Vad fick dig att le idag?

Jag log när jag det här. Det är väl ungefär 50 - 60 år sedan SVT visade bilder från Sydafrika filmade som jag minns i Botswana. Utan att SVT nämnde att bilderna var från Botswana.
1747988836785.png

Mitt headset i en av mina hjälmar har gått sönder, så jag tänkte att jag köper ett nytt och bara byter. Det var en utgången modell av hjälm när jag köpte den, så det fanns inte direkt många som hade just den modellen av n-com i lager. Det enda stället jag hittade var MC-Boden så jag beställde därifrån.
Det ringde nyss en snubbe från MC-Boden för att försäkra sig om att jag hade beställt rätt för att det inte var så värst många som köpte just den modellen (av väldigt förklarliga skäl eftersom att den inte finns kvar på N-com's hemsida ens).
Måste säga att det var ett oväntat exempel på bra kundvård ändå. Och MC-Boden blir nog glada för att bli av med en hyllvärmare. :hihi

Jag har en räv som kommer varje kväll och får lite korv, bröd och hundmat av oss. Han brukar sätta sig utanför vardagsrumsfönstret och vänta på att vi kommer ut.
Sent igår kväll började hunden skälla på det sättet som bara närvaro av räven utlöser. När jag tittade ut kom räven på infarten med något med lång svans i käften.
Han satte sig utanför och jag gick ut och pratade till honom och gav honom beröm.
Tyvärr var det fel ljusförhållanden, men jag tror att det syns att han har något sorkliknande. 20250524_231123(1).jpg
Han delade inte med sig utan verkade nöjd med att få visa bytet.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back