Vad fick dig att le idag?

Höjdrädd som man är.. tvi f-n men god underhållning

För den som bryr sig så är Magnus en duktig klättrare från Norge men slutade tävla 2017 om jag minns korriktigt. Han är bra vältränad på överkroppen men brukar gnälla lite om att han har klena ben, duktig på klättra som sagt men mest inomhus med all säkerhet som erbjuds där. Nu åker han omkring och tävlar/testar på mot gymnaster, militärer, andra klättrare o.s.v..

Lite i stil med videon där dom visar när dom klättrar upp i den där masten.
Det finns en väldigt bra dokumentär där Alex Honnold friklättrar upp för El Capitan, en 910 m hög (mer eller mindre) lodrät klippvägg.

Kolla smågossarna som dinglar benen o flamsar runt här

Mmm, smarta pojkar.

Jag är inte så känslig för höjder egentligen och har hoppat lite bungy och sånt. Jag gick till och med en utbildning för att få jobba på höjd och bygga master och torn för ca 15 år sedan, men det rann tyvärr ut i sanden.
Med det sagt skulle jag aldrig klättra upp på några höjder utan rätt utrustning idag. Man blir väl mer medveten om sin egen dödlighet när man passerar en viss ålder kanske.

Mmm, smarta pojkar.

Jag är inte så känslig för höjder egentligen och har hoppat lite bungy och sånt. Jag gick till och med en utbildning för att få jobba på höjd och bygga master och torn för ca 15 år sedan, men det rann tyvärr ut i sanden.
Med det sagt skulle jag aldrig klättra upp på några höjder utan rätt utrustning idag. Man blir väl mer medveten om sin egen dödlighet när man passerar en viss ålder kanske.
Dom flesta vänjer sig faktiskt vid höjder om dom måste.

Dessa klättra desutom runt områden med feta rf effer på vhf/uhf - många tusenkw.

Masten rasade ju nån dag senare , det var ju slumpen - dom kunde ju klättrat där den dagen den saboterades.

Jävla resa ned :crash

-Finns det svenskt kaffe på hotellet?

Polish-20220825-151253286.jpg

Strömavbrott.

Trangia fram, grill ska tändas. Nu ska jag laga mat åt 8 pers.

Samma här, strömavbrott alltså, själv åker jag nog in till stan och köper en kebabrulle om det blir långvarigt.

I natt väcktes jag av ett SMS-larm om en gigantisk vattenläcka och att man skulle spara på vatten.

Inget av det är något större problem, men visst är det irriterande att måsta dela ut internet från mobilen och att ladda från powerbanks

Jag mötte en tjeckisk polisbil med en rätt liten polishusvagn igår.
Visst, en polisman är aldrig ledig men va fan?!

Mobilt kontor?

Dom kör ju omkring med en husbil här, då är ju husvagn mycket smartare, för sedan man har kopplat loss den har man ju en bil att åka och köpa donuts med...

Jag var hungrig när jag handlade igår, och dom hade utförsäljning av Odense mandelmassa, så jag köpte en limpa. Frugan var något undrande över varför den låg i ett badrumsskåp i morse. Men när jag packade upp allt igår fick jag hjälp av grabben, och han frågade vad det var för något. Får han veta att det är godis så tuggar han sig tvärs igenom förpackningen, så jag sa lite snabbt att det var fogmassa till badrummet, så att vi kunde serva det lite, så att det inte läcker. Klipsk som han är så la han det alltså där det skulle vara, i badrumsskåpet :tummenupp

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...