Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det många inte tänker på är att den hade 34 hk...

Hej TSM,
Tack för din recension!
Vi är tacksamma att du tar dig tid att recensera Julas produkter. Just den här recensionen kommer inte läggas upp då den inte överensstämmer med vår policy för publicering. Du läser om Julas policy för recensioner på vår hemsida.
Recensionen bör handla om produkten och inte mestadels om butiken, leveransen eller andra faktorer som bättre hör hemma i en butiksrecension. Om du uppdaterar din recension enligt dessa riktlinjer så kommer den publiceras:
Ändra recensionen
Har du frågor kring detta är du välkommen att höra av dig till Julas Kundservice, kontaktuppgifter finns på http://www.jula.se/kundservice/
--
När jag kom hem och tittade på kvittot upptäckte jag att det är billigare och köpa 2 stycken "ANSLUT Skarvsladd IP44 10 m"
Denna 15m är alltså ett dumt köp om man inte verkligen vill slippa skarv på kabeln.
Med tanke på att du körde ikapp dem så borde man kanske köra i grupp för att få ner hastigheten.Jag kom ikapp en grupp motorcyklar idag där flera hade tröjor med "Norrort" på och jag insåg återigen varför jag inte kör i grupp. Det tenderar att gå väl fort.
För ett par veckor sedan handlade jag 10 samt 15 meters skarsladd hos Jula, det var lite bråttom så jag kollade inte ens priset på dom men inser senare att 10m kabeln kostar 149kr, och 15m kabeln kostar 329kr, det är alltså billigare att köpa 2st 10m kablar än 1 st 15m kabel. Jag kan inte se någon nämnvärd skillnad på dem i övrigt.
Lite senare får jag mail från Jula att dom vill ha min recension av dessa inköp så jag ger dom min åsikt om 15m kabeln.
Nu fick jag till svar att dom inte är nöjda med min recension.![]()

Större delen av världen slutade använda disketter runt millennieskiftet. Men i Japan – diskettens hemland – är lagringsmediet fortfarande standard i offentlig förvaltning.
En inventering som den japanska regeringen gjort visar att inte mindre än 1 900 ansökningsprocedurer kräver inlämning på diskett, cd eller minidisc , rapporterar affärstidningen Nikkei Asia.
Men nu stundar förändring.
”Digitaliseringsministern förklarar krig mot disketter”, skriver landets digitaliseringsminister Taro Kono på Twitter.
Målsättningen är att digitala dokument framöver ska kunna lämnas in online. Men risken är att reformen möter motstånd. När Kono i fjol ville fasa ut myndigheternas faxmaskiner protesterade hundratals tjänstemän, rapporterar the Guardian.
En diskett har ett lagringsutrymme på 1,44 megabyte. Som jämförelse har en bild, knäppt med en ny smartphone, en filstorlek runt tre till nio megabyte.

- Räknar du såna idioter som "hojbröder", eller var du ironisk?... på cykelbanan i runt 70 - 80 blås.
Japp, folk slängde sig åt sidan såklart för han sket i vilket.
Då svarade jag att jag skulle aldrig branda en hojbroder.
Citat: En diskett har ett lagringsutrymme på 1,44 megabyte. Som jämförelse har en bild, knäppt med en ny smartphone, en filstorlek runt tre till nio megabyte.
Ja, det går nog åt en hel del el i de stora serverhallarna för att hantera datamängderna. Kanske är det så att lösningen på energikrisen är att gå över till disketter igen.Citat: En diskett har ett lagringsutrymme på 1,44 megabyte. Som jämförelse har en bild, knäppt med en ny smartphone, en filstorlek runt tre till nio megabyte.
slut Citat
Dj-ar vad lagringsutrymme man spar på servrarna genom att begränsa inlagorna till 1,4 MB !
Men för den som inte kan uttrycka sig kort är blir det ju jobbigt.
Nope, this is what we are going to live with

Den enda trösten. (är det någon?) Är att det inte är något nytt, det gör vi redan.Nope, this is what we are going to live with![]()
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|