Vad fick dig att le idag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Just D, Nu är det jul igen.
En av de mest spelade under julen och den är ju inte direkt julvänlig...

Man menar ju att julen, den är till för de små
Men jag minns när jag var liten, det var en mardröm redan då
Vid fem hade de väckt en och vid tolv kom hela släkten
Min morfar och min faster och hennes man med andedräkten
De tvinga en till dans och massa annat trams
Sen gräla de om vikten av att hålla sams

Jag hade önskat mig deg och kanske lite lego
Men trots allts smussel fick jag bara några pussel
Visst är julen hell, men jag står ändå leende
Och skrattar åt riter och sinnesjukt beteende
För här finns inte plats för nån variation
Trots att tomten och hans anhang borde gå i pension

Alltid samma terror år efter år
Och ens enda tröst är att ta sig en tår
Så man tar snaps efter snaps och man rumlar hem
När man är packad som NK den tjugotredje december
Så när man griper om dasset som en chaffis ratt
Och suckar matt, ja då vet man att

Nu är det jul igen
Ju- jul igen
Nu är det jul igen
Ju- jul igen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gurra G från Just D skrev häromdagen på Twitter:

"Att ha varit med i Just D är musikens motsvarighet till "har man en gång knullat en get"

Han verkar lite trött på att vara Gurra G från Just D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lastbilen besiktad med några få enkla tvåor, alltid trevligt när det inte är värre än så :tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
50 år?
Om en ensam man bor i huset klarar det sig kanske halva den tiden.

Kök ska byggas om vart femte år, inklusive nya vitvaror....
Det har alla kvinnor i världen bestämt gemensamt....
Brudarna i Usa är värre än här på annat sätt , köket skall hålla 50 år så ungarna kan gå i skola.

Männen i vanliga familjer tuktas hårt av frugan

Lite kul ändå men dom är hårt hållna av frun

Lite kulturskillnad

Man tjafsar inte med barnens mamma i Usa
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det får mig att le att se dig posta i denna tråd istället för "idag är jag förbannad..."! :)
Det hade jag antagligen gjort om jag fått svårare anmärkningar än vad det blev... :gnissla Det har en tendens att bli väldigt dyrt väldigt snabbt när man på en lastbil får nerslag på sånt som annars anses som enklare fel på en personbil, typ slitna däck, länkarmar, bussningar, bromsar eller dylikt. Så länge jag slipper sånt så är jag glad :) Lite extra glad på just besiktningstemat då jag igår besiktade min gamla Merca som blivit stående i flera år, den gick igenom med nästan blankt papper (ett däck som måste bytas på grund av snedslitning) :banana Tyvärr är anledningen till att jag behövde väcka liv i den inte lika kul, strulet mellan mig och F-bolaget angående min stulna bil är fortfarande inte utrett så den är fortsatt obrukbar och vi behöver verkligen två bilar i familjen så... Bara att dra fram den gamla trotjänaren i väntan på besked. Men men, skönt att den inte bråkar iallafall. Den startade så snällt och fungerade klockrent förutom ett par glödlampor som gett sig, tog två minuter att byta och sen var besiktningen biff :tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Brudarna i Usa är värre än här på annat sätt , köket skall hålla 50 år så ungarna kan gå i skola.

Männen i vanliga familjer tuktas hårt av frugan

Lite kul ändå men dom är hårt hållna av frun

Lite kulturskillnad

Man tjafsar inte med barnens mamma i Usa

Min ex svärmor tog hand om familjens pengar och gav typ veckopeng åt svärfar. Verkar vara vanligt i Asien vad jag hört och vissa asiatiska kvinnor tar med sig seden till Sverige i de fall de träffar en lat och godtrogen man som inte gillar att räkna. Vilket inte alltid slutar lyckligt...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min ex svärmor tog hand om familjens pengar och gav typ veckopeng åt svärfar. Verkar vara vanligt i Asien vad jag hört och vissa asiatiska kvinnor tar med sig seden till Sverige i de fall de träffar en lat och godtrogen man som inte gillar att räkna. Vilket inte alltid slutar lyckligt...
Det var ju lite åt det hållet i Sverige med förr.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det hade jag antagligen gjort om jag fått svårare anmärkningar än vad det blev... :gnissla Det har en tendens att bli väldigt dyrt väldigt snabbt när man på en lastbil får nerslag på sånt som annars anses som enklare fel på en personbil, typ slitna däck, länkarmar, bussningar, bromsar eller dylikt. Så länge jag slipper sånt så är jag glad :) Lite extra glad på just besiktningstemat då jag igår besiktade min gamla Merca som blivit stående i flera år, den gick igenom med nästan blankt papper (ett däck som måste bytas på grund av snedslitning) :banana Tyvärr är anledningen till att jag behövde väcka liv i den inte lika kul, strulet mellan mig och F-bolaget angående min stulna bil är fortfarande inte utrett så den är fortsatt obrukbar och vi behöver verkligen två bilar i familjen så... Bara att dra fram den gamla trotjänaren i väntan på besked. Men men, skönt att den inte bråkar iallafall. Den startade så snällt och fungerade klockrent förutom ett par glödlampor som gett sig, tog två minuter att byta och sen var besiktningen biff :tummenupp
Mjoh, för att byta brosskivor på min skåpbil behöver man klyva bakaxeln. Ett jätteskoj jobb. Så jag kastade pengar på det istället.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Min ex svärmor tog hand om familjens pengar och gav typ veckopeng åt svärfar. Verkar vara vanligt i Asien vad jag hört och vissa asiatiska kvinnor tar med sig seden till Sverige i de fall de träffar en lat och godtrogen man som inte gillar att räkna. Vilket inte alltid slutar lyckligt...
Nä inte samma alls utan tvärtom.

Vanligt dock att dom kör killar där nere så i Asien.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mjoh, för att byta brosskivor på min skåpbil behöver man klyva bakaxeln. Ett jätteskoj jobb. Så jag kastade pengar på det istället.
Jo, det kan jag förstå. Har jag ekonomin till det så lämnar jag helst också bort krångliga jobb. Inte nog med att det är jobbigt/tråkigt, risken är ju att man gör fel och sen får man pröjsa för att någon ska rätta till skiten ändå... Men skillnaden är ju att även om ett jobb är krpngligt/tråkigt så kan det ju faktiskt gå att utföra själv på en personbil, medan samma jobb ofta är smått omöjligt att utföra själv på en lastbil enbart på grund av delarnas dimensioner. Lycka till med att ens skifta hjul utan en dedikerad hjullyft som får skiten på plats på axeln liksom :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top