Vad fick dig att le idag?

Fick förmånen att instruera en 14 årig tjej i skytte med luftvapen idag. Gick förvånansvärt snabbt att få henne att komma till rätta med vapnen. Rätt andning, inte skotträdd och lugnt kramande på avtryckaren.

Att sen en tävlingsskytt kanske haft åsikter på hur jag lärde ut exempelvis skjutställning är en annan sak. Jag har ju haft övningsförutsättningen för att mina mål inte ska hinna skjuta tillbaka när jag övat olika typer av skytte.

Fick förmånen att instruera en 14 årig tjej i skytte med luftvapen idag. Gick förvånansvärt snabbt att få henne att komma till rätta med vapnen. Rätt andning, inte skotträdd och lugnt kramande på avtryckaren.

Att sen en tävlingsskytt kanske haft åsikter på hur jag lärde ut exempelvis skjutställning är en annan sak. Jag har ju haft övningsförutsättningen för att mina mål inte ska hinna skjuta tillbaka när jag övat olika typer av skytte.

Tänk när hon om någon vecka vrålar MAGASIN efter omladdning, kastar sig på marken och fortsätter skjuta…

För några somrar sedan letade jag reda på mitt gamla luftgevär och hängde en konserburk på en plogkäpp alldelens för långt bort (mer än 25m) och utmanade dottern.

Skott för skott lika tills vi gav upp och förklarade oavgjort.
Inte illa för ett 40 år gammalt luftgevär med öppna riktmedel som jag sköt in då jag var 10.

Rent generellt brukar tjejer (om dom inte är skotträdda och blundar) vara riktigt bra skyttar redan från början, stadiga på handen och mjuka i rörelserna.
(Man kanske blir det av att sminka, man vill ju inte gärna ha en kajalpenna i ögat :lol )

Nu står dom där o snackar dubbelmontage :nicka
20230807-080738.jpg

Ser väl ut som 24 000Nm, minst (7 519 225hk) Får ringa lantmäteriet för justering där jag färdats fram..
20230807-081521.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...