Vad fick dig att le idag?

Ställde på och besiktade gixxern idag, och jösses vad fet jag blivit sen jag drog på läderpyjamasen sen sist, men jävlar vilket leende när jag kom upp på motorvägen och gav lite gas på väg till besiktningen.
Bjum! Den bonntrimmade Audin försvann bakåt trots idogt brölande. Det gick kanske lite över skyltad hastighet till och med.

Han: "För att fatta det kort, jag ringer om ditt Teliaabonnemang"
Då log jag och lade på för jag hade suttit i bilen när en vän blev uppringd med exakt samma
"För att fatta det kort, jag ringer om ditt Teliaabonnemang"
Jag kollade med vännen idag efter konstaterat att numret kommer från operatören Vobbiz AB
och fick reda på att vännen fått den önskade offerten via mail från ett företag som heter Cloudo. Och valt runda arkivet. Också jag har spärrat numret +46 070 090 77 85
1747830316819.png

Efter mycket om och men fick jag till slut tag i ett besiktningsföretag som förstod vad jag menade när jag försökte förklara att jag ville boka en registreringsbesiktning för att få textkoden T12BF tillagd i bilens papper (https://www.transportstyrelsen.se/s...iktning/besiktningsregler/amatorbyggt-fordon/), så nu är Esthern besiktad och godkänd för förhoppningsvis sista gången (eller tills reglerna eventuellt ändras åtminstone) :tummenupp

20250521_154233(1).jpg

Last edited:
Efter mycket om och men fick jag till slut tag i ett besiktningsföretag som förstod vad jag menade när jag försökte förklara att jag ville boka en registreringsbesiktning för att få textkoden T12BF tillagd i bilens papper (https://www.transportstyrelsen.se/s...iktning/besiktningsregler/amatorbyggt-fordon/), så nu är Esthern besiktad och godkänd för förhoppningsvis sista gången (eller tills reglerna eventuellt ändras åtminstone) :tummenupp

View attachment 515489

Är syftet att den ska bli besiktningsbefriad? Eller finns det ytterligare någon poäng?

Är syftet att den ska bli besiktningsbefriad? Eller finns det ytterligare någon poäng?
Ajjemen :tummenupp Vet faktiskt inte på rak arm men det finns kanske fler fördelar, hade väl exempelvis kunnat ha nytta av textkoden när jag försökte fixa försäkring genom MHRF (då hade jag ju kunnat visa svart på vitt att till och med TS anser att bilen är utseende- och funktionsmässigt likställd med ett veteranfordon) men nu gick det igenom även utan textkoden efter lite dialog så där var det inte vitalt. Huvudsyftet för min del är att slippa den vanliga årliga besiktningen framöver, vilket jag nu också gör :tummenupp
Skärmbild 2025-05-21 182618.png

Last edited:

View attachment 515489
- Är det något klös i den där kärran?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25