Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Nu lever nog jag i en värld där behovet av våld i vardagen är jävligt långt borta.
(Till Ryssen kommer då, men då är det nog en leopard man borde ha i garaget.)
Men värt att komma ihåg i fallet med en kvinna mot en man, teknik i all ära, men man kommer fortfarande jävligt långt med ren råstyrka. Det finns en anledning till att det finns viktklasser i kampsport...
Nu är det jäääävligt länge sedan jag sysslade med kampsport, men har du 20-30kg mer muskelmassa, och en par decimeter längre räckvidd, så är det en fruktansvärd "cheat code".
Det där är jävligt sant och många som tränat lite i någon kampsport(som inte ska blandas ihop med kampkonst) har ofta alldeles för stort självförtroende och förstår inte detta. Och många av dessa skolor som påstår sig lära ut självförsvar predikar gärna att muskler saknar betydelse men dom kan inte ha mer fel. Ofta är läraren någon som gärna nämner "i verkligheten" men man förstår att personen aldrig sett "verkligheten".
Jag har tränat lite av varje och för många år sedan när jag tränade jiujutsu fick vi in en kille från styrkeklubben. En ordentlig stor jävla biff som jag knappt kunde rubba med muskelstyrka, och där står man sig jäkligt lätt med de tekniker som lärs ut i stilar som följer en tävlingsanpassad regelbok och även jiujutsu som särskilt för 30 år sedan som åtminstone i Sverige var lite väl naivt inriktad på mjuka nedtagningar utan ordentliga avslut. Skulle biffen ha tränat vidare i några månader kanske 1 år så skulle han ha slagit de flesta, men nu visste han helt enkelt inte vad han skulle göra med sina muskler.
Den där sparken/knäet mot skrevet skulle nog ha sänkt honom och det finns ju även lite andra knep för att få motståndaren dit man vill men muskler och tyngd ska man ha respekt för.
Hur skulle en "verklig" fight se ut med en otränad biff? Jag skulle garanterat få in en hel del slag mot en tung motståndare men ett stort knippe muskler sänker man inte så lätt och han skulle förstås vilja få tag i mig och omvandla fighten till en brottningsmatch där han har större fördel av sina muskler.
När han fått mig dit så krävs det att jag är extremt mycket bättre och elakare än honom för att jag ska ha en chans.
För de flesta kvinnor som bli attackerade av en man är det här inte ovanligt utan snarare normalfallet.