och åker hem.
Åker och handlar. Stöter på Peter LeMarc i affärn när jag ska stänga dörren till de nybakta wienerbröden. Håller upp dörren och stänger när han är klar. Han är fridlyst så inget snack och fan inga selfies. Å andra sidan, vad säger man? Jag var nykter så…
Åker Hornsgatan hem som jag brukar. Å där genar Jonatan Unge över gatan. Kul!
TDMen går som en dröm. Väderprognosen sa 14 mm för idag. Ändrades till 2,5 vilket fallit ner innan jag gick upp. Vill inte skita ner någon nytvättad hoj bara för några baltiska fortkörningsböter. Varmt, åker i jeans på torra vägar. Stannar till och smörjer kedjerullarna innan jag parkerar. TDMen ska stå ett tag nu. Fikar.
Nä, jag gillar inte måsten som att leta efter någon som kan hjälpa med en krånglig betalning. Kanske lättnaden lurade mig att vara så glad för allt. 226 kr kostade böterna. Haha. Det var ju ingenting. 20 Euro.
Vädret i Mo i Rana, det kanske kan vara något.
View attachment 518294
Kan variera lite även med telia som avses som superoperatör med bäst täckning.Som före detta Tele2 / Comvik kund är jag bara glad jag kom ur Tele2.
Företaget med lägst priser och lägst kapacitet.
Det här hände bara några år sedan.
De två vänninorna och grannarna Maria och Leena är oense.
Grannar, ja dörrarna till lägenheterna ligger 2 meter från varandra.
Maria anser att Leena inte svarar när Maria ringer henne.
Vi sitter vid Marias köksbord när jag föreslår att Maria ska ringa Leena.
Maria ringer Leena. Vi hör hur det ringer från Marias telefon.
Leenas telefon är helt tyst.
Så kommer det ur Marias telefon som är i högtalarläget ungefär:
Abonnenten du söker kan inte ta ditt samtal just nu. Men du kan skicka SMS.
Leenas telefon är helt tyst och Leena ser ut som ett Frågetecken.
Min förklaring att Tele2 har för låg kapacitet och prioriterat bort Marias samtal gör bara vänninorna förvirrade. Verkar det som.
Själv minns jag när jag hade tele2 för många, många år sedan, 25(?)år sedan.
Jag kan bara ringa hemifrån i Majorna mellan ca 24:00 - 06:00.
Från ca 06:00 -24:00 endast nödsamtal.
Då får jag ett säljsamtal från Tele2/Comvik på fasta telefonen. "Mycket billigare med Mobilt Bredband än ADSL." Men har ni kapacitet frågar jag. Ja svarar säljaren. På min fråga varför jag bara kan använda min mobil från midnatt till 6 på morgonen, resten av dygnet bara nödsamtal svarar inte säljaren något, det blir tyst i luren och jag lägger på.
Byter så småningom till Halebop kontantkort (Telia nät). Nu kan jag ringa dagtid hemifrån och kan använda mobilen i garaget.
Apropå Coldplay...![]()
Jag tycker att det räcker för resten av de drabbade familjerna.En före detta jobbarkompis fotades med sin flickvän på en Björklövenmatch och hamnade i tidningen, det tyckte inte hans fru om....
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |